Ik was wel eens benieuwd naar jullie mening.
Wat vinden jullie van konijnen die uitgelaten worden ?
Vinden jullie dat zielig of niet ?
Alvast bedankt en ik ben benieuwd

Maak er geen reltopic van !
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
tinka_maris schreef:Ik laat ze niet uit. Niet echt buiten dan(op straat e.d.)
Omdat we 2 konijnen hebben die niet met elkaar overweg kunnen, en 1 ren, hebben we voor de ander een kattentuigje en hondenriem gekocht.
Meestal staat die aan een boom, maar soms "laat ik die uit" door erachteraan te lopen in de tuin, dat ze wat meer vrijheid heeft.
Laatst heb ik wel iemand z'n konijn uit zien laten, maar die sleurde het arme dier alleen maar mee... Denk niet dat konijnen het leuk vinden en doe ze liever in een grote ren.
*edit* mijn konijnen staan dus normaal binnen maar met mooi weer mogen ze altijd een paar uur naar buiten
Siobhan schreef:Het klinkt misschien raar om een konijn uit te laten, maar mijn konijnen vinden het heel leuk dus waarom zou je het dan niet doen?! Ik vind uitlaten trouwens niet echt het goede woord ervoor (zoals ik het doe) want mijn konijnen hebben een tuigje om en verder mogen ze dan bijna overal naartoe gaan. De reden dat ze een tuigje omhebben is omdat ze anders uit de tuin kunnen ontsnappen en zo heb ik er toch nog controle over. Wat ik alleen nooit zou doen is buiten de tuin gaan, want met honden en giftige planten enzo vind ik dat te eng.
En @miekelover, waarom mogen honden wel aan een lijn en konijnen niet? Konijnen vinden het ook lekker om soms uit hun hok te zijn en nieuwe dingen te ontdekken. Ookal hebben ze een groot hok, ik kan me voorstellen dat ze afentoe iets anders willen zien.
miekelover schreef:waarom zou je een konijn uitlaten. als je konijn een groot hok heeft met een ren zou ik hem niet uitlaten. het is geen hond.
Joscaa schreef:miekelover schreef:waarom zou je een konijn uitlaten. als je konijn een groot hok heeft met een ren zou ik hem niet uitlaten. het is geen hond.
Een hond leeft toch ook in een huis, een vierkant ding, en leeft toch ook in een tuin?
Net als een konijn, alleen een konijn heeft een kleinere woonruimte (het hok) dan een hond.
Maar een konijn is ook stukken kleiner, en als je konijn een ruim hok heeft, is het voor hem even groot als voor een grote hond een huis.![]()
En waarom laten we dan onze honden uit ookal hebben ze een tuin en een huis?