Puppie hulp gevraagd.. nachten zijn drama

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Puppie hulp gevraagd.. nachten zijn drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 13:27

Jawel.. er is een pup gekomen, Franse Bull.. erg lief.. alleen de nachten zijn een hel..

Ze zit snachts in de bench.. maar mevrouw wordt zo wild en nijdig dat ze uit nijd, haar hele bench vol aan het vingerverven is met poep en plas.. ook gaat ze zowat door de tralies heen.. het is een echte ramp.. wat kunnen we doen?

pascale

Re: Puppie hulp gevraagd.. nachten zijn drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:29

een grote lege doos ophalen bij bv de media markt of zo!de pup daarin doen en op zo'n afstand wegzetten dat ze jullie niet kan zien en ook geen aandacht aan geven!aan een gedeelte kun je een krant legge en het andere gedeelte een kussentje!succes

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 13:38

Dat hebben we, ze ligt beneden precies zoals jij omschreven hebt... maar de doos, inmiddels doos nummer 3, is ook al aan het einde van zijn leven, het is gewoon vreselijk.. krijzen als of ze vermoord wordt..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:46

mijn hondje deed dat in het begin ook. hij vond het gewoon nie tprettig in een doos of Bench. we hebben hem uiteindelijk maar gewoon los laten lopen. en toen ging het ineens wel heel goed Lachen
bij ons loopt hij los in de gang, ik weet niet of jij die ook hebt? je kunt het misschien een nachtje proberen Lachen

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:47

Ik denk dat negeren het enige is dat je momenteel kan doen ...
Of misschien een ander plakje geven, dus alleen in de gang ofzo....

grtjs
xxxx

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:58

hoi !!! o wat leuk een pup!!!!! MAar inderdaad de nachten... Wij hadden Pino de eerste maand (!!!) op onze kamer, zelfs in bed.... gezellig hoor, maar natuurlijk niet volgens de boekjes, steeds verer uitgebreid, en hij lag met een maand beneden in de bench.....

Hoe groot is je bench? en heeft ie andere honden?

Heb je me topic van Shira gezien? ook in BB....

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:03

Misschien voelt die zich eenzaam.. Heb je iets van een knuffeltje ofz in zijn bench liggen?
Je kunt hem aanleren (ik weet niet of je het al doet) om overdag ook in de bench te liggen. Wanneer jullie gaan eten bijvoorbeeld. Hij moet weten dat het geen straf is dat hij in zijn hok moet Lachen.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:07

Onze hond was hiermee ook zo lastig, we hebben hem toen s'nachts niet in de bench gelaten, maar gewoon mee naar boven genomen. Hij had er zijn eigen plekje, en dat ging hartstikke goed. Nu ligt ie s'nachts ook altijd boven te slapen, dat vind ie gewoon prettig omdat ie dan alles goed in de gaten kan houden en iedereen is bij hem in de buurt. Wat Kiim zegt is ook een goed iets om te proberen Knipoog Succes!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:30

Meiden bedankt voor alle tips.. we hebben de bench zelfs in de slaapkamer gehad, dat helpt ook niet.. Overdags gaat ze zelf in haar bench slapen, ze is van de week wel een paar uurtjes mee naar bed geweest, maar dat is echt de bedoeling niet.. beneden is beneden, laten we dat haar nu maar meteen aanleren, dachten we..
Ze heeft knuffeltjes zat, zelfs een deken uit haar nest, een tshirt van ons met onze geur.. en nee, er is geen andere hond waar ze bij kan...

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:31

hebben jullie een kruik in de doos/bench?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:32

Geef dat beestje even tijd om te wennen, is alles wat vertrouwd was kwijt... Knipoog

Zet een doos naast je bed, met je hand in de doos, vaak is dat voldoende,en breid dit dan steeds verder uit..

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:33

Een warme kruik in een handoek rollen en als je het nog hebt een stukje deken uit het nest waar ze vandaan komt erbij leggen.

Blaffen negeren en als ze even stil is geweest uitbundig belonen.

Succes !

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:34

Wel leuk een pup maar ja net wat je zegt dit zijn eerst de nadelen.. Heb je een douche of een gang waar ze niks kan vervreten? En idd een kruik kan ook wonderen doen.. Misschien daar de bench open neer zetten en dan deur sluiten?? had eerst mijn honden in de keuken en nu liggen ze lekker in de kamer in een mand..

