Konijnen 'uitlaten'

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wat vind jij van konijnen uitlaten ?

Helemaal niks ik vind het maar zielig.
9 (31%)
Nja , ik weet het niet misschien voor een keer.
2 (6%)
Ik vind het niet zielig als het konijn het maar leuk vind.
18 (62%)

Totaal aantal stemmen: 29

Pistasche

Konijnen 'uitlaten'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 16:50

Heey Doei! !

Ik was wel eens benieuwd naar jullie mening.

Wat vinden jullie van konijnen die uitgelaten worden ?
Vinden jullie dat zielig of niet ?

Alvast bedankt en ik ben benieuwd Kusje !!

Maak er geen reltopic van !

miekelover

Re: Konijnen 'uitlaten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:24

waarom zou je een konijn uitlaten. als je konijn een groot hok heeft met een ren zou ik hem niet uitlaten. het is geen hond.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:32

Ik doe het zelf niet hoor ! Vork

Maar ik vind het ook.
Ik vind het gewoon raar maar als het knijn het leuk vind. Lachen
Ik weet niet precies en ik was wel benieuwd naam jullie mening Knipoog

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:34

Ik laat ze niet uit. Niet echt buiten dan(op straat e.d.)
Omdat we 2 konijnen hebben die niet met elkaar overweg kunnen, en 1 ren, hebben we voor de ander een kattentuigje en hondenriem gekocht.
Meestal staat die aan een boom, maar soms "laat ik die uit" door erachteraan te lopen in de tuin, dat ze wat meer vrijheid heeft.

Laatst heb ik wel iemand z'n konijn uit zien laten, maar die sleurde het arme dier alleen maar mee... Denk niet dat konijnen het leuk vinden en doe ze liever in een grote ren.

*edit* mijn konijnen staan dus normaal binnen maar met mooi weer mogen ze altijd een paar uur naar buiten Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:38

Okee maar vinden jullie het echt zielig als je bv. er gewoon achter aan loopt met een lange lijn ?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:42

tinka_maris schreef:
Ik laat ze niet uit. Niet echt buiten dan(op straat e.d.)
Omdat we 2 konijnen hebben die niet met elkaar overweg kunnen, en 1 ren, hebben we voor de ander een kattentuigje en hondenriem gekocht.
Meestal staat die aan een boom, maar soms "laat ik die uit" door erachteraan te lopen in de tuin, dat ze wat meer vrijheid heeft.

Laatst heb ik wel iemand z'n konijn uit zien laten, maar die sleurde het arme dier alleen maar mee... Denk niet dat konijnen het leuk vinden en doe ze liever in een grote ren.

*edit* mijn konijnen staan dus normaal binnen maar met mooi weer mogen ze altijd een paar uur naar buiten Knipoog

Mijne ook iig 1 uur per dag Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:42

Ik neem de mijne ook wel eens mee naar de wei, gaan ze aan het konijnen tuig en de hondenlijn Vork wat een lol dat ze dan hebben.

sjoffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:44

Het klinkt misschien raar om een konijn uit te laten, maar mijn konijnen vinden het heel leuk dus waarom zou je het dan niet doen?! Ik vind uitlaten trouwens niet echt het goede woord ervoor (zoals ik het doe Knipoog ) want mijn konijnen hebben een tuigje om en verder mogen ze dan bijna overal naartoe gaan. De reden dat ze een tuigje omhebben is omdat ze anders uit de tuin kunnen ontsnappen en zo heb ik er toch nog controle over. Wat ik alleen nooit zou doen is buiten de tuin gaan, want met honden en giftige planten enzo vind ik dat te eng.

En @miekelover, waarom mogen honden wel aan een lijn en konijnen niet? Konijnen vinden het ook lekker om soms uit hun hok te zijn en nieuwe dingen te ontdekken. Ookal hebben ze een groot hok, ik kan me voorstellen dat ze afentoe iets anders willen zien.

