Konijn plat met dit weer..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Konijn plat met dit weer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:43

Hee !
Mijn konijntje heeft heel erge last van dit weer. Vanmiddag hadden we al een laken over de hokken gelegt, zonnenscherm uit, parasol erbij, paraplu's op de hokken. Toen ik even bij Fluf ging kijken lag ze helemaal plat op haar zij, toen ik dr aanraakte reageerde ze niet.. toen heb ik dr overeind getilt en toen keek ze een beetje om zich heen van ''huh?''.
Ze voelde ook heel warm aan.. andere zomers was het ook al zo..
Ik heb haar maar binnen in de ren gezet want daar is het wat koeler, en toen ging ze gewoon springen en eten enzo. Het andere konijntje kan wel redelijk goed tegen de warmte.
Ze kan natuurlijk wel in de ren als het zo warm is, maar ze zit denk ik liever gewoon in haar eigen hok. En als we een dagje weg zijn of op vakantie kan ze ook niet in de ren want dat willen mijn ouders niet omdat ze weleens ontsnapt is en dan snoeren kan gaan aanknagen enzo.
Nu vroeg ik me dus af, wat doen jullie met je konijn met dit weer ?

Yucome

Re: Konijn plat met dit weer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:46

Ik leg flessen met ijs erin ( gewoon cola flessen met water inde diepvries leggen) in de kooi onder het stro en daar gaat mijn konijn tegen aan liggen. Ook als het heel erg warm is maak ik d'r oortjes wel eens nat met koud/lauw water. Daar regelen ze namelijk de temperatuur mee.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:48

Ik heb zelf geen konijn meer, maar ons konijn liep altijd los
Deze zocht zelf de koele plekjes dus wel op in de tuin Lachen
Uit je verhaal begrijp ik echter dat dit geen mogelijkheid is?
Je zou een fles met koud water/ijs bij in het hok kunnen leggen, dan kan je konijn daar tegen aan gaan liggen voor wat verkoeling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:49

Ze kan idd niet in de tuin. Dat moet ik dat ijs maar eens gaan proberen Ja

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:51

Blakcy gaat altijd in de ren met een laken er over heen, en als het echt warm is spuiten we het laken (en soms Black) nat.

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:57

Bij konijnen.nl staat ook ergens een artikeltje over verzorging in de zomer. Daar kan je ook even kijken.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:00

Ik laat ze meestal s'ochtends buiten als het warmer wordt rond 1 uur tot half 4 gaat hij weer naar binnen. En om 4 uur weer naar buiten.
Als je konijn zo raar reageerd zou die ook nog wel een zonnesteek kunnen hebben dus let wel op !
Soms spuit ik weleens een beetje water over ze lijfje een beetje over ze koppie als het warm is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:07

Bedankt voor de reacties !
Water spuiten doen we idd ook wel eens. Alleen dat droogt zo snel op dat je dat elke 10 minuten zowat kunt gaan doen. En Fluf schud zich meteen weer droog Tong uitsteken
Van die zonnensteek weet ik idd. Daarom haalde ik haar vanmiddag ook meteen naar binnen. Vond het doodeng hoe ze erbij lag..

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:22

Jaa ik zou haar lekker binnen zetten !
Of is het binnen ook warm ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:07

Nee binnen valt het gelukkig nog mee omdat het zonnenscherm uit staat Lachen
Ze gaat zo weer lekker naar binnen, en als we van de zomer op vakantie gaat komt er af en toe een buurvrouw een fles met ijs bij haar leggen Ja
Probleem opgelost dus Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:56

Dat is idd ook wel iets om te proberen, dankjewel !

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:57

Yucome schreef:
Ik leg flessen met ijs erin ( gewoon cola flessen met water inde diepvries leggen) in de kooi onder het stro en daar gaat mijn konijn tegen aan liggen. Ook als het heel erg warm is maak ik d'r oortjes wel eens nat met koud/lauw water. Daar regelen ze namelijk de temperatuur mee.

Jaaa, dat doen wij ook altijd, en ze kunnen bij ons is het kleine bos (in onze tuin) zitten, lekker in de schaduw van de bomen.

Maar die ijsflessen zijn echt goed!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:16

Onze konijnenbende loopt ook los en zij kiezen dan de beste plekjes in de schaduw onder onze dennestruiken uit. Liggen ze allemaal lekker op zijkant te luieren. Als het echt te warm wordt dan kruipen ze gezamelijk onder het tuinhuis in hun holensysteem waar het lekker koel is.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:00

Het probleem met die ijsflessen ed is dat ze smelten, dat is zo jammer die moet je eigenlijk vervangen na een paar uur.
Die tegels blijven koud, voor mn hamsters neemt mn vader morgen ook een goede tegel mee die ik dan in de kooien kan leggen (temp van 25 kan al dodelijk zijn voor die beesten Bloos! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:30

wat ik nu nog doe is een vochtige handdoek in het hok liggen en ze met een plantenspuit natspuiten, zomers komen er inderdaad de ijsflessen bij in en dat voor konijnen die binnen staan..

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:05

mijn konijntje had het ook erg warm vandaag

gelukkig staat ze binnen, maar de temp liep binnen ook al op tot 27 graden.

maar wij hebben plavuizen en daar ging ze ook gestrekt op haar zijkant op liggen

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:18

Handig topic dit Lachen
Mijn konijntje had het zaterdag ook al zo warm buiten, ze stond in de schaduw met een koel windje. Ik had voor de zekerheid ook nog maar een lichte doek over het ren heen gedaan.
Ik ging haar net een knabbelstaafje brengen en ze lag weer helemaal plat, en der oortjes zijn wat warm.

Yucome, bedankt voor de tip van de site, weet gelijk wat ik nu kan doen. Ik ook meteen de oortjes wat koeler maken en een fles koud water in het hok leggen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:12

wat een goeie tips, ik zal ze onthouden vind het altijd zo zielig als ze in de hitte languit liggen te 'pompen'

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:17

heel handig dit topic, mijn konijnenbeesten liggen ook helemaal lang uit gestrekt, de parasol staat ervoor, alleen die flessen liggen nog in de vriezer Vork ga ze zo erbij leggen en kijk of ze er niet aan gaan knagen ofzo. willen mijn beesten nog wel eens doen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:22

mijn konijn spoot ik altijd een beetje nat met een plantenspuit. Vond hij heerlijk en helpt goed. Ok hadden we een barbie badje waar hij met zn voetjes doorheen kon hobbelen.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:22

mijn konijnen liggen ook helemaal plat.. maar ze mogen niet meer binnen van me moeder.. de doeken helpen niet ..:S.. diie maakten wij ook altijd nat.. k kijk steeds of ze niet dood zijn ::S.. zo zieth et er wel uit

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:18

handig topic zeg:D mijn konijn staat op dit moment nog op mijn kamer, zodra het hier te warm wordt, zet ik mijn ventilator aan zodat ze het wat koeler krijgt, en over een paar weekjes gaat ze naar buiten, maar dat van die flessen vind ik erg handig, ga ik zelf ook maar es proberen;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:25

bodem natspuiten helpt ook nog wel!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:24

ik zorg dat ze altijd in de schaduw kunnen zitten en dat ze koud drink water hebben en bij echt warm weer een voetenbatje