Mensen die hun hond expres agressief maken ervaringen??!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Mensen die hun hond expres agressief maken ervaringen??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 12:54

Hallo,

Er zijn al heel wat discussies geweest over honden die vroeger bekent stonden als vechthond, en die nu gebruikt worden als gezelschap. Ik heb vroeger een pitbull gehad. Deze had mijn moeder gekocht als leuk, lief, klein hondje. Niet wetend dat het een pitbull was, want dat werd niet gezegt. Onze rakker werd verkocht onder het mom 'schoothondje'. Ik was trouwens nog niet geboren. Nouja, hij is samen met spijkie onze malthezer bij mijn geboorte geweest (lagen op het voeteneind toen het gebeurde) en sindsdien zijn ze altijd heel beschermend geweest voor mij. Op een gegeven moment wilde ik als klein meisje iets doen en rakker begon te grommen ( Lees: hond was toen volwassen en we wisten wat het was). Mijn moeder schrok zo erg dat ze hem in de badkamer had opgesloten en vervolgens gelijk naar martin gaus heeft gebelt. Nou ze kon diezelfde week nog terecht, en zijn medewerkers hebben toen samen met mijn moeder veel gedaan zodat rakker niet gevaarlijk werd. Dit is allemaal erg goed uitgepakken. Hij heeft daarna nooit meer wat gedaan naar ons en is heel gelukkig oud geworden.

Nou heb ik een engelse staffordshire bullterrier (beide hondjes zijn overleden). Mercy heet ze, het is een wit teefje en echt heel erg lief. We zijn ook met haar naar martin geweest zodat het meer invloed op haar had..maar eigenlijk is het gewoon een leuke lobbedobbes. Haar broertje daarintegen is vals gemaakt. Je kunt er niet langslopen want hij valt aan. Hier gaat mijn topic dus over.

Verleden jaar zat ik in de auto en zag ik een jongen van een jaar of 18 met een amerikaanse steffordshire staan. Hij was duidelijk voor de show en plots ging die jongen bovenop zijn hond zitten. Hond begon erg te grommen en te bijten in de wilde weg, iedereen lachen. Ik vond dit toch zó zielig. Ook was ik in de stad, zag ik weer een paar jongelui lopen met een grote hond. Wat het was weet ik niet maar het was een valse! Weer gingen ze hem duwen op zijn rug en ook hier werd de hond dol van agressie. Waarom doen jullie dit nou?!

Hebben jullie dit wel eens gezien? Wat gebeurde er toen? En wat vind jij er van?

odetteke

Re: Mensen die hun hond expres agressief maken ervaringen??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:58

Voor waakhonden kan het toch erg handig zijn... zijn baas moet hij gehoorzamen en naar de rest mag hij best agressief zijn.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 13:03

odetteke schreef:
Voor waakhonden kan het toch erg handig zijn... zijn baas moet hij gehoorzamen en naar de rest mag hij best agressief zijn.

Ja natuurlijk, dat vind ik geen probleem. Het gaat mij erom dat ik in de stad loop en dan zo'n expres valse hond zie lopen, gromt blaft en probeerd te bijten en vervolgens lacht iedereen erom. Dat is echt niet grappig, die hond is verziekt! Ik neem ook aan dat echte waakhonden voor terreinen bijvoorbeeld, niet meegaan naar de stad of andere drukke plek zodat het baasje kan laten zien wat voor goeds hij heeft gedaan.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:03

Ik vind het ook totaal niet grappig als mensen dit doen, ze verpesten het ras, en ze verpesten het voor mensen als jij en ik, met een 'gevaarlijke vechthond'

ik kan er persoonlijk woest om worden...............

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:21

ja idd, want zometeen word een amerikaanse stafford ook weer een verboden ras... zoals de pitbull terwijl gewoon elke hond heel lief kan zijn met goede opvoeding..

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:25

Ik denk dat het enerzijds inderdaad aan de bazen ligt, wat je hier beschrijft is inderdaad belachelijk.
Maar ook denk ik dat het agressieve er in gefokt is.
In sommige rassen zijn bepaalde bloedlijnen op agressie gefokt, en ik denk dat het moeilijk is om dat er weer uit te fokken.

Ik liep afgelopen week door het bos, en toen kwam ik mensen tegen. Die hadden een hond bij, volgens mij een Staffordshire bullterrier. Hij liep los, dus ik dacht: niks aan de hand, anders laten ze hem niet los.
Mijn hond snuffelde wat, en het leek alsof dat beest er heel kalm onder bleef. Maar ineens vloog ie mijn hond aan, en liet gewoon niet meer los. Hij heeft hem overal gebeten waar ie kon, in zijn voorbeen tot bloedens toe. Mijn hond was ruim 15 cm groter, maar kon gewoon niks beginnen.

Ik kan nooit van de buitenkant zien wat zo'n hond gaat doen als ik er een tegenkom, ik sta er dan altijd een beetje wantrouwend tegenover

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:26

crazy_roxy schreef:
terwijl gewoon elke hond heel lief kan zijn met goede opvoeding..

