Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
tjady schreef:Ik heb hem toen getroost
Baileys schreef:tjady schreef:Ik heb hem toen getroost
En zo zijn gedrag beloond, helemaal fout dus![]()
Ongewenst gedrag kun je 't beste negeren, niet slijmen, niet boos worden. Gewoon doen of je achterlijk bent. Hij is nog jong dus misschien gaat het over. Is het noodzakelijk dat 'ie goed met kinderen is?
Baileys schreef:Ik bedoelde niet het liggen schokken aan de stroomdraad negeren (uiteraard).
En nee, het blaffen naar de buren moet je niet negeren, als je een commando (klaar, koest, oid) geeft stopt íe daar wel mee, neem ik aan?
Baileys schreef:Ja tuurlijk is dat ook aandacht maar je kunt dat niet zomaar laten doen.
Die van mij vreet de buurkinderen het liefst op, desnoods door het hek heen (dat zijn ook wel echte ettertjes maar dat terzijde). Als ik een brul geef zie je haar kijken: Ohja, dat mocht niet
tjady schreef:Als ie zo staat te blaffen naar het buurmeisje dan roep ik hem terug van het hek en dan komt ie wel en dan gaat hij er niet meer heen. Dan neem ik hem mee een andere plek zodat hij daar wat te doen heeft.
Verder is hij wel goed gehoorzaam. Hij heeft op cursus gezeten en 2 cursussen afgesloten met een examen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het wel een hond is met enige opvoeding.
garny95 schreef:En volgens mij ook de factor tijd, hij heeft ook tijd nodig om het vertrouwen weer hervinden.
Richtje schreef:Daarbij, als dit gedrag voortkomt uit angst moet je het niet straffen.
Baileys schreef:Richtje schreef:Daarbij, als dit gedrag voortkomt uit angst moet je het niet straffen.
Ik vind van welHet wordt snel een gewoonte en wel eentje die erg irrtant is.
Mijn hond heb ik als pup vaak meegenomen naar kleuterschooltje van dochter enzo maar het heeft alleen maar averechts gewerkt. Ze heeft de pest aan kinderen en ik krijg het er niet uit. Als ze de kans krijgt pakt ze ze en of dat nou uit angst is of niet kan me niet schelen. Ik ga dat niet negeren.
Baileys schreef:Even los van alles; Ik zou mijn kind niet uitlenen om een bange hond eraan te laten wennen![]()
tjady schreef:Woensdag kwamen de twee kinderen die bij het incident betrokken waren. Hij was helemaal overstuur. Mijn vriend heeft hem aan de riem genomen en is rondjes over het erf gaan lopen. Ik ben met de kinderen op een bankje gaan zitten en tegen ze gezegd dat we net moesten doen of de hond er niet was. Uiteindelijk riep ik hem terwijl ik van 1 kind het handje vast hield en dan gaf ik hem een koekje en liet hem ruiken aan de hand van het kind. Later mochten ze hem ook een koekje geven. Dat lukte wel omdat mijn andere honden kinderen helemaal leuk vinden en dachten lekker koekjes. Maar nu is het al weer terug bij af.
Ik vind het wel een goed idee om verder te oefenen met iets lekkers. Iets naar hem toe gooien lijkt mij wel wat. Want hij gaat nu echt nog niet naar ze toe. Ben bang dat als ik het forceer het misschien juist verkeerd gaat.