Onyx88

Toen mijn konijn nog leefde (hij is vorig jaar overleden en 8 of 9 jaar geworden) liet ik hem ook vaak uit aan een riempje. Hij mocht ook vaak mee in een (open) rugzak of in een fietstas. Geweldig vond hij dat. Aan het eind liet ik hem zelfs uit zonder lijntje, hij volgde toch wel. Ik vind dat je het zo'n diertje best kunt gunnen om eens iets anders te zien dan de 4 muren van zijn omheining/hok. Helemaal niet gek ofzo.

Anoniem

wij zijn wel eens met een fret van school naar het bos geweest, we hadden niets te doen, en het beestje vond het geweldig, liep lekker overal te snuffelen en rond te kijken Ja

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:46

Ik liep eigenlijk altijd buiten de tuin. Gewoon buiten over het gras of over een lang pad hier in de buurt tussen de weilanden door. Honden hoefde ik nooit heel erg bang voor te zijn. Mijn konijn was er ook niet bang voor. Het was een Vlaamse Reus en honden wilden alleen een beetje snuffelen. Op een gegeven moment had mijn konijn zelfs een Rottweiler gegrepen Tong uitsteken:P

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:54

Als het konijn er plezier in heeft vind ik het niet echt zielig ofzo. Sommige konijnen vinden het hardstikke leuk.
Alleen vind ik het niet echt nodig, want een konijn hoort een ruim hok te hebben, en een stuk waar hij/zij lekker in kan rennen. Dan is het dus onnodig. Maar zielig vind ik het niet.

Onyx, mijn konijnen zijn ook niet bang voor honden, ze lopen hier samen met een Schnauzer en Mastino Napelitano door de tuin (zie profiel voor foto's)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:55

Siobhan schreef:
Het klinkt misschien raar om een konijn uit te laten, maar mijn konijnen vinden het heel leuk dus waarom zou je het dan niet doen?! Ik vind uitlaten trouwens niet echt het goede woord ervoor (zoals ik het doe Knipoog ) want mijn konijnen hebben een tuigje om en verder mogen ze dan bijna overal naartoe gaan. De reden dat ze een tuigje omhebben is omdat ze anders uit de tuin kunnen ontsnappen en zo heb ik er toch nog controle over. Wat ik alleen nooit zou doen is buiten de tuin gaan, want met honden en giftige planten enzo vind ik dat te eng.

En @miekelover, waarom mogen honden wel aan een lijn en konijnen niet? Konijnen vinden het ook lekker om soms uit hun hok te zijn en nieuwe dingen te ontdekken. Ookal hebben ze een groot hok, ik kan me voorstellen dat ze afentoe iets anders willen zien.

Ik kon geen ander woord ervoor verzinnen Vork

Maar allemaal super bedankt voor jullie leuke reacties !:D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:57

miekelover schreef:
waarom zou je een konijn uitlaten. als je konijn een groot hok heeft met een ren zou ik hem niet uitlaten. het is geen hond.

Een hond leeft toch ook in een huis, een vierkant ding, en leeft toch ook in een tuin?
Net als een konijn, alleen een konijn heeft een kleinere woonruimte (het hok) dan een hond.
Maar een konijn is ook stukken kleiner, en als je konijn een ruim hok heeft, is het voor hem even groot als voor een grote hond een huis. Knipoog
En waarom laten we dan onze honden uit ookal hebben ze een tuin en een huis?

