Honden probleem, Hoe hier mee om te gaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Honden probleem, Hoe hier mee om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 17:57

hoi
dit zal raar klinken maar toch wil ik graag jullie mening
sinds kort heb ik de krantenwijk van iemand over genomen(helpte eerst mijn broertje en het is wel erg leuk)
en der zit ook een kamp in erg gezellige en leuke mensen en meestal lieve honden, eentje moet altijd vast als ik kom met mijn postbode tas enzo vangwege bijten dat lag die ook altijd
maar vandaag waren de kinderen met hem aan het spelen en vergeten terug aan de ketting te doen.
nou kwam ik liep het kamp op en zag hem nergens dus dacht ooo die ligt vast dan is het goed.
de over kant gedaan en toen richting de brievenbus waar die hond bij hoord, en toen kwam die in eens uit het niets aan gerend en beet mij in mijn boven been gelukkig valt dit mee(ben wel bij de huisartsenpost geweest)
maar nu komt het die hond heeft dit vaker gedaan en die man krijgt het hem niet meer afgeleerd en is van plan hem nu weg te doen,
dit vind ik zielig want hij doet het alleen maar als je met die postbode tas loopt of met krantjes iedereen hield er rekening mee maar mij hadden ze gezegd wij leggen hem wel even vast.
toch ben ik nu bang om daar heen te gaan hoe moet ik hier mee omgaan??

Pluttersput

Re: Honden probleem, Hoe hier mee om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:00

Das een moeilijke situatie.. Maar wat je niet moet, is het zielig vinden. Het is juist goed dat die man erover denkt om hem weg te doen. Stel je eens voor dat er kinderen met een krant aan het spelen zijn, en die hond ze opeens aanvliegt? Ik vind het geweldig van die man, want veel mensen willen er niet aan geloven. Wat je misschien zou kunnen doen, tja, kweet t ook niet. Een emmer meenemen en m een klap op zn kop geven als hij te dichtbij komt? Maar goed, misschien maak je hem dan ook opgeklooider. En anders eens bij de eigenaars langsgaan? Of zij niet iets weten?
Moeilijke situatie.
Veel succes!
Groetjes, mij

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 18:03

ik weet dat het vervelend is voor de kinderen, en het heeft inderdaad geen zin om een klap te geven want die man heeft geprobeerd hem het af leren doormiddel van een tik te geven (niet mijn manier maarja), haar moeder woont naast haar en die brievenbus doet die het niet bij dus denkt dat ik er een briefje bij doe van deze is voor je dochter

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:49

--> BB

dancertje: let op je taalgebruik, graag hoofdletters etc gebruiken.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:35

Een hond zal natuurlijk zijn territorium verdedigene tegen indringers; maar het is de eigenaar zijn taak dat dit aan niemand schade berokkend. Hij moet dus ofwel zorgen dat de hond niet aan de brievenbus kan (stukje tuin afzetten of zo) of wel hem constant in het oog houden dat hij niemand aanvalt (wat niet mogelijk is). Wat als dat een kindje was die even rond de buurt van die brievenbus kwam, een hap in het gezichtje? Dit is echt veel te riskant om zo'n zo'n hondje los te laten lopen tot bij de brievenbus. als ik die man was, maakte ik gewoon een stukje tuin af voor de hond, zodat niemand het nog kan vergeten om hem aan de ketting te leggen en er geen ongelukken meer gebeuren. Jammer moest dit de enige reden zijn om het diertje weg te doen.