Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:koop lekkere koekjes voor de hond,geef hem die 1 als je aankomt,praat lief,
als je weer weggaat hetzelfde,
zo ziet de hond in dat je geen bedreiging bent en ziet hij je graag aankomen!
Citaat:Ohja nog een toevoeging, als hij niet blijft maar je achterna gaat, ga dan niet harder fietsen maar juist stilstaan. Als jij harder gaat fietsen wanneer de hond je achterna komt wek je zijn jachtinstinct op, of je maakt er een spelletje van voor hem.
Als hij niet blijft liggen ga je stil staan en beveel je hem terug te gaan op zijn plaats. Fiets in normaal tempo weg, komt hij je weer achterna, stop je, beveel hem opnieuw. Zo laat je zien dat je niet voor hem op de vlucht bent maar er zeker van bent dat hij op zn plaats moet gaan
hallow schreef:ik liep stage op een stal waar ze een Canadese Ridgeback hebben.. ik vond hem dood en dood eng.
Ik was er altijd het eerst en was dus zogezegt de l.ul omdat hij mij nauwelijks kende.
Blaffen en hij heeft zelfs een keertje naar me gebeten.. heb daar mijn tijd 'uitgezeten' en ben daar niet meer geweest.
Ik werd altijd panisch als ik niet wist waar die hond was.
Het is echt een geweldige stal maar ik ben echts doodsbang voor die hond.
Ik had het tijdelijk opgelost met snoepjes en hem gewoon veel aandacht geven.. maar dat helpt natuurlijk niet voor altijd
diesel_ schreef:Sinds december sta ik op een nieuwe stal, echter hebben ze daar een Mechelse herder.
Ik ben eigenlijk echt bang voor dat beest. Als je aan komt fietsen komt ie keihard blaffend naar je toe in een noodvaart en als je dan de stal in loopt gaat ie meestal gewoon weer ergens liggen. Ik sta nog met 3 andere stalgenoten, als die wegfietsen doet die hond dus niets, maar als ik wegfiets komt ie vaak blaffend op me af alsof ik niet weg mag 1x schoot me voet van de trapper en toen beet hij (wss schrikreactie weer van de hond). Ik ben de staleigenaren gebelt, die hebben meerdere malen hun excuus aangeboden en de hond een tijdje achter het hek gehouden. Echter doet de hond verder naar niemand lelijk (los van t feit dat hij van de zomer ook een paar keer iemand heeft gebeten), <KNIP>