Ik doe op dit ogenblik stage in een manege. Deze ochtend hoorde ik gegil uit de wasplaats komen, dus ben ik er heen gerend.
Bleek er een muis te zitten. Maar... geen wilde... een tamme...
Aangezien ik de enige was die het beestje durfde oppakken, bleek het logische gevolg dat ik het ding mee naar huis nam. Het zit op dit ogenblik in een duna die ik gebruik als vervoerskooi voor mijn ratten.
Maar nu... men moeder is er niet bepaald blij mee, en ik heb haar beloofd om het dier zo snel mogelijk een huis te vinden.
Bestaat er een opvangcentrum voor muizen? of moet ik er mee naar een standaard asiel gaan?
En tot ik het diertje kwijtraak (hoewel ik eigenlijk hoop dat ik het kan houden) kan iemand me helpen aan een snelcursus over muizen verzorging? Ik heb wel hier en daar een beetje info, maar niet voldoende om het beestje optimaal gezond te houden.
ohja... weet iemand toevallig ook hoe je kan zien of het een mannetje of een vrouwtje is? ik twijfel namelijk. Ik zie geen tepels, maar ook geen teelballen, en de afstand tussen de anus en het 'andere' gaatje is voor mij een twijfelgeval...
dit is het muisje trouwens: