Hoe houden jullie je huis en hond vlovrij?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Hoe houden jullie je huis en hond vlovrij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 13:55

Naar aanleiding van mijn topic, over teveel Frontline, vroeg ik me eigenlijk af; wat is jullie manier van vlo bestrijding?
Ik gebruik dus nu de Frontline spray. De spray is bestendig tegen water, en mijn hond is nogal een zwemmer. De druppels werken volgens mij beter maar die waren weer niet bepaald bestendig tegen water.

Ik had ooit voor mijn hond vlooiendruppels bij de Kruidvat gehaald, ik dacht, ik probeer het, maar dat was helemaal flutspul Boos!

Voor onze katten gebruik ik vlooienbanden.

Van teken hebben we eigenlijk geen last, maar werkt Frontline ook tegen.

Jullie??????

mirre

Re: Hoe houden jullie je huis en hond vlovrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:25

Voor onze kat gebruiken wij stronghold. Vaak werken de middelen die je bij de kruidvat o.i.d. haalt niet, daar zijn de vlooien resistent tegen.
Vlooienbanden werken ook niet zo goed, als je kijkt op het achterlijf van het dier zitten daar toch nog vaak vlooien. Mijn ervaring is dat de pipetjes van stronghold, frontline combo of advocate het beste helpen.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:18

Voor onze honden en kat hebben we Frontline .
Die pipetjes-vorm dan wel . Werkt erg goed !

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:29

De zoekfunctie doet het niet, dus kan je topic niet vinden. Ik gebruik Frontline pipetjes. Heb me wel eens afgevraagd of ze dat niet ook voor mensen of paarden hebben omdat het ook zo goed werkt tegen teken.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:51

geen Nagelbijten / Gniffelen Isa heeft nooit vlooien of teken

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:17

Ellebel schreef:

Wat heerlijk. Scheve mond

Die van ons kan je blijven ontvlooien, tis vreselijk. Laatst eens een band gekocht of dat zou helpen, mooi niet dus.. Scheve mond
Tis ook wel een zwemmer, maar als ie ze heeft was ik hem altijd maar met antivlooien shampoo en dan goed kammen, werkt tot nu toe nog het best..

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:45

Katten en honden met Frontline pipetten, moet zeggen dat ze nooit vlooien hebben gelukkig
1 kat houdt ik erg goed in de gaten, die heeft een allergie en als die een vlooi heeft, ligt ze helemal open

Pinot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:48

Onze hond heeft ook nooit vlooien, mijn ouders zeggen dat het door ons "huismiddeltje" komt.
Wij wassen onze hond en de vorige ook, met head & shoulders.
Ik weet niet of het de reden is dat onze honden geen vlooien hebben, maar je kan het proberen.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:50

eerlijk gezegd hebben wij onze honden nog nooit ontvlooid. Op beide ook nog nooit een vlo ontdekt. Teken hebben ze ook niet veel. soms een enkele als ze naar het bos zijn geweest, maar die halen we er dan gewoon uit met een tekentang.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:55

Stronghold banden voor teken en vlooien. Die werken erg lang. Als ze iets teveel krabben gaat er nog een pipet van de dierenarts extra tegenaan. Maar eigenlijk is dat al jaren niet nodig. En na het uitlaten altijd een tekencontrole.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 21:31

Ellebel schreef:

Inderdaad, lijkt me super! Toen ik Slev net had, had hij ook geen vlooien, was ook s'winters. Maar nu zijn we heel vaak in het bos te vinden, en spelen met andere honden vindt hij het mooiste wat er is. Dus ja, dan krijg je vlooien.

Al moet ik zeggen hij nooit een heleboel heeft, ik geloof dat ik in totaal 5 er van 'm af gehaald heb. Het scheelt dat je ze eigenlijk gewoon kunnen zien lopen.

Ja ik heb voor onze katten ook een vlooienband. Hopen dat die helpt. Ze zijn binnen en buiten katten.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:33

in het vlooien seizoen, krijgt charlie verse knofloof door zijn voer.
1 teentje per dag.

Geen vlo en teek die hem aan durft.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:53

Als je vlooien hebt moet je ook de omgeving sprayen.
90% zit in de omgeving en maar 10% op het dier zelf. Dat word nogal vaak vergeten... en dit zal je nog een keer moeten herhalen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 21:58

annebe schreef:
in het vlooien seizoen, krijgt charlie verse knofloof door zijn voer.
1 teentje per dag.

Geen vlo en teek die hem aan durft.

Werkt dit serious? Bloos!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:02

Voorheen gebruikte ik ook altijd Frontline, maar tegenwoordig haal ik Stronghold bij de dierenarts. Tegen vlooien, luizen, teken, hartworm en (oor)mijten..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:16

dan moet je de stank uit zn bek op de koop toenemen Haha! maar idd het werkt wel Knipoog

Hier eigenlijk ook nooit last maar doe heel af en toe met frontline, afwisselend met stronghold.

_Ananas_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 00:09

Faniek schreef:
90% zit in de omgeving en maar 10% op het dier zelf. Dat word nogal vaak vergeten... en dit zal je nog een keer moeten herhalen.

En dan wordt er gezegd dat het gebruikte middel op de hond of kat niet werkt Haha! Als je je huis niet behandeld dan komen de vlooien gewoon terug ja!

Vergeet niet dat de winters in Nederland steeds slapper worden. Er is geen 'vlooienseizoen' meer, hooguit een verhoogde druk in de zomer! Ook in de winter zijn er zat vlooienbesmettingen!!

@ts: Ook met de Frontline pipetjes kan je hond gewoon zwemmen hoor, volgens mij precies dezelfde 'wachttijd' als met de spray!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 07:25

annepanne schreef:
Faniek schreef:

En dan wordt er gezegd dat het gebruikte middel op de hond of kat niet werkt Haha! Als je je huis niet behandeld dan komen de vlooien gewoon terug ja!

Vergeet niet dat de winters in Nederland steeds slapper worden. Er is geen 'vlooienseizoen' meer, hooguit een verhoogde druk in de zomer! Ook in de winter zijn er zat vlooienbesmettingen!!

@ts: Ook met de Frontline pipetjes kan je hond gewoon zwemmen hoor, volgens mij precies dezelfde 'wachttijd' als met de spray!

Het kon wel, maar bij vaker dan 1 keer per week kon de werking verminderen. En aangezien Slev bij het meer niet weg te slaan is, zag ik dat niet zitten. Het is ook wel logisch, de pipetjes werken van binnen naar buiten en de spray is alleen uitwenidg te gebruiken, dus die moet haast wel tegen water e.d kunnen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 11:27

Citaat:
Werkt dit serious?

Ja... anders doe ik het niet Haha!

Je kunt zoveel middeltjes uit de natuur halen voor soms een beter reslutaat dan de vaak chemische middelen.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:27

Ik gebruik ook knoflook.. dat is het beste tegen wormen, teken en vlooien.. die van mij hebben dus nooit vlooien, teken en wormrn..

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:33

Hond en kat worden ontvlooid met Frontline Pipetjes. Knoflook is geprobeerd (bij de hond) en helpt voor geen meter (bij haar dan)

Overigens hebben we weinig vlooien..... En zijn het op honden vaak kattenvlooien, die even een andere lift zoeken. Kat ontvlooien is dus net zo belangrijk.

De meeste vlooienbanden zijn niet meer werkzaam en zijn de vlooien resistent voor, heeft dus ook niet zoveel zin om deze te gebruiken...