Heey,, onze hong krijgt altijd als het weer mooi weer wordt, hele rare kale plekken,, het lijtk wel een beetje op schimmel ofzo, alleen de dierenarts heeft vorig jaar ( toen hij hetzelfde kreeg ) allemaal onderzoekjes gedaan, alleen is daar niets uitgekomen. ook heeft hij nu heel erg last van roos. en ik denk dat dat daar wel mee te maken heeft. weet iemand wat dit is ? of zelf ook een hond heeft die dat heeft.
ik denk dat ik binnekort wel even foto's kan plaatsen, ik zit nu op school namelijk.
misschien heeft hij een huidaandoening? is hij misschien ergens allergisch voor?of gevoelig voor? heb je je voer of iets anders veranderd? jeukt hij ook veel?kan hij last hebben van vlooien of luis? heeft ie misschien zonneallergie? heeft ie er alleen in de zomer last van of ook in de winter? en hoe oud is hij? ik denk dat een foto wel handig is, maar ik denk dat het verstandig is om naar je da te gaan en meer onderzoeken te laten doen.
hij heeft er alleen last van als het mooi weer wordt. de dierenarts wist niet wat het was, en me moeder is nou niet zo iemand die zig snel ergens druk over maakt. hij heeft er zelf geen last van hij is nu 4 jaar, een zonne alergie lijkt mij niet, want midden in de zomer,als de zon ook schijnt is het meestal ook wel weer verdwenden. hij heeft het alleen aan het begin van het mooie weer. ik zal nog even foto's maken
Wat voor voer geef je je hond? Het kan ook van verkeerde voeding komen. Alleen is het dan wel raar dat het alleen is met mooi weer. Maar ander voer proberen kan nooit geen kwaad.
idd voeding, de hond van mn ouders heeft nu ook eiwit arm voer geloof ik, is al 10 of zo, jarenlang zelfde voer gekregen en ineens krege hij kale jeukende plekken. Nu staat ie op ander voer en gaat al stukken beter
de kale plekken..geen idee kan ik verder niets over zeggen.. maar t probleem van de roos.. voeren jullie je hond olie door t eten? probeer dat eens een tijdje. als wij daarmee stoppen bij onze honden merk je dat ze direct een hele ruwe vacht krijgen. begin je weer met de olie merk je na een paar dagen al verschil, vacht ziet er gezonder uit, mooi zacht en de roos gaat weg.
je hebt speciale middeltjes bij de dierenarts hiervoor..(ook van die spciale olieen enzo) maar onze huidige DA heeft gezegd dat zonnebloem olie precies t zelfde effect heeft en dat ie 10 keer zo goedkoop.. dus succes ermee.. misschien kun je bij een andere DA een second opinion vragen? misschien dat die met een geniaal idee komt?
De onze had het ook. Elk jaar bij het begin van mooi weer en nieuw gras jeukte zijn borst en buik en krabde hij alles open. DA gaf spuitjes, pilletjes, en niks hielp. Mijn ma is hem uiteindelijk op eigen initiatief iets homeopathisch gaan geven, je moest er wel op tijd mee beginnen (half maart/eind maart) en dan was hij de hele zomer in orde. Hij heeft er de laatste jaren zo eigenlijk nooit meer last van gehad, terwijl het in het begin echt erg zielig was. Ik zou eens moeten navragen wat mijn ma gaf.