polly2 schreef:Ik vermoed toch dat er iets gebeurd is dat de hond in verband heeft gebracht met het kussen. Dat kan bijna niet anders. Wellicht hebben jullie het niet eens meegekregen. Misschien is de hond gestoken toen hij op het kussen lag of zich ergens wezenloos van geschrokken.
Misschien een idee om het kussen te wassen (andere geur) en het op een andere plek te leggen. iets lekkers op het kussen te leggen en verder te negeren als de hond het lekkers wil pakken etc.. Zo zou ik eens gaan experimenteren.
heeft ze al geprobeerd zegt ze, zit er een hoes omheen? mischien een andere hoes erom heen, en hem eerst even op een plek leggen zodat hij hem niet ziet, als het niet werkt om het intressant te maken kan er idd iets geweest zijn onbewust.
voorbeeldje: iemand was met zijn hond aan het lopen, het onweerde en diegene bukte voorover om de hond te aaien, op dat moment was er een klap van het onweer, die hond heeft dus het bukken, en de klap van het onweer in verband gebracht..
of mischien (of draaf ik nu door) als je wilt dat de hond op zijn kussen gaat, kun je gaan clickeren, komt hij in de buurt clicken, todat hij erop zit, en er een commando aanvast maken, maar als hij er niet perse of hoeft zal ik het zo laten, die van ons ligt soms ook liever op de koele vloer