Ik wilde dolgraag 2 raskittens, het liefst birmaantjes. Ze zouden komen als mn vriend en ik ons eigen huisje hadden. En toen zat ik te denken, het spaargeld voor de birmaantjes, staat gelijk aan een nieuwe wasmachine, of een nieuw bed, of allebei.
Dus komt mijn vriend met het volgende: Ik stond toch al niet achter 800,- of meer uitgeven aan kittens, wat je later ook doet, maakt mij niet uit, je mag zoveel katten als er plaats voor is, zodra wij gaan samen wonen halen we er eerst 2 uit het asiel!
En ik kan eigenlijk alleen maar ja knikken en hem gelijk geven. De birmanen, verwende katten zoals hij het noemt

Alleen.. Ik denk áltijd vooruit. Ik ben nu bezig met inventariseren en orienteren voor ons huis die we over ruim een half jaar pas gaan bewonen. Ik ben nu bezig met het plannen, nadenken en info verzamelen over de katten/kittens die we over ruim een half jaar pas aanschaffen. En, muts die ik ben, ben ook aan het nadenken hoe het moet, als er ooit wel een andere kat bij komt. Want ik wil best twee oudjes opvangen, graag zelfs! Maar ik wil ooit een kitten mee maken, en dan schaf ik liever een derde aan, of vierde, dan dat ik mn krolse kat naar buiten gooi (wat overigens niet kan bij asielkatjes

Of is het egoistisch dat ik daar over nadenk?
Ik ben een beetje huiverig, dat we bijv. net een kat opvangen die weg is gedaan omdat hij gedragsproblemen had zoals sproeien, of niet overweg kunnen met andere katten.. Ja misschien ben ik ook wel verwend, en verwacht ik ook wel een beetje dat alles goed zal gaan en vlekkeloos zal verlopen. Maar ik heb mij nog nooit verdiept in het opvangen van katjes uit het asiel. Wat zijn de ervaringen? ZXitten alle katten trouwens bij elkaar, zodat we niet het probleem krijgen dat twee verschillende katten nog erg aan elkaar moeten wennen bijv.?