Een spitsmuisje gevonden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riss

Een spitsmuisje gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 18:13

hoihoi Clown

Oke zoals de titel al luidt, ik liep net door de tuin, en toen hoorde ik iets piepen. Dus ik liep rond, en toen zag ik daar een spitsmuisje op zn rug liggen. Ik heb hem omgedraaid, maar hij bleef maar op zn rug liggen, met zn pootjes naast hem.

Toen heb ik hem in een emmertje gedaan, met een niet zo'n hoge rand, met wat aarde er bij, en wat takjes enzo. Ik wist ook niet wat ik moest doen Tong uitsteken
Toen heb ik op internet gezocht, wat een spitsmuis eet. Er stond regenwormen, dus ik ben met een schop naar de tuin gerend, en heb wat regenwormen opgespit.
Toen ik ze er bij legde, ging het muisje meteen met zn snuitje naar de worm toe. Toen heb ik hem een beetje opgetild en hem in de buurt van de worm gehouden, en toen nam die hem in zn mond, maar hij at hem niet op.
Ik dacht eerst dat er iets met zn pootjes was, maar toen ik hem optilde, toen werkte alle pootjes nog prima.

Weet iemand wat ik nu moet doen, om het muisje een beetje goed te verzorgen? Niet dat ik het als huisdier beschouw, maar ik heb hem maar even in een emmertje gedaan voordat ie door een kat werd opgegeten.

Dus nu heb ik een spitsmuisje, die niet goed kan lopen, wel wil eten maar het lukt niet helemaal, en die ik graag weer gezond terug de natuur wil in zetten Tong uitsteken
Ik denk ook niet dat er een grote kans dat ikhem weer gezond terug in de tuin kan zetten, maar ik zou het in ieder geval willen proberen.

Weet iemand wat ik moet doen?
Ik zal zo wel even foto's maken. Clown

Groetjes Charissa! Doei!

Farouche

Re: Een spitsmuisje gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:19

ga wormen zoeken, spitsmuizen zijn vleeseters las ik gister Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:25

kom er maar niet teveel aan, en was je handen nadat je hem hebt aangeraakt, wss is ie ziek, of vergiftigt.

zet hem verder in een grote bak, met daarin wat zaagsel of stro en een schuilhutje
qua eten kun je op internet zoeken wat ie lust

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 18:29

Oke ik zal wat zaagsel in doen. En ik zag op internet dus dat ie wormen eet, maar hij pakt het wel in zn mond maar hij eet het niet op.

En ik heb van die plastic schoonmaakhandschoentjes aan als ik er aan zit hoor, maar ik laat hem nu maar even gewoon liggen.
Maar hij is verder wel heel erg rustig, en ook wel wakker.
Ik zal even een foto maken Lachen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 18:39

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ HIJ IS AAN HET ETEN EN HIJ LOOPT AL EEN BEETJE Go jij! Go jij!

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:57

haha mooi zo. Haha! hou je ons verder op de hoogte?

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:00

Haha! Wat lief dat je dat doet

Ben benieuwd of hij weer opknapt!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 10:43

Ik kan het fototoestel snoertje niet vinden Clown
Maar ik ben er net even heen geweest, en hij leeft nog steeds Haha! Ik heb hem gisteren even in de schuur gezet in een emmertje met zand, en ik heb er wat wormen bij gegooid, en wat water.
Ik denk dat als die zo blijft, dat ik hem dan vanmiddag weer in de tuin zet Haha!