schildpadden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aniekje

schildpadden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 16:18

Hallo,, ik heb verder geen verstand van schildpadden ofzo. (ik heb ook geen schildpadden)
Maar ik was benieuwd. Houden jullie jullie schildpadden binnen ? Of buiten in een vijver ? .. Of kan je schildpadden niet in een vijver houden?

Natasja_87

Re: schildpadden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:19

Wij hebben 4 roodwangen, en die liggen nou heerlijk op een steen te zonnen in de vijver Knipoog Daar zitten ze het hele jaar door, en 's winters houden ze hun winterslaap

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 16:23

Maar als het nou gaat vriezen.. blijven ze dan buiten in het water?

Natasja_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:31

Ja, als de temperatuur onder een bepaald aantal graden komt, gaan ze in een winterslaap. Dit is in ongeveer Oktober bij ons. Als het dan weer lekker weer is (zoals nu Tong uitsteken ) komen ze uit de winterslaap, en zijn ze de hele zomer weer actief

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:33

Ik heb mij daarstraks toevallig verbaasd over een schilpad die ik vorig jaar ook in de singel bij ons in de buurt heb gezien. Die heeft het dus inderdaad al minimaal een jaar overleefd buiten, hoewel we een zachte winter hebben gehad.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:44

ik heb 3 schildpadden in de vijver zitten. in de winter gaan ze binnen in een aquarium omdat de vijver te ondiep is voor de winter. ik heb nog 1 griekse landschildpad. die loopt nu buiten en 'savonds gaat hij naar binnen. in de winter houd hij een winterslaap. en ik heb nog 2 baby waterschildpadjes binnen in een aquarium met verwarmingselement en lamp

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 18:23

Maar sommige mensen houden zo'n waterschildpad dus ook gewoon buiten in de winter in een vijver en dat overleefd die dan?

En als ze een winterslaap houden.. Doen ze dat dan op het land?

Natasja_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:28

Ja, die van ons hebben het tot nu toe overleefd Lachen Wij hebben een dieper gedeelte in de vijver, en daar graven ze zich in (in modder/plantenresten en weet ik veel wat nog meer Clown )

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:34

Hier een Griekse landschildpad. Bij de eerste mooie dagen in maart (rond de 26e) is ie weer uitgekomen. Hij woont bij mijn tante in amersfoort.
Jan Doppie is al 56 jaar!!!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:53

als je een schildpad aan wilt schaffen gan dan aub veel informatie opzoeken. veel mensen schaffen een leuk klein schildpadjes aan. en als die later groot is doen ze hem weg omdat mensen geen zin hebben om een grotere bak te kopen. veel schildpadden zijn hiervan de dupe. op http://www.turtle.be is een special schildpadden forum. succes ermee.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:58

Ik heb 2 waterschildpadden Lachen. 1 Geelwang en 1 Roodwang. De roodwang is een mannetje en de geelwang een vrouwtje. Ze zitten in een aqaurium ( natuurlijk wel met lamp en verwarmingselement. En nog een pompje. Ze hebben ook een steen met hout erop zodat ze lekker kunnen zonnen. Vaak zitten zitten ze er gezellig samen op Lachen ) omdat we hier geen vijver kunnen plaatsen. Een te kleine tuin voor. Binnekort krijgen ze een grotere bak Lachen want ze zijn aardig aan het groeien Knipoog

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:50

Wij hebben ook 2 schildpadden in de vijver. 1 roodwang en 1 geelwang denk ik. Vind het leuk zo eens iets anders in de vijver te hebben Lachen

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:21

Wat voor een soort lamp gebruiken jullie als warmtelamp?
Want ik krijg het namelijk niet echt warm genoeg boven het eiland.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:04

Ik gebruik gewone reflectorspots voor het verwarmen van mn bakken (heb dan wel geen padjes). Al die stinkend dure spots speciaal voor reptielen worden gewoon door Philips enzo gemaakt en voegen niets toe, dus ik doe het met veel goedkopere Philips spots Tong uitsteken

Een 60watts krijgt de boel hier goed warm moet ik zeggen..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:06

K heb ook schildpadden gehad. Ik had ze altijd binnen in een aquarium. Maar ze lopen nu ergens op de kinderboerderij Lachen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:44

mijn landschildpad is kei actief met dit weer. hij rent je bijna achteraan. in de zomer is hij vooral opzoek naar blote voeten waar hij in kan bijten. heel irritant als je op je bloten voeten buiten loopt