katten inenten.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eline_sjordy

katten inenten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 17:16

naar aanleiding van dit topic:

viewtopic.php?f=3&t=754360&st=0&sk=t&sd=a

heb ik de vraag over katten inenten...
een kennis van mij vertelde me van de week dat katten laten inenten helemaal niet zo goed schijnt te zijn.
hij heeft dit ergens gelezen, ik zal hem nog wel even vragen waat hij dit gelezen heeft en dat daarna hier nog even posten.
hij zei me dat hij gelezen had, dat als je 10 katten nam die jaarlijks wel netjes geent werden, en 10 katten nam die niet geent werden, en een hoog aantal katten zijn die toch de ziektes krijgen waarvoor ze voor geent zijn.
ook zouden er in die inentingen schadelijke stoffen voor je kat zitten waardoor ze niet zou oud schijnen te worden...

nu is mijn vraag:
is er iemand die hier meer vanaf weet? hoe het nu zit met die inentingen voor katten, en of daar inderdaad schadelijke stoffen voor je katten inzitten, waardoor ze toch ziek worden of eerder doodgaan.

ik zal nog wel eens vragen waar hij dit gelezen heeft...
ik ben benieuwd naar jullie reacties. en of jullie ook wel eens zoiets gehoord hebben.

CM_

Re: katten inenten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:17

ik ga dit topic even volgen, had er nog nooit van gehoord, maar natuurlijk zitten overal voors en tegens aan
denk maar aan de griepspuit bij mensen,daar zitten dezelfde voors e tegens aan.

ik heb zelf 9 katten en bezoek actief shows, dus ik moet ze allemaal wel enten

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 17:19

ja inderdaad neem de griepspuit voor mensen als voorbeeld, mensen die die krijgen (ik niet) worden bijna altijd ziek...
ik ga hem even bellen waar hij het gelezen heeft.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:00

nou enten lijk mij niet slecht hoor voor honden en katten. ik zou het risco niet nemen. als dat je kat de ziekte wel zou krijgen. ik heb Bij de Da stage gelopen en het lijk mij niet dat een kat sneller dood gaat wegens een enten maar van wege ouderdom of een ziekte. ik ent al mijn dieren. ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ze straks doodziek thuis liggen. mensen schrijven zoveel op internet. je kan het beste een DA bellen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:01

ik ent ze ook allemaal

ik weet wel dat die entingen maar beperkt zijn hoor, er zijn 101 kattenniesziektes, en de enting is maar tegen enkele vormen van niesziekte, dus ze kunnen alsnog ziek worden, ookal zijn ze geent

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:39

ik zeg ook niet dat je niet moet enten, maar er gaat toch de ronde dat het niet altijd even goed is.
hij heeft die site niet meer opgelagen dus hij is nu druk aan het zoeken waar hij het gelezen heeft.
overigens ben ik het met crossmonster eens, je kunt je dieren nooit overal tegen beschermen helaas.
en wat betreft dierenartsen bellen, een da zal natuurlijk altijd zeggen dat enten altijd het beste is. toch schijnt er dus de ronde te gaan dat dit niet goed is voor katten, voor andere dieren wel, maar voor katten schijnt er iets schadelijks in te zitten.hij zij me dat het als kitten zijnde wel goed zou zijn om ze 1 tot 2 x te enten maar daarna werd het afgeraden...

nogmaals, ik weet het ook niet, wil hier graag meer over te weten zien te komen. ik ent ook al mn beesten, honden paarden en katten, maar als je dan zoiets leest/hoort, wil je er toch meer vanaf weten of niet??

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:42

ik ga regelmatig naar de dierenarts,als ike r weer eens ben zal ik eens vragen ernaar Knipoog

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:45

ja vraag er maar eens naar, ik hoop dat die kennis van mij snel die site gevonden heeft kan ik die hier ook ff posten.