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:35

Wij wilden het ook meteen aanleren maar dat ging gewoon niet, inderdaad in eens was alles wat vertrouwd was, weg...
Tis ons goed bevallen, het was ook wel gezellig, een pupkind in bed.... niet de beste manier misschien maar het werkte perfect!

Mja, je moet het wel willen, een hond in bed, stiekum vond ik het geweldig...

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:37

james100 schreef:
Jawel.. er is een pup gekomen, Franse Bull.. erg lief.. alleen de nachten zijn een hel..

Ze zit snachts in de bench.. maar mevrouw wordt zo wild en nijdig dat ze uit nijd, haar hele bench vol aan het vingerverven is met poep en plas.. ook gaat ze zowat door de tralies heen.. het is een echte ramp.. wat kunnen we doen?

Dit klinkt meer als een pup die uit pure stress en paniek haar ontlasting laat lopen.
Stop met haar in de bench zetten en neem haar mee naar jullie slaapkamer. Desnoods in een doos, maar direct naast jullie bed. Als ze helemaal gewend is bij jullie kan je haar heel langzaam aanwennen om 's-nachts alleen beneden te zijn. Haar in de bench laten en negeren is het begin van een hond met verlatingsangst.
Onze hond heeft de eerste weken ook naast ons bed geslapen en het was geen enkel probleem om haar aan te wennen beneden te slapen.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:39

Wij hebben het met onze pup (najah van mams en paps) ook uitgebreid. eerst in de slaapkamer zodat ie mijn ouders zag, toen steeds iets verder, binnen de slaapkamer zonder ze te zien (direct achter het bed) toen buiten de slaapkamer met deur open etc... uiteindelijk werkte dat prima en ondertussen issie puppy af en slaapt ie gewoon in zijn mand (in de gang) en sloopt ie niks meer (ook niet alleen in de kamer)...
als dit niet werkt weet ik het ook niet.... misschien een andere plek waar ze los kan of de bench openlaten...

succes

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:43

EDIT : het was een overbodig verhaal waaruit men verkeerde conclusies trok over mijn bedoeling - via pb -, dus weggehaald.
'k houd het maar bij deze woorden: radio, kruik (mama-gevoel), dekentje uit het oude nest, grote knuffel, kauwspul, veel belonen ..
óf het van de slaapkamer tot uiteindelijke ruimte consequent en duidelijk, maar liefdevol, afbouwen.

heel veel succes met de pup - wat een leukerd op de foto's overigens -,.. en nu verander ik hier niks meer Knipoog
Laatst bijgewerkt door Elise88 op 10-04-07 16:22, in het totaal 3 keer bewerkt

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:45

Elise88 schreef:
hebben jullie een kruik in de doos/bench?

Ja.. hebben we..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:46

Toen onze teckel nog een pup was, wilde hij op een gegeven moment ook niet meer in de bench. Overdag erin slapen, geen probleem, maar "s nachts............. Een week heb ik t volgehouden en toen heb ik t deurtje opengezet. Probleem opgelost. Niks meer aande hand en hij heeft ook nooit wat gesloopt oid. Ik weet dat het niet de bedoeling is, maar zo ging t bij ons...
Veel succes!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:48

Een hond wordt vanaf 12 weken zowiezo onafhankelijker, dan gaan ze de wereld iets meer zelfstandig ontdekken.

Tenminste da heb ik dan weer geleerd...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:48

Er staan hier al genoeg tips, ik heb er nog 1-tje: een radio naast haar benche, misschien vind ze het te stil om haar heen.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:50

Rhodos schreef:
Er staan hier al genoeg tips, ik heb er nog 1-tje: een radio naast haar benche, misschien vind ze het te stil om haar heen.

en dat vind ik ook een heel goede tip! dat heeft m'n broer met zijn hondje ook gedaan .. als ze weg moesten van huis, ging voor de pup gewoon de radio aan .. dat heeft best geholpen!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:52

IMG[http://www.mijnalbum.nl/Foto=XYWQ7EAP
IMG[http://www.mijnalbum.nl/Foto=IVFWI6CK

IMG[http://www.mijnalbum.nl/Foto=B687UWSA

IMG[http://www.mijnalbum.nl/Foto=67QNZOKJ

Dit is het monster.. ene mijn knopjes om fotos toe te voegen doen het niet.. grrr..

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 16:00

Rodhos.. thans... maar die staat snachts ook aan.. overdags ook .. maar we hebben die nu ook voor haar aangedaan..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:02

Afbeelding
wat een schatje zeg! Haha!