Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Eddie schreef:laat ze maar lekker samen zitten
Hamsters zijn tog groepsdiertjes? ik had vroeger altijd mijn beestjes tesamen zitn hoor
Wuis schreef:Oh nee aub haal ze direct uit elkaar. Syrische hamster kunnen helemaal NIET samen!
En waarom wil je uberhaupt fokken. Heb je goede dieren met een betrouwbare afkomst?
Ik vrees van niet, aangezien je ook al niet weet dat het solitaire dieren zijn.
BrittKitt schreef:Dierenwinkels verkopen over het algemeen alleen maar onzin dus ga hun echt niet geloven als je je hamsters in leven wilt houden..
Boekjes zijn over het algemeen ook niet meer van deze tijd, de informatie die daar in wordt gegeven is niet correct en heb je dus weinig aan. Je hebt meer aan duitse boekjes
Het enige wat ik heb gezegt over de dierenwinkel is dat ze daar beide al voor een nestje hebben gezorgt, wat maakt het uit of dit onzin is of niet? En waarom worden ze dan nog verkocht? Er staat zo ongeveer het zelfde in als dat je zegt, hamsters (syrische) zijn solitair, en dat is het hele punt waar het om gaat...
Syrische hamsters zijn solitaire dieren en gaat 99% van de tijd fout! LilianR hier op bokt had haar syrtjes al 1.5 jaar bij mekaar zitten (broertjes) maar die zijn uiteindelijk ook nog gaan vechten. Ze hebben het beide overleefd, maar die hebben geluk gehad.
Wat je nu verteld het broers en zussen verhaal weet ik, maar dat is dus ook zo met man en vrouw? Mijn andere vrouwtje viel de man al aan als ze beide in een andere kooi zaten dus daarom snap ik niet helemaal wat ik nu moet doen
Het geluidje dat je hamsters maken doen mijn man en vrouw ook naar elkaar, zij is willig (1 keer in de 4 dagen) en hij reageert daar op. Ik laat ze daarentegen absoluut niet fokken; ik weet niet waar ze vandaan komen (het zijn opvangertjes) en mijn vrouwtje is (denk ik) nog te jong.
Ik doe niet aan fokken met dieren zonder stamboom, je bent dan alleen maar bezig met vermeerderen in plaats van het verbeteren van het ras en daar heeft niemand iets aan.
Kijk maar eens op marktplaats hoe ontzettend veel hamsters er daar te koop of te geef worden aangeboden!
Ik heb zelf één hamster met stamboom, mn andere drie zijn alledrie opvangertjes die anders nu dood waren geweest
Zijn mijn man en vrouw dan alrtijd gewillig en moet ik ze beide in een ander vertrek zetten? Kan dat ijsberen en stressen geen kwad voor de kleintjes?
Ik zie ook dat je je hamsters in een SAMkooi hebt zitten. Deze zijn behoorlijk klein en de buizen zijn gemaakt op dwerghamsters omdat de meeste syrtjes er niet goed inpassen.(goed die van mij willen zich ook nog wel eens door een wcrol heenwurmen maar dat past dan ook maar net
Ik heb idd een sam kooi, maar zijn er 3 aan elkaar (de kleine sam, de grote sam en nog een nog grotere kooi van een ander merk, ze hebben verschillende buizen en molentjes etc.) dus meer ruimte als dat ze zouden hebben in de glazen bak of me andere kooitje
Je hamsters zijn nu aandacht aan het vragen bij mekaar, maar op de lange termijn doe je ze er meer plezier mee om ze gewoon te scheidenElke mannelijke en vrouwelijke hamster zal op mekaar reageren en geef ze eens ongelijk
Eddie schreef:laat ze maar lekker samen zitten
Hamsters zijn tog groepsdiertjes? ik had vroeger altijd mijn beestjes tesamen zitn hoor