Knipoog

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:31

Ik deed dat ook weleens toen mijn konijntje nog leefde. Dat vond hij hartstikke leuk! Maar ik kon het niet echt uitlaten noemen. Haha! Dat konijn liet mij eerder uit.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:32

De mijne staan het hele jaar buiten met hokken en ren van 2 bij 2 dus uitlaten hoeft dan voor mij echt niet Lachen

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:34

Ik kan het ook niet echt uitlaten noemen. Maar hij rent meestal wat rondjes in de tuin. Vind 'ie prachtig! Haha!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:33

Joscaa schreef:
miekelover schreef:

Een hond leeft toch ook in een huis, een vierkant ding, en leeft toch ook in een tuin?
Net als een konijn, alleen een konijn heeft een kleinere woonruimte (het hok) dan een hond.
Maar een konijn is ook stukken kleiner, en als je konijn een ruim hok heeft, is het voor hem even groot als voor een grote hond een huis. Knipoog
En waarom laten we dan onze honden uit ookal hebben ze een tuin en een huis?

Knipoog

Je kan een hond niet met een konijn vergelijken, het zijn hele andere dieren, andere soort, ander geslacht, etc. Dus jou vergelijking klopt niet helemaal Knipoog. Een konijn kan je zo niet trainen om aan een lijn te laten lopen.

Mijn konijnen hebben geen riempje ... Ik vind het heel erg gevaarlijk, omdat wanneer je konijn in paniek raakt, zich heel erg kan verwonden aan een riempje. Bovendien hoort het niet bij hun natuurlijke levensstijl. Een konijn hoort vrij te kunnen huppelen, en niet aan een lijntje. Heb je alsnog een riempje nodig om je konijn wat meer beweging te verschaffen, denk ik dat je je konijn niet helemaal correct huisvest. Er bestaat helaas veel verkeerde informatie over konijn, vooral over huisvesting en de voeding. Zo een hok uit de dierenwinkel voldoet niet helemaal aan de eisen van een konijn.

Mijn konijnen hebben een grote ren, met daarin een schuur. Verder mogen ze regelmatig los in de tuin. Dus ik heb een tuigje zeker niet nodig en mijn konijnen zijn gezond, blij en tevreden. Dat een konijn wat meer van zijn wereld wil zien, is gewoon onzin en dan projecteerd de mens maar weer zijn eigen gedachtes op een konijn Knipoog.

Gr.
Naatje

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:35

Ik vind het niet zielig nee. Ik kan me voorstellen dat wanneer je ergens woont zonder tuin het juist wel fijn is, zien ze nog eens wat anders Lachen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:36

Mijn oppaskindjes doen het (ook met de cavia) als het lekker weer is. moet eerlijk zeggen dat die beestjes al naar ze toe komen rennen als ze de riempjes al in hun handen hebben en er iets mee rammelen.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:39

ik kon mijn konijn overal los laten lopen, die huppelde wel een beetje mee.
deed het alleen niet zo vaak toch een beetje eng met alle honden die overal uitgelaten worden.
in de tuin liet ik dr ook altijd los, tuin is helemaal open en niet afgezet, maar ze liep nooit weg. helaas is konijntje nu dood, maar is nog wel 12.5 jaar geworden.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:58

Als het konijn het leuk vind, doe ik het ook gewoon.
Ik heb 7 konijnen dus niet iedereen gaat met een konijnentuigje lope, de andere gaan in de ren Lachen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:00

wij deden het wel, het ene konijn vind het geweldig de andere vind het helemaal niets. Moet je even uitproberen Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:57

ik ging vroeger toen ik nog klein was met mijn konijntje wandelen. vond ze er leuk en kon lekker de beentjes strekken . Ze wilde ook vaak een stukje rennen. Zo wie zo was ze vaak uit haar hok. Nu heb ik een grote volliere in de tuin met daarin 3 konijnen en 12 kanarie's en 1 parkiet. Ze kunnen een meter diep graven want eronder liggen tegen en kunnen niet verder. Deze laat ik niet uit want ze hebben voldoende beweging

fransie

Woonplaats: Selfkant Wehr (net over de grens bij Sittard in Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:01

Heej, je moet gewoon je konijn los in de tuin laten. Doe ik 2 keer per dag. En je merkt dat ze gewoon veel vrolijker is dan als ze alleen in de ren zit.