Katten uit het asiel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Katten uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 19:13

Wuis heb je mn vriend gesproken Clown Knipoog

Ik wilde dolgraag 2 raskittens, het liefst birmaantjes. Ze zouden komen als mn vriend en ik ons eigen huisje hadden. En toen zat ik te denken, het spaargeld voor de birmaantjes, staat gelijk aan een nieuwe wasmachine, of een nieuw bed, of allebei.
Dus komt mijn vriend met het volgende: Ik stond toch al niet achter 800,- of meer uitgeven aan kittens, wat je later ook doet, maakt mij niet uit, je mag zoveel katten als er plaats voor is, zodra wij gaan samen wonen halen we er eerst 2 uit het asiel!

En ik kan eigenlijk alleen maar ja knikken en hem gelijk geven. De birmanen, verwende katten zoals hij het noemt Clown (niet omdat het birmanen zijn maar omdat het raskatten zijn) komen toch wel goed terecht, een kat uit het asiel heeft een veel kleinere kans op dat zelfde geluk.

Alleen.. Ik denk áltijd vooruit. Ik ben nu bezig met inventariseren en orienteren voor ons huis die we over ruim een half jaar pas gaan bewonen. Ik ben nu bezig met het plannen, nadenken en info verzamelen over de katten/kittens die we over ruim een half jaar pas aanschaffen. En, muts die ik ben, ben ook aan het nadenken hoe het moet, als er ooit wel een andere kat bij komt. Want ik wil best twee oudjes opvangen, graag zelfs! Maar ik wil ooit een kitten mee maken, en dan schaf ik liever een derde aan, of vierde, dan dat ik mn krolse kat naar buiten gooi (wat overigens niet kan bij asielkatjes Clown)
Of is het egoistisch dat ik daar over nadenk?

Ik ben een beetje huiverig, dat we bijv. net een kat opvangen die weg is gedaan omdat hij gedragsproblemen had zoals sproeien, of niet overweg kunnen met andere katten.. Ja misschien ben ik ook wel verwend, en verwacht ik ook wel een beetje dat alles goed zal gaan en vlekkeloos zal verlopen. Maar ik heb mij nog nooit verdiept in het opvangen van katjes uit het asiel. Wat zijn de ervaringen? ZXitten alle katten trouwens bij elkaar, zodat we niet het probleem krijgen dat twee verschillende katten nog erg aan elkaar moeten wennen bijv.?

Anoniem

Re: Katten uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:15

Pam schreef:
Wuis heb je mn vriend gesproken Clown Knipoog

oliebol! Ben je dan toch achter onze geheime verhouding gekomen. Haha! Haha! Haha!

Weet je wat je ook kunt doen? Een of twee volwassen katten nemen, en een keer (of regelmatig, dat ligt aan jezelf), gastgezin zijn voor pleegkatjes? Lachen En eventueel houd je daar dan wat van. Dan heb je ze helemaal van kleins af aan zien opgroeien (flessenkittens). Ja

Ik weet niet hoe het bij andere asielen gaat, maar wij kennen de katten, en kunnen dus ook aangeven welke katten wel en niet samen kunnen.

Bij ons lopen de katten los in binnenverblijven en ze kunnen ook altijd door een luikje in de buitenrennen komen.
Katten die niet samen kunnen met andere katten, die komen in een hok te zitten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-07 19:20, in het totaal 3 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:17

helemaal met je eens, ookal hebben wij er 3 Lachen

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 19:21

Hey das een goeie wuis! Maar zitten daar niet voorwaarden aan vast? En sowieso, welke voorwaarden hebben jullie? Ik weet bijv. dat ze bij adopties vanuit het buitenland ontzettend streng zijn!
Wij hebben namelijk maar een mankement: De komende 3 jaar werk ik nog 4 dagen in de week, van 8 tot half 4, en mijn vriend blijft altijd 5 dagen per week 8 uur per dag werken. Maar dit is de reden dat we er sowieso meer dan een nemen, en dan afhankelijk van of we een flat of een eensgezinswoning gaan bewonen, meerdere. Al beginnen we met 2 Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:28

Ik denk dat de voorwaarden bij ieder asiel anders zijn.

