R.I.P Picasso ( cavia met foto ) + vraag konijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

R.I.P Picasso ( cavia met foto ) + vraag konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:48

Zaterdag nacht kwam ik na het stappen thuis en keek ik nog even bij mijn cavia's of alles goed was ( wat ik altijd doe voor ik ga slapen ) Ik zag dat Picasso wel erg stil lag en niet bewoog, Ik raakte haar aan met mijn hand en jahoor ze was overleden. Ze lag met haar lichaampje in het huisje en koppie eruit zoals ze ook altijd lag te slapen. Ik heb de dagen ervoor niet gemerkt dat ze ziek was ofzo dus dnek dat ze misschien van ouderdom in haar slaap overleden is? Ze is 5 jaar geworden. ik heb har diezelfde nacht nog begraven! mis d'r wel Boos!
dit was ze :

Afbeelding

Ze zat bij mijn andere oudje in de kooi en heb dat andere oudje ( bonjovi van 5,5 jaar ) bij de jongere cavia's in het hok gezet wat goed gaat! Dus we hadden een kooi over Knipoog

Alsof het allemaal voorspeld was dat ik een kooi over moest hebben vond ik zondag middag bij ons in de wei een konijn. Het was aan de kleuren te zien duidelijk een tam konijn! Ik had haar gevangen en in de lege kooi van Picasso gezet ( natuurlijk wel moet voer, bodem bedekking en water etc etc ). Ik ben naar de naast liggende camping gegaan om te vragen of het diertje daar vandaan kwam, daar kwam die niet vandaan. onze buren waren ook geen konijn kwijt. Nu kan ie nog van mensen zijn waar ik zeker vanw eet dat ze niet goed voor hun dieren zijn ( dit is overigens niet zeker of ie daar van is hoor ) en het liefst breng ik hem dus dan ook niet terug! Wat zouden jullie doen in dit geval? Het blijkt dat ie er al 2 dagen liep volgens een ander die hem gezien had. Moet ik hem houden of nog de eigenaar zoeken? ik heb geen advertentie nog gezien van mensen die een konijn kwijt zijn! En ik moet zeggen hij's heel leuk en heeft het naar z'n zin hier

Jitske

Re: R.I.P Picasso ( cavia met foto ) + vraag konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:50

ik zou hem houden, zeker totdat iemand aangeeft dat hij er een kwijt is.
je kan hem wel naar het asiel brengen, maar als ie daar te lang zou blijven zitten loopt het misschien ook niet helemaal rooskleurig voor hem af. kan ie toch beter bij jou zitten Knipoog

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:51

ja das k*t als je je cavia dood vind ik de kooi Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:54

ja dat was het zeker, heb ook wel een traantje gelaten

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:54

dat mag ook best!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:55

ze is toch 5 jaar bij me geweest!

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:58

De dierenbescherming of het plaatstelijke asiel bellen dat je een konijn gevonden hebt en dat hij bij jou kan blijven totdat de eigenaar zich meldt.

Als die stomme mensen hem op komen halen zullen ze heus niet zo slecht zijn voor hun dieren. Anders hadden ze de moeite niet genomen denk ik.

Sterkte met je cavia Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:59

dank je wel Lachen

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:22

Ik zou toch moeite doen om het baasje te vinden en als die mensen reageren die slecht voor hun dieren zouden zorgen zou ik aangeven dat je hem ook best zelf wil houden als zij hem niet perse terug willen hebben.
Je kunt hem bij amivedi als gevonden dier opgeven en verder overal oproepjes plaatsen en briefjes ophangen.
Succes ermee en sterkte met het verlies van je cavia!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:43

Sterkte Lachen Ik zou inderdaad, zoals wynoah als zegt, het asiel bellen en vragen of het beestje bij jou mag blijven totdat de eigenaar komt.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:31

Heeey!
Een gevonden dier moet je verplicht melden, anders kan je voor diefstal aangeklaagd worden. En straks is iemand hem kwijt die veel van zijn konijntje houdt en hem graag terug wil ...
Gr.
Naatje