Oke zoals de titel al luidt, ik liep net door de tuin, en toen hoorde ik iets piepen. Dus ik liep rond, en toen zag ik daar een spitsmuisje op zn rug liggen. Ik heb hem omgedraaid, maar hij bleef maar op zn rug liggen, met zn pootjes naast hem.
Toen heb ik hem in een emmertje gedaan, met een niet zo'n hoge rand, met wat aarde er bij, en wat takjes enzo. Ik wist ook niet wat ik moest doen

Toen heb ik op internet gezocht, wat een spitsmuis eet. Er stond regenwormen, dus ik ben met een schop naar de tuin gerend, en heb wat regenwormen opgespit.
Toen ik ze er bij legde, ging het muisje meteen met zn snuitje naar de worm toe. Toen heb ik hem een beetje opgetild en hem in de buurt van de worm gehouden, en toen nam die hem in zn mond, maar hij at hem niet op.
Ik dacht eerst dat er iets met zn pootjes was, maar toen ik hem optilde, toen werkte alle pootjes nog prima.
Weet iemand wat ik nu moet doen, om het muisje een beetje goed te verzorgen? Niet dat ik het als huisdier beschouw, maar ik heb hem maar even in een emmertje gedaan voordat ie door een kat werd opgegeten.
Dus nu heb ik een spitsmuisje, die niet goed kan lopen, wel wil eten maar het lukt niet helemaal, en die ik graag weer gezond terug de natuur wil in zetten

Ik denk ook niet dat er een grote kans dat ikhem weer gezond terug in de tuin kan zetten, maar ik zou het in ieder geval willen proberen.
Weet iemand wat ik moet doen?
Ik zal zo wel even foto's maken.

Groetjes Charissa!