Ik heb zelf nooit pleegkittens gehad omdat dit niet samen gaat met mijn eigen kat, dus weet eigenlijk ook zo niet uit mijn hoofd wat de voorwaarden zijn. Maar misschien kun je het dichtsbijzijnde asiel eens bellen voor info? Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:28

Er zijn toch ook wat jongere katten in het asiel joh? Haha!
Of vergis ik mij nu daar in? Clown

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 19:35

x_Marr schreef:
Er zijn toch ook wat jongere katten in het asiel joh? Haha!
Of vergis ik mij nu daar in? Clown

Het ligt er maar aan wat we tegen komen. En als we leuke katten zijn die ouder zijn dan een kitten, ben ik de laatste die zegt, ze zoeken het maar uit, ik wil pérse een kitten.
Mn vriend wil dit graag zo, en ik kan hem alleen maar steunen om zijn argumenten.
Neemt niet weg dat er ooit een kitten van mijn dromen komt, regelrecht uit het nest Lachen

Maar wat ik me afvraag.. Ik heb mijn katten liever niet buiten. Als we straks een eengezinswoning hebben met tuin, gaan we de tuin zo inrichten dat ze vrije toegang hebben tot de tuin maar er niet uit kunnen. Maar als we dit niet hebben.. Is dat niet sneu? Want volgens mij is het grootste gros gewend om buiten te 'spelen'.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:36

Hey en 2 vliegen in 1 klap: er zitten ook regelmatig birmanen in een asiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:38

Je klinkt als de ideale asielklant. Haha!

Je moet gewoon kijken met welke kat(ten) je echt een 'klik' hebt. Gewoon heengaan en eens rustig in de verblijven zitten/ rondkijken, dan vind je al snel een perfecte match. Lachen

Als ze gewoon in de tuin kunnen is dat echt niet zielig hoor. Als je je tuin afsluit zodat ze er neit uit kunnen is dat alleen maar beter. Zo heeft een ander geen overlast van jouw dieren en is er geen gevaar dat ze onder de auto kunnen komen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:38

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 19:42

Waha charlot help je me over een half jaar met zoeken? Ik heb namelijk 2 favorieten, de ragdoll en de birmaan maar omdat een ragdoll het zelfde kost als 2 birmanen ben ik mij op de birmaan gaan orienteren.

Toch wel wuis Clown Ik dacht we komen van de herfst naar t asiel en dan gaan ze zeggen dat ik te weinig thuis ben en dat ik zeur Clown
Ik hoop echt dat de eensgezinswoning doorgaat, lijkt me heerlijk, lekker tuintje, ook voor de katten. Maar als we niks vinden wordt t een flatje voor een jaar.. (Hij woont namelijk al op zichzelf in een flat)

Ik denk dat ik binnekort maar eens langs ga bij het asiel in almere, even snuffelen hoe het daar aan toe gaat. Je kan niet vroeg genoeg beginnen met orienteren..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:42

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:43

Het zijn 2 asiel katjes duss...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:45

Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 17-04-07 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:45

Mijn mening is dat je je niet teveel moet focussen op een bepaalde kleur en/ of ras.

Straks ga je misschien kijken of er ook raskatten in het asiel zitten, en misschien kom je ze tegen, maar misschien klikt het er wel helemaal niet mee.

Dat even als advies. Haha! Lachen

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 19:47

Ik ga me nergens op richten Lachen Daarom hebben we ook afgesproken, dat als de tijd rijp is, ik me eigen raskitten mag uitkiezen, bij een fokker.
Maar na de herfst gaan we naar het asiel, als we ons huisje hebben, en dan zien we wel wat op ons pad komt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:49

Ja maar het kan zijn dat bepaalde karakters van bepaalde rassen gewoon erg goed bij je passen Lachen

Wij hebben ook altijd opvangertjes gehad, 8 stuks in het totaal.
Maar als je ook een Birmaan uit het asiel kan halen, dan heeft ze toch 2 vliegen in 1 klap. En een Birmaan geholpen en ze hebben een kat die ze erg mooi vinden/graag willen hebben.

