Poes is kwijt... wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alayda

Poes is kwijt... wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 14:54

Help! Onze lieve Mo is kwijt...
Altijd elke avond komt ze naar binnen... Behalve gisteravond...
Mijn ouders hebben het raam open gezet omdat ze dan meestal in de nacht daardoor naar binnen komt maar ook dat niet... We hadden verwacht dat ze dan wel vanochtend zou komen wanneer we met brokjes rammelen maar helaas...
Ze is 8jaar, blijft altijd in de buurt van het huis en komt minstens om de 2 uur de tuin of het huis binnen om even te knuffelen een hapje te eten... Dit is dus heel vreemd...
Het is geen ras kat maar een kruising maar wel een erg mooie. (langere haren, lijkt erg op een Noorse Boskat)
Ik ben als de dood dat ze is meegenomen ofzo...
Wat kunnen / moeten we doen???
Kan geen tel.nr. vinden van dierenambulance in Breda.. Alleen politie... Die bellen???
We hebben al bij buren aangebeld of ze niet in de garage o.i.d zit maar ook dat niet...
Hebben jullie een idee/ ervaring?
Alvast heel erg bedankt.... dit is echt vreselijk...

Mo_I_Rana

Re: Poes is kwijt... wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:58

Zoekertjes plaatsen, en soort van opsporingsaffiches ophangen (aan telefoonpalen, bomen, aan de kant van wegen, ...) met een foto van je kat erop, en je telefoonnr. erbij + vermelden wanneer ze is weggelopen, beschrijving tot in detail, waar ze is weggelopen, etc.
en dan maar hopen dat er iemand aanbelt...
Succes, ik duim voor je! Ik weet hoe het voelt om een dierbaar dier te verliezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:03

Amivedi bellen, dat is voor vermiste dieren, zij kunnen je het tel. nummer van de dierenambulance ook wel geven, en heb je de asiels al gebeld?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:05

Asiels in de buurt afbellen en briefjes ophangen om mensen te vragen ook in hun schuur/garage te kijken.

Succes!

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 18:17

Ik heb nu 100 (!) briefjes gemaakt en bij mensen in de brievenbus gedaan met de vraag of ze in de schuur willen kijken...
Amivedi hebben we geprobeerd maar die nemen niet op... vast omdat het zondag is... Ik zag wel dat je online ook iets kunt doen dus proberen we dat...
Jeeh, ik maak mezelf echt gek over wat er allemaal wel niet gebeurt kan zijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:22

kan ook zijn omdat het pasen is, de dierenambulance hier heeft ook een mobiel nummer, staat het ook niet in het telefoonboek? en je kan de gemeente bellen maandag of dinsdag, maar ik hoop voor je dat ze dan al terug is

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:26

zet em op marktplaats als vermist.. als iemand hem dan heeft meegenomen, zijn er iig veel meer mensen van op de hoogte en door t hele land.
Ik zelf heb eens een hond gevonden die heb ik naar de politie gebracht ( geen asiel in de buurt) en de eigenaren hebben hem dezelfde dag nog daar opgehaald.
is de kat gechipt??

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:25

onze kat is ook wel een 5 dagen weggeweest. overdag was ze altijd buiten en 'savonds meestal binnen. totdat ze niet meer thuis was. ik dacht echt dat ze dood was of bij iemand opgesloten zat.

naar 5 dagen zat ze ineens voor de deur. ik was zo blij. haar bandje zat onder haar schouder en ze had erge honger.

ik hoop dat je kat snel terug komt, blijven roepen en zoeken

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:31

mijn kat is om de 2 a 3 weken 2 uur bij ons thuis ze heeft waarschijnlijk een ander tehuis, want ze is zo dik als een olifant.
ze mag gaan en staan waar ze wil, als ze maar gelukkig is.(wat ze ook is)

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 13:18

Ik vind dat idee van marktplaats een hele goede!
Morgen gaan we asiels in de buurt bellen.
Ik denk niet zo snel dat ze een ander huis erbij heeft. Al 9jaar komt ze om de 2uur hapjes of een knuffel halen en is ze elke nacht binnen...
Maargoed, je weet het nooit natuurlijk...
We blijven gewoon zoeken naar dr!
Bedankt voor de tips!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 13:28

Ja, amevidi en asiels bellen Knipoog Wij werden heel veel gebeld, toen wij onze kater kwijt waren, en dan moesten we weer even kijken of het onze kater was die was gezien..
Jammer genoeg is hij er nog steeds niet weer.. Sinds 6 december Verdrietig Hoop heb ik al opgegeven

Maar heel veel katten bij ons zijn wel eens 2/3 daagjes weg.. Katten houden ervan om lekker op onderzoek te gaan he!

Je kunt ook in de buurt gaan zoeken en een beetje aan mensen vragen (slim als je ook een stapeltje foto's meeneemt) of ze misschien je kat hebben gezien Knipoog Veel mensen houden graag een oogje open voor je.

Succes en nou alleen maar duimen dat hij snel weer terug komt!