Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
odetteke schreef:Voor waakhonden kan het toch erg handig zijn... zijn baas moet hij gehoorzamen en naar de rest mag hij best agressief zijn.
crazy_roxy schreef:terwijl gewoon elke hond heel lief kan zijn met goede opvoeding..
Citaat:Daar ben ik het absoluut niet mee-eens! Genoeg honden op de wereld die voor geen meter sporen, die echt een gevaar voor hun omgeving zijn. Het risico dat een pittbull een keer vanuit het niets een kind grijpt en echt niet meer los wil laten is gewoon een stuk groter dan bij een greyhound bijvoorbeeld. Vooral ook als in het fokken juist het agressieve gedrag is verankert wordt dit gewoon een risicofactor.
Jen33 schreef:dat vind ik ook het zijn vaak bepaalde mensen met een bepaald soort hond. Heb je alleens een hels angel met een poedel zien lopen? En zie je Beatrix al met een buldog lopen?
hoorde laatst ook dat een Golden retriever op nummer 1 stond van de honden die het vaakst in bijtincidenten voorkwamen
op 2: Duitse herder op 3: rotweiler.
maar het komt volgens mij ook wel doordat een grote hond veek meer schade aanricht. Als een grote hond een kind bijt is het meteen erg groot en als een klein pincertje je bijt is het toch minder erg.. terwijl kleine honden meestal weer eerder happen om zich te verdedigen..
maar dat het er in gefokt is geloof ik ook wel. dus het is gewoon beiden