Ik zou inderdaad gewoon tegen die tijd eens rondkijken en gewoon kijken welke poesjes je aanspreken, als je er toch graag 2 wilt nemen dan zou het super zijn als je een paar neemt dat per see met 2 geplaatst moeten worden omdat dat volgens mij in de meeste gevallen porblematisch is omdat de meeste mensen maar 1 kat willen..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:51

Waarom neem je geen volwassen kat en een kitten? Toen wij een kitten erbij namen omdat onze oude kat overleden was en de ander erg eenzaam was, is de kat die we nog hadden het kitten op gaan voeden. Het was 'haar' kind. Hierdoor hebben ze een hele goede relatie (we hebben nu 3 katten, nr 3 is de zoon van de 2 andere, en ze liggen vaak met z'n 3en in een 1kats hangmatje aan de verwarming etc.).

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 19:54

1 is geen optie. Dan vind ik het alleen maar egoistisch van ,mijn vriend en mij, we zijn beiden minimaal 8 uur per dag van huis weg door de weeks, zo'n beestje zou maar wegkwijnen.

Ik zit nu op asielpagina's te snuffelen en vraag me af hoe ze dat doen, er staan regelmatig katten op die niet geplaatst kunnen worden met, of waar al andere katten zijn. Gaan die alleen naar baasjes die veel thuis zijn?

Wuis, hoe eerlijk zijn ze in de praktijk? Niet jullie als asiel, maar de mensen die katten dumpen? Ik vermoed dat 'we zijn allergisch' de meest gebruikte smoes is om maar niet te lijken op iemand die nog geen knip voor de neus waard is.
Ik zie ook op asielpagina's dat mensen hun kat weg deden omdat die een keer in huis plaste. Het bleek in het asiel blaasgruis te zijn, en na een dieet plaste ze niet meer in huis.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:59

Wij hebben 1 kat als kitten genomen en de andere een paar jaar later kwam uit het asiel. Allebei reuze lieverds en geen probleem gedrag of wat dan ook. Het asielpoesje is van iemand geweest die wegens verhuizing naar het buitenland het dier niet mee kon nemen.

Zelf zou ik dan niet voor het asiel kiezen, maar zelf opzoek gaan naar een ander goed huisje... Maar altijd nog liever het asiel dan op straat dumpen.

Dit asielpoesje is overigens een echte binnenkat... Totaal niet gelukkig buiten, hooguit overdags een uurtje lekker om in de zon te liggen, maar ze is erg op mensen gericht en een echte kroel/schootkat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:02

Dat van dat blaasgruis kom je wel eens tegen, dat klopt. De kat plast in huis en moet dus weg, en inderdaad blijkt het bij ons dan vaak blaasgrijs te zijn (en dan nog, ook al scheet mijn kat het hele huis er onder, ze is en blijft mijn lieverd en voor al het geld in de hele wereld ging ze nog niet weg).

Allergie wordt ook vaak genoemd. Soms staan de mensen er dan echt bij te huilen en da is heel erg. Maar soms zie je geen spoor van emotie. Maar je weet natuurlijk niet of diegene staat te liegen dan..

Wat wel heel erg is, is dat er soms mensen komen met een of twee katten en zeggen dat het zwervers zijn of dat ze zegevonden hebben (zodat ze niet hoeven betalen). En je ziet dan gewoon dat die katten op die mensen reageren, dat ze van hun zijn... Echt heel stom..

Katten die bij elkaar horen zijn idd vaak moeilijker te plaatsen. Zo hebben wij nu ook weer een duo zitten, Polly en Poento.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 20:07

Heeft het asiel waar jij werkt ook een site? Of ben jij dat Clown
Ehm.. Als we zometeen ons huisje hebben, zal ik je wel een seintje geven. Ik weet niet waar je woont.. Maar we kunnen altijd in dat asiel gaan kijken Lachen (als t ver is plak ik er een weekendje weg aan vast hihi Clown)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:10

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 20:28

Gut.. Hans en arend vind ik nu al geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:29

Ik wíst het. Haha! Haha!

Heb vanmorgen nog met ze geknuffeld, zal ze morgen de groetjes doen van je. Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-07 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt