Hond wil niet meer op zijn kussen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Hond wil niet meer op zijn kussen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 13:57

Hoi bokkertjes! Haha!

Ik heb een Border Collie reu van 1,5 jaar oud. Sinds dat wij hem hebben (vanaf 9 weken) slaapt hij op een kussen. Hij is hier altijd gek op geweest maar sinds 2 weken vertikt hij het om op zijn kussen te gaan liggen. Hij loopt er zelfs met een grote boog omheen. Er is niets met het kussen gebeurt, er heeft ook geen andere hond op gelegen ofzo. We hebben hem zelfs nog gewassen om te kijken of dit iets uit zou maken, maar ook niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Britt

Re: Hond wil niet meer op zijn kussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:58

Weghalen en iets anders geven en dan misschien over een week weer terugleggen?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:00

Zou een optie zijn, maar ik vraag me af of het zal werken. Hij gaat net zo lief op de grond liggen (dat doet hij nu dus ook)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:01

Wat apart, is er iets raars/vervelends gebeurt terwijl hij op dat kussen lag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:01

maak het intressant en leuk, ga er iets mee doen, zodat je zijn aandacht heb, leg het dan weg zodat hij er niet bij kan, en doe dit de volgende dag weer, ik weet niet hoe groot het is? hij zal het steeds leuker gaan vinden, en als je dit een paar keer hebt gedaan, leg je het weer neer, wss zal hij er dan wel weer op gaan liggen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:03

mischien vind hij de kussen te warm? het wordt namelijk warmer haha.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:03

lekker op de grond laten liggen,
hij gaat er vanzelf weer in.
en omdat hij nu gewassen is wil hij er nu waarschijnlijk helemaal niet meer op liggen. (dat doen onze dieren ook altijd)

komt vanzelf wel weer

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:04

@BrittKitt: Zover ik weet is er nooit wat vervelends gebeurd...

@Dees_Daan: Dat heb ik geprobeerd, maar hij durft niet eens in de buurt van zjin kussen meer te komen. Zelfs niet als ik zijn lievelingsspeeltje erop leg... Het kussen is een gewoon hondenkussen. Hij kan er dus gewoon languit op liggen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:06

is het ook een strafplek voor je hond? dus als hij iets fouts heeft gedaan dat jullie hem voor straf op die kussen leggen?
misschien dat dat het kan zijn, dat hij die plek associeerd met straf..

misschien vind ie zijn kussen wel te warm nu.. hier liggen ze ook gewoon op de koele grond

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:06

Ik vermoed toch dat er iets gebeurd is dat de hond in verband heeft gebracht met het kussen. Dat kan bijna niet anders. Wellicht hebben jullie het niet eens meegekregen. Misschien is de hond gestoken toen hij op het kussen lag of zich ergens wezenloos van geschrokken.
Misschien een idee om het kussen te wassen (andere geur) en het op een andere plek te leggen. iets lekkers op het kussen te leggen en verder te negeren als de hond het lekkers wil pakken etc.. Zo zou ik eens gaan experimenteren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:07

Heeft ie er niet op geplast per ongeluk ofzo!?
Dan willen ze er vaak ook niet meer op.
Maarja, hij is gewassen.
Het wordt wel wat warmer, weet het anders ook niet.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:09

Nee hij ziet zijn kussen niet als strafplek dus dat kan het niet zijn. Ook denk ik niet dat het door de warmte komt. Zoals ik al zei, hij durft niet meer in de buurt van zijn kussen te komen. Dit gedrag zou hij niet vertonen als hij het kussen te warm vindt..

Ik ga het maar eens proberen met wat lekkers op zijn kussen. Bedankt voor de reacties Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:11

polly2 schreef:
Ik vermoed toch dat er iets gebeurd is dat de hond in verband heeft gebracht met het kussen. Dat kan bijna niet anders. Wellicht hebben jullie het niet eens meegekregen. Misschien is de hond gestoken toen hij op het kussen lag of zich ergens wezenloos van geschrokken.
Misschien een idee om het kussen te wassen (andere geur) en het op een andere plek te leggen. iets lekkers op het kussen te leggen en verder te negeren als de hond het lekkers wil pakken etc.. Zo zou ik eens gaan experimenteren.

heeft ze al geprobeerd zegt ze, zit er een hoes omheen? mischien een andere hoes erom heen, en hem eerst even op een plek leggen zodat hij hem niet ziet, als het niet werkt om het intressant te maken kan er idd iets geweest zijn onbewust.

voorbeeldje: iemand was met zijn hond aan het lopen, het onweerde en diegene bukte voorover om de hond te aaien, op dat moment was er een klap van het onweer, die hond heeft dus het bukken, en de klap van het onweer in verband gebracht..
of mischien (of draaf ik nu door) als je wilt dat de hond op zijn kussen gaat, kun je gaan clickeren, komt hij in de buurt clicken, todat hij erop zit, en er een commando aanvast maken, maar als hij er niet perse of hoeft zal ik het zo laten, die van ons ligt soms ook liever op de koele vloer

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:14

Ik heb de hoes er van de week afgehaald, ook dit werkte niet. Verder wordt mijn hond niet getraind met de clickermethode dus dat vind ik persoonlijk geen optie...

Misschien dat op een andere plek leggen helpt, ik ga het vanavond eens proberen, dankjewel Lachen

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:16

Ik vind het overigens geen drama hoor, dat hij niet meer op zijn kussen ligt. Als hij liever op de vloer ligt, vind ik dat ook prima haha! Maar het feit dat hij sinds een week een soort van 'angst' heeft opgebouwd voor zijn kussen vind ik vreemd...

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:19

Heel gekke geachte en misschien wat ver gezocht...nachtmerrie gehad en dat geassocieerd met het kussen?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:20

Vraag me af of honden nachtmerries zullen assioceren met dingen uit de realiteit Lachen

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:48

Ik vraag het me ook af, maar je weet het niet he, ik herinner me ineens wel iets van onze oude asielhond(was graatmager en gewond ergens in een bos gevonden).

Vb. Hond is aan het dromen(incl. lip op trekken, "lopen" en ziet er erg onrustig uit) maar ik moet echt over haar heen stappen (ze lag in de deuropening) en ik sta net over haar heen als ze toch wakker wordt, ze springt zwaar grommend recht met op elkaar klappende kaken. Om vervolgens bijna IN mij te kruipen van onderdanigheid...(niet denken dat ik mij kwaad had gemaakt hoor, ik stond nog verstijfd van de felle reactie)

Beestje heeft heel wat dingen meegemaakt(en zeker niet altijd goed, zo is ze bijvoorbeeld ook doodsbang van de kelderopening, is er met geen eten bij in de buurt te brengen en dat voor een hond die echte honger gekend heeft) maar reageert ook lang niet altijd zo, ze slaapt graag in de deur opening, dus ik ben wel vaker over haar heen gestapt als ze sliep(maar niet zo onrustig als toen) en ze heeft dat eigenlijk nooit meer gedaan gedaan. Ze schrikt wel als ze wakker wordt, maar dat is niet meer als logisch.

Dus ja. Ze zullen wel onderscheid kunnen maken tussen droom en werkelijkheid...

Het zal wel een raadsel blijven dan.