Wat zijn de mogelijkheden voor mij? Zonder problemen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Wat zijn de mogelijkheden voor mij? Zonder problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 13:20

Hallo,

Ik heb een engelse staffordshire van bijna 8 jaar. Ze wordt al wat ouder en dat is ook aan haar te zien. Verder heeft ze nog nooit een andere hond gebeten, ze was er zelfs erg bang voor. Elke keer als er een hondje voorbij liep kroop ze piepend in een hoekje. Nu is ze al drie keer aangevallen door de valse labrador aan de overkant. Laatste keer was het echt raak, ze begonnen te vechten en de buurmannen trokken ze uit elkaar. Mijn hond heeft geen schade aangebracht bij die andere hond en liep netjes mee naar huis..het probleem is nu dat haar ene teentje kapot gebeten was. Ze heeft meerdere tandjes in haar wang en kop en bij haar kont had ze een opengescheurd stukje (niet zo groot hoor). Ik durf nu alleen mijn hond niet meer uit te laten omdat de mensen van de labrador nooit op hun hond letten, en met dit lekkere weer ligt de hond in de tuin zonder riem. Ik moet nu een heel eind omlopen zodat deze hond mijn mursie niet ziet lopen want hij rent er met een noodgang naar toe. Hier komt mijn vraag:

Is het gevaarlijk voor mijn hond om de politie er voor in te schakelen? Ik wil dat deze hond minstens een muilkorf omdoet. Mijn probleem is nu dat ik dus een engelse staffordshire heb en ik heb meerdere mensen horen zeggen dat mijn hond dan in beslag wordt genomen, of alsnog de schuld krijg. Deze hond heeft alle nodige papieren zodat ze niet in beslag kan worden genomen. Nu wil ik dit gewoon zeker weten. Ik heb tiental getuigen (de buren) die mij gelijk al lieten weten dat ze me willen helpen als ik getuigen nodig heb. Hun hebben ook hondjes die niet normaal buiten kunnen lopen namelijk. Moet ik nu de politie wel bellen of niet? Normaal praten met hun kan niet want ze schreeuwen naar me en spugen naar me, willen absoluut niet met een oplossing komen. Ik kijk nu dus naar buiten en die hond ligt er weer. Wat raden jullie mij aan en wat denk je dat de politie doet als het gaat om een stafford en labrador?

Caatje1986

Re: Wat zijn de mogelijkheden voor mij? Zonder problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:23

Pfoee meid je hebt wel veel problemen of niet, vervelend zeg.

Ik zou er gewoon melding van maken, jouw hond heeft net zoveel recht lekker uitgelaten te worden als iedere andere. Door die agressieve hond kan dit niet meer. Als die mensen naar jou schreeuwen en spugen willen ze niks weten van wat jij over de hond zegt, nou wil het niet goedschiks dan maar kwaadschiks!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 13:36

Caatje1986 schreef:
Pfoee meid je hebt wel veel problemen of niet, vervelend zeg.

Ik zou er gewoon melding van maken, jouw hond heeft net zoveel recht lekker uitgelaten te worden als iedere andere. Door die agressieve hond kan dit niet meer. Als die mensen naar jou schreeuwen en spugen willen ze niks weten van wat jij over de hond zegt, nou wil het niet goedschiks dan maar kwaadschiks!

Nouja, het is niet echt een groot probleem. Het gaat mij er nu om dat als ik normaal mijn hond wil uitlaten, ik langs die labrador moet. Als ze nu nog een keer gaan vechten kan mijn hond doordraaien en dan wordt ze afgemaakt, het is immers een engelse staffordshire en die staan bekent om het vechten. Als zij bijt, bijt ze ook echt en ik ben bang dat ze dan ook zo zal reageren naar ons. Mijn vader wilt de politie niet bellen maar omdat het mijn hond is mag ik dat alsnog beslissen. Weet nu alleen niet wat ik moet doen.

Edit: Tijdens het spelen gromt ze ook vaker naar ons, op een iets te gevaarlijke manier. Ik straf haar dan gelijk af en niemand mag meer met haar spelen als ze wilt gaan grommen, maar zie het maar eens te voorkomen als ze dalijk echt vals wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:38

pff, jij hebt wel heel veel probleemtopics zeg..

Ik zou hier in ieder geval wel melding van maken en de situatie uitleggen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:41

als jij de goede papieren bij je stafford hebt kunnen ze je niks maken!
Gewoon aangifte doen dus

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 13:47

Oke. Ik ga nu naar mijn oma, zij gaat het doen voor mij ( durf het zelf niet ) en dan kijken wat er gedaan wordt. Ga nu mijn hond maar uitlaten met een omloopje haha.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:47

Als er meer mensen met honden last van hebben zou ik proberen om samen naar de politie te gaan. dan ligt het ras van jouw hond niet zo in het gewicht.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:50

Zolang jou hond een stamboom heeft is er niets aan de hand....en kunnen ze je hond niet zomaar in beslag nemen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:58

Je hebt maar een papier nodig bij dit ras en dat is een FCI stamboom.
In Nederland wordt deze afgegeven door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied te Amsterdam.

