Haaruitval door vlooien

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissStynk

Haaruitval door vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 21:44

Een van mijn katten heeft een behoorlijke haar uitval gekregen door de vlooien! Tenmiste denk dat ze er gewoon overgevoelig op reageert. Ik heb alle dieren goed behandeld (andere kat en de hond), dus druppels e.d. en het hele huis is behandeld. Tevens zijn ze ook allemaal ontwormt. Ze zijn eigenlijk helemaal vlo vrij zou je denken, maar ik heb niet het idee dat haar vacht nu verbeterd?

Wat kan ik daar tegen doen?

de DA zei dat het vanzelf beter zou moeten worden als alle dieren goed behandeld zijn.. . is er iets voor wat ik zelf kan kopen? Of is een bezoekje aan de DA toch beter?

Sylvia

Re: Haaruitval door vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:55

Heb je haar al eens gewassen met vlooienshampoo? Dat zou ik eerst even doen persoonlijk... Je zou ook even op de verpakking van de vlooienkuur kunnen kijken, volgens mij zijn niet alle kuren ook geschikt om eitjes weg te halen, maar dat weet ik niet zeker.

Hoe lang geleden is 't? Haaruitval duurt wel ff eer dat dat hersteld is, vooral als de huid geïrriteerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:57

Als het een vlloienallergie is hoeft er maar een keer een vlotje ove te springen en ze reageren alweer allergisch. Dus dat kan het best zijn! Heeft ze geen prikje tegen de jeuk gehad?

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 09:31

Blingh schreef:
Als het een vlloienallergie is hoeft er maar een keer een vlotje ove te springen en ze reageren alweer allergisch. Dus dat kan het best zijn! Heeft ze geen prikje tegen de jeuk gehad?

nee, nog niet.. ga maandag de DA nog eens bellen want lijkt me beter als ze er iets voor krijgt.
Vermoed dat ze gewoon allergisch is want mijn andere dieren hebben er geen last van. Dus het is niet zo dat ze onder de vlooien zit ofzo.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 09:38

ja, ze hoeft maar 1 vlooienbeetje te hebben en kan al allergische reactie krijgen. Hond van mn ouder sheeft dat ook, en mijn kleine vlooienbaal is echt niet vlovrij te krijgen
wassen met shampo, vlooien anticonceptie ( pilletje0 pipetje, huis inspuiten
altijd wel 1 die overlefd en week erna begint ie weer te krabben.
Hond, van mn ouders krabt zo erg dat gewoon kale plekken van krijgt, en mijn hond mag nu dus niet meer op bezoek komen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 10:17

Idd, één vlooienbeet kan genoeg zijn. Ik zou eerst eens wassen met vlooienshampoo, opnieuw de kuur (incl. huis) doen en dat eens even aankijken... Dierenarts zal maar een tijdelijke oplossing zijn als er idd nog het één en ander rondloopt...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 10:22

onze katten hebben zich kaal gebeten rond de staart en in de liesen. toen we ze ontvlooit hebben bijten ze al een heel stuk minder

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:13

Nou we gaan deze week weer aan de slag met de hele heisa om te ontvlooien.. Dus het hele huis van top tot teen en alle beesten weer onder de douche. Wordt weer gezellig want die katten krabben je helemaal open als ze de kans krijgen! Volgende week moeten ze ook weer het pipetje van Frontline hebben dus hopelijk roeien we nu de hele handel uit.

Ik haat die dingen!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:18

Eerst nageltjes knippen, dat helpt ook al iets Lachen

Succes!

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 22:52

Sylvia schreef:
Eerst nageltjes knippen, dat helpt ook al iets Lachen

Succes!