Daar ben ik het absoluut niet mee-eens! Genoeg honden op de wereld die voor geen meter sporen, die echt een gevaar voor hun omgeving zijn. Het risico dat een pittbull een keer vanuit het niets een kind grijpt en echt niet meer los wil laten is gewoon een stuk groter dan bij een greyhound bijvoorbeeld. Vooral ook als in het fokken juist het agressieve gedrag is verankert wordt dit gewoon een risicofactor.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:49

me moeder heeft dat weleens meegemaakt ja.
Die liep met onze hond (Tervuerense Herder) en achter haar liep een gozer (jaar of 20) met een Pitbull. Hij zat zijn hond helemaal op te jutten tegen onze hond. Me moeder is maar snel de weg overgestoken, want als ze er misschien op in was gegaan had hij die hond echt losgelaten en onze hond is al vrij oud dus die had dat misschien niet overleefd.

Ik vind het walchelijk dat dit soort 'vechthonden' vaak in de handen van verkeerde mensen vallen. En onder verkeerde mensen versta ik dus de mensen die hun hond opjutten tegen andere dieren/honden, die hun hond gewoon vals maken en dus verpesten. Of mensen die dit soort honden gewoon niet de baas kan. Dan is het logisch dat zo'n beest een keer aanvalt of wat dan ook. Dat zit in zijn bloed en aangezien dat gestimuleerd is door zijn baas dan is die kans veel groter. En dat soort bazen laten hun hond dan vaak ook nog los lopen...

Als je consequent bent en boven in de rangorde staat dan is een 'vecthond' heus niet gevaarlijk. Beter gezegd: iedere hond kan gevaarlijk uit de hoek komen, of hij nou groot of klein is. De grootste fouten worden gemaakt door de bazen en daar blijf ik bij.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:00

dat vind ik ook het zijn vaak bepaalde mensen met een bepaald soort hond. Heb je alleens een hels angel met een poedel zien lopen? En zie je Beatrix al met een buldog lopen?

hoorde laatst ook dat een Golden retriever op nummer 1 stond van de honden die het vaakst in bijtincidenten voorkwamen
op 2: Duitse herder op 3: rotweiler.

maar het komt volgens mij ook wel doordat een grote hond veek meer schade aanricht. Als een grote hond een kind bijt is het meteen erg groot en als een klein pincertje je bijt is het toch minder erg.. terwijl kleine honden meestal weer eerder happen om zich te verdedigen..

maar dat het er in gefokt is geloof ik ook wel. dus het is gewoon beiden Clown

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:37

Citaat:
Daar ben ik het absoluut niet mee-eens! Genoeg honden op de wereld die voor geen meter sporen, die echt een gevaar voor hun omgeving zijn. Het risico dat een pittbull een keer vanuit het niets een kind grijpt en echt niet meer los wil laten is gewoon een stuk groter dan bij een greyhound bijvoorbeeld. Vooral ook als in het fokken juist het agressieve gedrag is verankert wordt dit gewoon een risicofactor.

Daar ben ik het ook wel mee eens
Sommige rassen zullen het eerder doen als een ander ras. Dan is er gewoon ECHT een steekje los, maar er zijn genoeg honden die WEL sporen (om het zo maar te zeggen Knipoog ) en met goede opvoeding dus prima honden worden.
Maar hoevaak komt het wel niet voor dat een goede hond, gewoon door slechte opvoeding een slechte hond word.
Terwijl er eigenlijk niks mis mee is..
Erg jammer want vaak zijn het mooie rassen... en zo worden ze in een hokje geplaatst. Doordat men ze zo fokken, en idd mij lijkt het ook moeilijk om dat er weer uit te fokken.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:47

En het vechtbloed erin fokken mag dus niet, dat is een pitbull en da's verboden, een staff met stamboom is een betrouwbare hond, je kan alleen niet van buiten zien of ie een stamboom heeft....

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:57

Jen33 schreef:
dat vind ik ook het zijn vaak bepaalde mensen met een bepaald soort hond. Heb je alleens een hels angel met een poedel zien lopen? En zie je Beatrix al met een buldog lopen?

hoorde laatst ook dat een Golden retriever op nummer 1 stond van de honden die het vaakst in bijtincidenten voorkwamen
op 2: Duitse herder op 3: rotweiler.

maar het komt volgens mij ook wel doordat een grote hond veek meer schade aanricht. Als een grote hond een kind bijt is het meteen erg groot en als een klein pincertje je bijt is het toch minder erg.. terwijl kleine honden meestal weer eerder happen om zich te verdedigen..

maar dat het er in gefokt is geloof ik ook wel. dus het is gewoon beiden Clown

Waarschijnlijk omdat 3/4 de van de honden die je tegenkomt Golden Retrievers zijn Knipoog . Niet zo gek dat er meer goldenretrievers zijn die bijten dan Pitt-Bulls.
Ik word een beetje moe van de discussie. Elke hond kan agressief worden als deze verkeerd wordt opgevoed, maar sommige rassen zijn er gevoeliger voor (en de gevolgen bij deze rassen zijn ook groter).