jahoor het is weer zover... konijn nr 3 met haken op de kiez

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

silver

jahoor het is weer zover... konijn nr 3 met haken op de kiez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 23:50

Vanavond naar de DA geweest met mijn nijn. Hij kon namelijk nauwelijks eten en ik verwachtte al dat het weer haken op de kiezen zouden zijn. Nou helaas had ik gelijk. M'n nijn had hele erge haken op zijn onderste kiezen. Zijn tongetje lag helemaal open. De DA heeft de haken eraf geknipt en afgevijld. het bloedde als een rund. Het was echt een vreselijk gezicht. Verdrietig

Nu is dit al mijn derde konijn met deze aandoening. Ik heb in totaal 6 konijen gehad, waarvan de eerste 3 nooit last hadden hiervan, maar mijn laatste 3 hebben/hadden dit dus allemaal wel. Het is echt heel zielig, want ze hebben er veel last van. Ik moet nu kijken hoelang het duurt voordat de haken bij mijn nijn weer terug groeien. Ik hoop maar dat het nog een tijdje duurt voordat ze er weer zitten. Ik zie gelukkig wel gelijk wanneer het weer mis is, dus ben er meestal optijd bij. Lachen

Zijn hier meer mensen met konijen die hier last van hebben? Vind het namelijk wel erg opmerkelijk dat mijn nijnen hier nu allemaal last van hebben. Verward

ellepel

Re: jahoor het is weer zover... konijn nr 3 met haken op de kiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 06:08

haal jij je konijnen altijd bij dezelfde winkel?
waarschijnlijk krijgt die ze van een fokker waar dat probleem vandaan komt?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:26

Op de foto's in je profiel meen ik te zien dat ze voldoende hooi krijgen Knipoog Eten ze ook daadwerkelijk veel hooi? Of zijn ze na de brokjes en fruit/groente al vol?
Wel allemaal bolle koppies, misschien dat er daar toch iets minder ruimte is en de tanden wat schever staan? In dat geval denk ik dat het ook meer een probleem is dat bij de fokker/het ras ligt.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:29

hey
ja ik heb ook een konijn gehad die deze aandoening had!
ik ging elke maand naar de da om zijn tandjes te laten knippen! Haha!
ik kon het idd ook altijd merken dat die het voer uit de bakjes ging krabben(frustratie ofzo!)
dan kon die niet meer eten!
groetjes

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 10:38

ze krijgen idd allemaal voldoende hooi, en ze eten het ook heel veel. dus daar zal het niet aan liggen. Ze hebben ook allemaal kleine bekkies. Denk zelf dat het probleem dan ook wel bij de fokker zal liggen...

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:37

Ik heb ook een konijn gehad met haken op zijn kiezen. Die waren echter niet zo maar af te vijlen en hij moest dus ongeveer elke 6 weken onder narcose. En daar dan weer van herstellen....Dat was nog een jong diertje en als ie zo zijn hele leven verder moest...
Die heb ik toen helaas laten inslapen. Echt heel zielig...