mijn konijn is bevallen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

mijn konijn is bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:01

takkie is gister moeder geworden van 3 koters maar ik heb er niet veel verstand van dus als iemand info kan geven over jonge konijntjes zal ik dat waarderen Bloos

het ging zo:
ik wou takkie in de ren zetten ik deed de deksel open en wat lag daar??3 schatigge konijntjes!1
ik vet blij!!
oja de papa is een baardkonijn en mama een dwerg konijn

Anoniem

Re: mijn konijn is bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 08:09

niemand?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:20

Had je misschien niet beter eerst naar informatie kunnen zoeken vóórdat je papa bij mama liet?
Laatst bijgewerkt door Ylana op 16-04-07 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:22

Gefeliciteerd hoor!

Wat ik weet is dat je onder geen beding de jonge konijntjes aan mag raken of op mag pakken. Gewoon alles op zijn beloop laten dan komt het vast goed! Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:27

eerste paar dagen met je handen uit het nest blijven,anders heb je kans dat mama haar kinders doodmaakt Knipoog
je hoeft niks te doen, na een weekje even voorzichtig kijken hoe alles zit in het nest.
mama natuurlijk goed blijven voeren en dan komt t wel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:31

okeey maar geen extra dingen ofzo?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:34

heb ik nooit gedaan bij mijn konijnen, gewoon goede konijnenbrok ,hooi en af en toe wortel,appel of wat witlof vinden ze ook wel lekker.de mijne hadden toch altijd wel een bak vol voer staan dus extra was niet nodig Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:40

Es79 schreef:
Gefeliciteerd hoor!

Wat ik weet is dat je onder geen beding de jonge konijntjes aan mag raken of op mag pakken. Gewoon alles op zijn beloop laten dan komt het vast goed! Haha!

Nou dat onder geen beding valt wel mee.

Je moet juist wel in het nest kijken en kijken of alle jongen leven. Gewoon een nestcontrole. Moeders even uit het hok, handen door de ontlastingsplaats, mama goed aaien en nestcontrole uitvoeren of alles leeft en alles gevulde buikjes heeft.

Verder vraag ik me ook af waarom je de voedster hebt laten dekken zonder er verstand van te hebben en er al zoveel kleine mengelmoeskonijntjes op de wereld zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 07:33

nee ik wou kijken of het wel zou kunnen en tsja zo is het gekomen.
en faniek bedankt hoor

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:42

Dat vindt ik erg onverstandig, zoals faniek zegt, er zijn genoeg mengelmoesjes.
Door een ongelukje heb ik ook een nest, en dit waren er 12, waar er 10 van over zijn.
Ik heb geluk dat ze een grote ren hebben, want een goed tehuis vinden voor zoveel kruisingen is moeilijk en dit was haar eerste en laatste nestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:00

aha nee mijnes gaan waarschijnlijk naar de dierenwinkel maar ik kan mijn derde hok ook opknappen

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:06

Niet dom bedoeld ofzo Lachen maar zo goed hebben konijnen in de dierenwinkel het ook niet. En ik denk niet dat het de bedoeling van je is dat je konijnen het dalijk niet al te goed krijgen omdat jij graag een nestje wou?!
En daarmee kraak ik dierenwinkels niet af, want er zijn zeker goede, maar ze zitten vaak in te kleine hokken en daarbij komen ze er vaak te jong.

DeemDeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:17

mensen kopen ook kleine konijnen als slangenvoer in de dierenwinkel. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:26

NEE?
jemig

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:41

Ja, ga maar eens voor de grap wat dierenwinkels af. En dan vooral naar de huisvesting van de dieren kijken.
Verder wordt er vaker verkeerde informatie gegeven en zitten mensen dalijk met een mannetje en vrouwtje, en hebben ze dalijk jongen,
En zo blijft het doorgaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:54

@Faniek, mijn nicht fokt konijnen en zegt dat je ze niet aan mag raken, dat het beter is van niet in ieder geval! Haha!

Maargoed, voor de rest heb ik er geen verstand van, dus kan ik niets erover zeggen.
Ik heb wel eens een moederkonijn bij mijn nicht haar jongen op zien eten, dat is echt TE ranzig voor woorden! Bah! Misselijk

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:58

Gefeliciteerd met je "gezinsuitbreiding"!!

Veel plezier ermee!!

En trek je van sommige reacties maar niks aan hoor... Dat is bokt...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:06

Es79 schreef:
@Faniek, mijn nicht fokt konijnen en zegt dat je ze niet aan mag raken, dat het beter is van niet in ieder geval! Haha!

Ik fok Franse Hangoren en NHD en ik en alle fokkers die ik ken zullen bevestigen dat je altijd een nestcontrole moet doen. Als er dode jongen in zitten kunnen ze de andere jongen ook laten afkoelen. Ook als ze geen gevulde buikjes hebben zou je bij kunnen springen. Dit kun je niet ruiken dus zal je echt moeten kennen. Overigens heb ik en mijn medecollegafokkers nooit problemen met het verstoten van jongen, omdat je er met je handen aan zou zitten.

Nanne schreef:

Ik vind dit geen terechte reactie om heel bokt like meer dan 60.000 gebruikers over 1 kam te scheren. Omdat er toevallig een aantal mensen op bokt zitten die geen voorstander zijn van het vermeerderen van konijntjes. Ook deze mensen geven goed bedoeld advies. Wat de TS er dan mee doet moet ze zelf weten.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:10

Nanne schreef:
Gefeliciteerd met je "gezinsuitbreiding"!!

Veel plezier ermee!!

hmm hmm.. het zijn gewoon tips, ieder heeft zjin eigen manier en gaat er vaak vanuit dat dat ze beste manier is, want dat gaat tenslotte goed bij hun zelf.

Ik heb ook gehoord dat je de jonkies niet mag aanraken en oppakken etc. Tenzij het echt nood is moet je zorgen dat je handen naar de moeder ruikt zegmaar.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:03

Het is ook niet bedoeld voor heel bokt.. Maar ik weet gewoon dat sommige reacties heel anders aan kunnen komen bij de TS dan degene die het stuurt bedoelt.. En dat bedoel ik met het is bokt.. Niet iedereen is hetzelfde, en sorry als dat wel zo is opgevat! Was absoluut niet mijn bedoeling! Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:03

Nouja Faniek, dan kijken mijn nicht en jij er anders tegenaan. Clown

Maargoed, maakt niet uit, je moet doen wat je het beste lijkt! Haha!