Kattenvraagje; Kat wordt gek.. :S

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Kattenvraagje; Kat wordt gek.. :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 10:04

Hallo allemaal,

Ik ben vrijdag verhuisd, alles is goed gegaan. Ik woonde in Leiden en woon nu in Leiderdorp, in een rustige woonwijk met daarom heen weilanden.

De dierenarts zei dat het verstandig was mijn kat teminste 4 weken binnen te houden in het nieuwe huis. Ik dacht dat dat geen probleem was.

De 1e dag was mijn kat druk bezig het nieuwe huis te verkennen. Ik had alle deuren open zodat hij het hele huis kon zien. De 2de dag was hij al wat drukker.

Nu is het werkelijk té erg. Hij hangt in de grodijnen, hij maakt de nieuwe meubels stuk.. Hij krabbelt tegen de ramen aan.. Als je de voordeur open en dicht doet schiet hij er zo tussen.. Hij wilt zo graag naar buiten..
Het is ook echt een buitenkat, in mijn oude huis was hij misschien 5 uur per dag binnen en voorderest liep hij lekker buiten. Met slecht weer bleef hij meestal wel binnen. Nu schijnt het zonnetje en hij wilt zo graag naar buiten..

Ik loop wel elke dag met zo'n lijntje naar buiten.. Zo dat hij teminste even buiten is en de buurt leert kennen.. Maar dat uurtje helpt niet echt..

Kan ik hem echt niet nu al naar buiten doen? Want hij maakt zichzelf gek en mij gek.. Mijn nieuwe bank zitten al gaatjes in, zoiets doet hij normaal echt nooit.. En hij hing gister in mijn gordijnen! Ook gaat hij soms gewoon heen en weer rennen in de gang, alsof hij zijn energie niet kwijt kan.

Dus, kan hij naar buiten al? Het is een rustige straat ( hiervoor het huis een park) en verkeer ect is hij gewend. Hij weet hoe hij naar huis moet, want me dat lijntje liep hij ook terug naar de voordeur. Hij heeft een halsband en een chip.

Dan nog even een ander vraagje.. Ik vind overal hele plukken haar in het huis.. Dus echt een pluk bij elkaar.. Is dit omdat het warmer wordt of misschien door stress?

Voorderest eet en drinkt mijn kat gewoon goed.

Groetjes,
Agnes

MamboBeach

Re: Kattenvraagje; Kat wordt gek.. :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:14

Hoi,

Ik denk dat het gewoon ook stress is van die plukken haar!

Ik zou de kat gewoon naar buiten gooien, heb ik ook gedaan want ik werd ook echt gek van mijn katten toen ik verhuisd was!
Wat ik dan doe is boter onder zijn poten smeren voordat ie naar buiten gaat, een oud foefje maar heeft altijd goed gewerkt!

Veel succes! Haha!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 10:18

Ik ben alleen bang dat hij weg loopt.. Ik ben echt gehecht aan dat beessie en wil alles behalve dat.
Daarnaast denk ik ook dat de dierenarts het niet voor niks zegt..
Maar zijn jou katten niet weg ge lopen dan?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 23:19

Nessah schreef:
Ik ben alleen bang dat hij weg loopt.. Ik ben echt gehecht aan dat beessie en wil alles behalve dat.
Daarnaast denk ik ook dat de dierenarts het niet voor niks zegt..
Maar zijn jou katten niet weg ge lopen dan?

Nee, met boter aan de poten niet!
Ik werd echt gek van die katten! Knipoog

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 23:52

ik heb de mijne na t verhuizen ook na 5 dagen los naar buiten gelaten, maar hield ze wel in de gaten. Liet ze naar buiten en ging zelf in de tuin zitten. Dan weer naar binnen. Ook ging ik een rondje wandelen van de achterdeur naar de voordeur en liepen ze vanzelf mee. Toen ik zeker wist dat ze de weg naar de voordeur en de achterdeur kende gewoon luikje open gelaten.
nooit weggelopen ofzo..

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:58

Denk ook dat je de kat gewoon buiten kunt laten hoor..
Maar waarom eigenlijk boter aan de poten? Dit heb ik nog nooit gehoord..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:20

Es79 schreef:
Hoi,

Ik denk dat het gewoon ook stress is van die plukken haar!

Ik zou de kat gewoon naar buiten gooien, heb ik ook gedaan want ik werd ook echt gek van mijn katten toen ik verhuisd was!
Wat ik dan doe is boter onder zijn poten smeren voordat ie naar buiten gaat, een oud foefje maar heeft altijd goed gewerkt!

Veel succes! Haha!

Waar is dat boter goed voor?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:49

zodat ze de weg terug kunnen vinden. Dat is ook de reden waarom je normaal gesproken je kat ongeveer 6 weken binnen moet houden, dan is de geur van het huis bekend genoeg voor ze om de weg weer terug te kunnen vinden, anders loop je het risico dat ze naar hun oude huis gaan zoeken.
Die plukken haar hebben nu meer met het weer te maken, en evt. stress kan dat natuurlijk nog wat verergeren, maar het is dus in eerste instantie het weer. Mijn katten zijn ook echt vreselijk aan het verharen, hele plukken haal je er vanaf!
Ik zou 'm zelf nog zo lang mogelijk binnenhouden, maar anders is die boter misschien wel een goede oplossing. Succes!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:02

Okay nu weet ik ook weer waar boter goed voor is Lachen

Toen wij gingen verhuizen hadden we de kat gelijk naar buiten gedaan!
Hij liep helemaal niet weg ofzo Clown
Alleen heeft ie wss gewipt met de kat van de buren Clown

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:21

Na onze verhuizing zijn de katten 3 dagen binnen gebleven. Daarna gewoon naar buiten gelaten.
Dit is prima gegaan.

Overigens vind ik van mijn kater nu ook overal plukken haar. Maar die is gewoon in de rui.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 19:51

Hmm iedereen bedankt voor de tip.. ik denk dat ik hem dit weekend naar buiten laat.. dan woont hij 3 weken in het nieuwe huis. Ik ben dan thuis dus kan het in de gaten houden. Nu maar hopen dat hij terug komt Lachen