mijn vriend heeft een hele leuke hond genaamd Baraka.Het is een reutje van een jaar oud.
Baraka is een kruising rottweiler/??? waarschijnlijk was papa een labrador.
Het is opzich een hele lieve hond voor mij en mijn vriend en mensen die hij kent en mensen die een andere hond bij zich hebben.
Ik woon sins kort bij mijn vriend en laat hem smiddags en savonds uit.
Maar het probleem is dat hij op straat mensen aan wil vallen,kinderen wil hij het liefst meteen opeten en als mijn vriend niet thuis is en er komt een bekende van mij moet de hond aan de riem bij mij aan de andere kant van de kamer.
Hij is ook tegenover mij overbeschermend. Zodra er een andere hond met mij wil stoeien word Baraka woest.
Mijn vriend werkt hele dagen dus die merkt er vrij weinig aan en die heeft ook nooit echt de tijd gehad om er mee aan de slag te gaan en bij hem gaat het opzich nog vrij goed.
Ik vind nu dat er echt wat moet veranderen want hij word gewoon te dominant.
Hij word binnekort gecastreerd (ja ja heb mijn vriend over kunnen halen

ik heb al een aantal punten nu waar we aan de slag mee gaan:
-niet meer op de bank (me vriend heeft hem te verwend want Baraka heeft een eiegn bank) Zijn bank gaat de deur uit en maakt plaats voor een doggybag
-niet meer op bed
-niet meer reageren als hij aankomt met zijn kip(een gummykip

-geen poten meer op schoot om aandacht te vragen
-niet meer opspringen.
-pas eten als wij klaar zijn met eten kreeg ik als tip maar dat gebeurd al.
tijden het uitlaten trekt hij vooral mijn vriend alle kanten op (bij mij loopt hij altijd braaf rustig) dus ik ga lekker met hem aan de training. (heb altijd met duitse herders kynologie gedaan dus dat word geen probleem)
- over het aanvallen naar mensen toe : daar gaan we zoiezo mee aan de slag met een gedragstherapeut zodra ik ook weer een baan heb en we een dubbel inkomen hebben. nu zit een gedragstherapeut er financieel even nog niet in omdat we niet willen dat we 2 keer met zoiemand hebben gewerkt en er dan geen geld meer voor is.
iemand nog meer tips en of ervaringen?
dit is de boef in kwestie