schildpadden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aniekje

schildpadden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 16:18

Hallo,, ik heb verder geen verstand van schildpadden ofzo. (ik heb ook geen schildpadden)
Maar ik was benieuwd. Houden jullie jullie schildpadden binnen ? Of buiten in een vijver ? .. Of kan je schildpadden niet in een vijver houden?

Natasja_87

Re: schildpadden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:19

Wij hebben 4 roodwangen, en die liggen nou heerlijk op een steen te zonnen in de vijver Knipoog Daar zitten ze het hele jaar door, en 's winters houden ze hun winterslaap

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 16:23

Maar als het nou gaat vriezen.. blijven ze dan buiten in het water?

Natasja_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:31

Ja, als de temperatuur onder een bepaald aantal graden komt, gaan ze in een winterslaap. Dit is in ongeveer Oktober bij ons. Als het dan weer lekker weer is (zoals nu Tong uitsteken ) komen ze uit de winterslaap, en zijn ze de hele zomer weer actief

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:33

Ik heb mij daarstraks toevallig verbaasd over een schilpad die ik vorig jaar ook in de singel bij ons in de buurt heb gezien. Die heeft het dus inderdaad al minimaal een jaar overleefd buiten, hoewel we een zachte winter hebben gehad.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:44

ik heb 3 schildpadden in de vijver zitten. in de winter gaan ze binnen in een aquarium omdat de vijver te ondiep is voor de winter. ik heb nog 1 griekse landschildpad. die loopt nu buiten en 'savonds gaat hij naar binnen. in de winter houd hij een winterslaap. en ik heb nog 2 baby waterschildpadjes binnen in een aquarium met verwarmingselement en lamp

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 18:23