heej allemaal nouwja zoals het onderwerp al zegt: Mijn zusje blijkt sinds kort allergisch te zijn voor knaagdieren ed. nou is het probleem, wij hebben best wel een beestenboel thuis. zo hebben we een konijn, een muis en 5 ratten. de ratten zijn van me zusje en ze wil ze niet wegdoen ( teveel aan gehecht, sinds kort heeft ze een babyratje erbij, waar we allemaal aan gehecht zijn). weet iemand misschien een andere optie dan ze weg te doen? (het konijn gaat naar buiten, maar om de ratjes in de schuur te zetten, is ook geen handige optie, worden ze verkouden etc.)
mijn zusje was alergies voor paarden kreeg ook pilletje, terwijl we dus zelf paarden hebben, beetje dubbel maar goed. daardoor is ze er wel overheen gegroeid
Laatst bijgewerkt door draaakje op 17-04-07 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt
ze heeft sinds 3 dagen medicijnen ervoor gekregen, maar weet iemand hoelang het duurt voor deze echt goed werken? heb zelf gehoord dat dit wel zo'n 2 tot 3 weken kan duren. maar een aparte kamer is idd wel handig. en ik denk niet dat ze er nog overheen groeit, ze is tenslotte 13, en meestal groei je er na je 12e niet meer overheen ( heb ik ergens gehoord iig, weet niet of het waar is)
ik was ook eerst allergisch voor huisstofmijd, mocht dus eiglijk ook niet paardrijden. was toen een jaar of 8 dus ik zou beginnen met paardrijden. gewoon begonnen en niet veel last er van gehad. dus zou gewoon kijken of ze dr niet overgroeid
myn zusje is ook alergisch daarvoor en voor paarden en honden en voor gras enzo.. maar die doet gwn alles en die gaat ook gwn naar de paardjes toe.. maar als we gereden ebben moet ze wler heel vaak niessen.. ze heeft d'r al een stuk minder last van nu
ik heb een allergie voor huisstofmijt en ben allergisch voor honden. nu zit er een bende stof op de paarden, dus zou het handiger zijn daar niet mee om te gaan en honden tsja... we hebben er 3 rondhupsen in huis. ik gebruik een neusspray en er wordt elke dag gestofzuigd en gedweild en dat scheelt als flink wat
In ieder geval geen van de beesten op zaagsel of iets stoffigs zetten, dat kan al een hoop schelen. De stoffen dingen die in de kooi hangen een keer goed uitwassen en eventueel vervangen door iets van plastic ofzo
ze moeten wel het huis uit heb ik net gehoord:( zusje blijkt allergisch te zijn voor de huidschilfers van der ratjes.... wanneer ze weggaan weten we nog niet, maar ze krijgen iig een goed huis:) ( ze gaan naar de eigenaar van mijn verzorgpaard)