Alle andere eventuele papieren heb je helemaal niets aan in het geval van de pitbull wet.

Als je hond een FCI stamboom heeft wordt hij net zo behandeld als willekeurig elk ras en kun je dus je maatregelen nemen.

Verder ben ik het ermee eens dat je wel erg veel probleemtopics hebt en het voor mij steeds moeilijker word om je serieus te nemen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 19:05

ThePast03 schreef:
Je hebt maar een papier nodig bij dit ras en dat is een FCI stamboom.
In Nederland wordt deze afgegeven door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied te Amsterdam.

Alle andere eventuele papieren heb je helemaal niets aan in het geval van de pitbull wet.

Als je hond een FCI stamboom heeft wordt hij net zo behandeld als willekeurig elk ras en kun je dus je maatregelen nemen.

Verder ben ik het ermee eens dat je wel erg veel probleemtopics hebt en het voor mij steeds moeilijker word om je serieus te nemen.

Reageer dan niet. Ik zie dit nu niet als een probleemtopic, vraag gewoon wat de risico's zijn.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:07

melden bij de politie.
Een eigenaar hoort zijn hond vast te houden en er voor te zorgen dat zijn hond geen overlast veroorzaakt. Deze hond van jouw overbuurman doet dit dus duidelijk wel. Hij hoort hem dus vast te leggen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:20

LadyElmira schreef:
vraag gewoon wat de risico's zijn.

Heeft jouw hond een FCI stamboom (dus met geldige FCI stempel en niet nagemaakt) uitgegeven door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 19:23

ThePast03 schreef:
LadyElmira schreef:
vraag gewoon wat de risico's zijn.

Heeft jouw hond een FCI stamboom (dus met geldige FCI stempel en niet nagemaakt) uitgegeven door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied?

Ik heb geen idee, vanavond weer naar huis en dan vraag ik het even na. Heb haar gekregen bijna 8 jaar geleden en heb dat in ieder geval niet gehoord. Als het niet zo is, wat zou er dan kunnen gebeuren? Ik bedoel, is ze dan illegaal of iets dergelijks? Mijn vader zei dat ze alles heeft wat nodig is voor een stafford, ze heeft ook een penning e.d, maar zal het vragen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:25

LadyElmira schreef:
Ik heb geen idee, vanavond weer naar huis en dan vraag ik het even na. Heb haar gekregen bijna 8 jaar geleden en heb dat in ieder geval niet gehoord. Als het niet zo is, wat zou er dan kunnen gebeuren? Ik bedoel, is ze dan illegaal of iets dergelijks? Mijn vader zei dat ze alles heeft wat nodig is voor een stafford, ze heeft ook een penning e.d, maar zal het vragen.

Penning, paspoort, verklaring van de dierenarts en wat je ook meer kunt verzinnen zijn allemaal totaal waardeloos ivm de pitbullwet.

Als je hond geen FCI stamboom heeft valt die onder de pitbullwet en kan die in beslag genomen worden zelfs al heeft die nooit of te nimmer wat gedaan.
Het is namelijk verboden om zo'n hond te fokken, verhandelen en in eigendom te hebben.
Dat is al sinds 1993 zo....
Je kunt een hoop hierover terugvinden op het internet.

Als je vader zegt dat ze alles heeft wat nodig is voor een Stafford zal ze wel een FCI stamboom hebben hoop ik.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:14

ThePast03, geld dit ook voor een engelse stafford? Want ik heb namelijk helemaal geen pitbull dus begrijp je niet goed..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:30

LadyElmira schreef:
ThePast03, geld dit ook voor een engelse stafford? Want ik heb namelijk helemaal geen pitbull dus begrijp je niet goed..

Ja volgens mij valt de Stafford ook onder de RAD-wet toch?

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:43

allen als je fci stambeem hebt heb je deze wel aangifte doen heb je deze niet dan zou ik uitkijkne

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:01

LadyElmira schreef:
[*olduser*], geld dit ook voor een engelse stafford? Want ik heb namelijk helemaal geen pitbull dus begrijp je niet goed..

Ja dat geldt voor honden die aan bepaalde uiterlijke voorwaarden voldoen en geen FCI stamboom hebben. Een Engelse Stafford zonder stamboom valt hiermee onder de pitbullwet oftewel onder de RAD.

Zoals ik al zei er is op het internet een boel over te vinden, hier onder een quote van de rasvereniging van de Staffordshire Bullterrier (zoals de Engelse Stafford officieel heet):

"KOOP NOOIT EEN STAFFORDSHIRE BULL TERRIER ZONDER EEN FCI STAMBOOM!"

Dit is een zeer belangrijk gegeven waarmee men rekening dient te houden bij de aanschaf van een Staffordshire Bull Terrier (in de volksmond: Engelse Staff) Dit ras valt zonder FCI-stamboom onder de Regeling Agressieve Dieren (in de volksmond:
Pitbull Wet). U loopt, als bezitter van een hond die onder de R.A.D. valt, de kans dat de hond in beslag genomen wordt (en daarna afgemaakt wordt) en dat u een boete krijgt.