bult onder poot, na lange tijd weer verergerd (hamster)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

bult onder poot, na lange tijd weer verergerd (hamster)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 19:43

Een tijd terug heb ik een bericht geplaatst vanwege 1 van mijn hamsters. Ze was blijkbaar ergens vast blijven zitten (hoorde ik van mijn moeder) en even later begon er een ontsteking te komen onder haar rechterachtervoetje. Ben eerst bij Verstappen geweest in Driebergen, hij heeft toen het open gemaakt en al het vuil eruit gehaald. Ik kreeg antibiotica mee. Ondanks alles werd het net zo dik als eerst, misschien zelfs dikker. Toevallig had ik een verzorgpony naast het huis van Roel van het Klaphek in IJsselstein. Hij heeft toen een gaatje in de ontsteking gemaakt en het pus eruit geknepen (vorige zomer). Daarna is het een erg lange tijd goed gegaan, het was nog wel dik, maar het werd niet dikker en het was ook niet rood meer. Van de week viel het me op dat het weer dikker en roder begon te worden, maar vanmiddag schrok ik toch wel. Het was wel heel erg dik en rood

Ze klimt en rent nog wel, eet en drinkt ook nog, wel iets minder dan normaal, maar niet extreem weinig. Heeft iemand misschien tips? Ik voel me zo machteloos

De dierenarts zei dat als ze nog gewoon at en dronk het nog gewoon prima ging, maar ik vraag het me af. Dit kan gewoon niet meer fijn voor haar zijn. Zal zometeen even een foto maken.

Groetjes Jenn

mirre

Re: bult onder poot, na lange tijd weer verergerd (hamster)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:41

Ik denk dat je toch beter weer terug naar de dierenarts kan gaan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 02:29

Dit heb ik ook gelezen op het hamsterforum ofniet?

Heb je een foto? Knabbelt ze er aan en ontlast ze hem? Rent ze nog in haar radje en klimt ze in de tralies?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 21:57

Foto moet ik even uploaden, zal het zo doen (ben net thuis).

Ze knabbelt er niet aan en rent nog gewoon in haar radje, neit heel vaak, maar dat heeft ze nooit gedaan. Klimmen probeert ze nog wel, al gaat het niet altijd zo makkelijk met zo'n dik achterpootje...

[edit] Had het idd ook op het hamsterforum gezet Lachen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 22:06

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:38

Dat is inderdaad echt een dikke poot zeg.
Ik persoonlijk zou daarmee toch even naar een DA gaan, dit lijkt mij behoorlijk vervelend voor het diertje en waarschijnlijk ook best pijnlijk als dat huidje zo strak staat.
Misschien heb je nu ook wel kans dat het nu zelf al openspringt omdat het zo dik is maar dan nog is goed schoon laten maken (spoelen) en een kuurtje wel zo verstandig.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 22:45

Denk dat ik dinsdag idd weer een afspraak maak, maar ben bang, dat het net als vorige keer weer niet gaat helpen. Het is al een keer open en goed schoongemaakt en ze kreeg een antibiotica kuur. Maar direct daarna werd het weer erger.
M'n ouders worden er ook niet blij van, weer €50...maarja, moet maar Lachen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 23:13

ik ging net kijken en het is open gesprongen. De helft is weg en er zit nu een groot gat. Het bloed niet oid en de huid is gewoon weer roze (nog wel wat donkerder, maar zeker niet meer rood).
Wat kan ik nu het beste doen?

[edit] zie dat Chica daar al antwoord op heeft gegeven

Ik ga dinsdag wel even bellen en vragen wat hun denken dat we het beste kunnen doen Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:30

Het springt inderdaad ook zelf open als het te erg staat, dan zal het al een stuk beter gaan.

Als het nou de volgende keer weer gebeurt kan je het zelf ook open maken. Bel even de dierenarts hoe hun het adviseren om het schoon te maken, maar dat kan je even vragen aan Mila of Knorretje, die kunnen je daar zo het een en ander over vertellen Knipoog (op het HF dus), in ieder geval met een gekookte naald, maar het schoonmaken gaat het om en het uitknijpen wat enige handigheid vereist

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:34

Zou je het nu ook niet al het beste in een badje met betadine of biotex of iets kunnen doen? Omdat je moet wachten tot dinsdag (voor infectie's)?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:36

Zolang alles er uit is valt het wel mee, maar zorg wel dat er geen pus is achtergebleven

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:37

Nee klopt, maar omdat ze zei dat er een groot gat zit en een hamster toch op zaagsel en zijn eigen uitwerpselen loopt Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:40

Zaagsel is stoffig en kan inderdaad voor problemen zorgen, urine zou geen probleem moeten zijn want dat is steriel Lachen

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:54

Tja, poepjes nog steeds niet Clown Clown