Station Rotterdam; Vogels

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Station Rotterdam; Vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:48

Weet niet helemaal 100% zeker of dit topic hier hoort, maar ik denk het wel aangezien het over vogels gaat.

Ik heb wat zieligs meegemaakt vanmorgen..
Ik was op Rotterdam Centraal, ik moest de trein van 10:23 naar mn school hebben. Maar goed ik stond dus op het perron. Samen met een vrouw. En er kwam nog een vrouw aanlopen en ineens valt er wat zwarts naar beneden, vanaf het dak zo op de rails. En evenlater nog wat zwarts op het perron. Waren het jonge vogels. Door de moeder uit het nest gegooid. Ze konden niet lopen, niet vliegen niets.... Verdrietig
Dus die ene vrouw (die aan kwam lopen) heeft eerst die op het perron viel opgepakt en even aan die andere vrouw gegeven. Daarna is ze op het spoor gesprongen en had ze die andere gepakt die daar lag. Die zijn nekje zat helemaal dubbel, echt ik vond dat zo zielig. Zijn nekje was gebroken. Die heb ik toen in mijn handen gekregen en deze is toen ook in mijn handen gestorven door de valpartij en zijn nekje Verdrietig

De ander heeft het wel overleefd, die is goed warmgehouden door die ene vrouw en toen naar dierenarts gebracht. Lachen

Kun je nagaan hoe wreed moedervogels (Kraaien in dit geval) tegen hun jongen zijn. Die moeder is ook weggevlogen en niet meer teruggekomen. 's Middags was het nest nog steeds leeg.

Edit;
Hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt? Als je zo'n wezentje wat nog heel jong is in je handen voelt sterven? Ik had het er ook best wel even moeilijk mee.. ookal was het een beestje wat ik niet kende.

Cathelijne15

Re: Station Rotterdam; Vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:10

Dat heb ik ook wel eens gehad ja. Op vakantie in Oostenrijk was een jong vogeltje uit het nest gevallen. Hij had helemaal niks en we hebben hem nog proberen warm te houden. Hij voelde zich toen helemaal veilig in je hand, echt heel lief was dat.
Maar na een tijd moesten wij verder en we hebben hem in het gras gezet. Toen we er een uur later weer kwamen was ie er al niet meer. Waarschijnlijk gepakt door een roofvogel..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:00

ja, wij zagen een auto die opzetelijk hard over een duifje reed. Hij stierf daarna de volgende seconden. Maakt me zooo kwaad Boos!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:02

Geen vogel, nee, maar wel een muisje. Het was een wild jong muisje, dus we konden 'm niet echt in ons handen houden. We hebben 'm in een doos gehouden met watten en wat voer, maar hij was waarschijnlijk overreden door iets, dus is doodgegaan.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:07

een moeder vogel gooit nooit zonder reden
jonkies uit het nest

weet je zeker dat de jongen kraaien waren en geen merels bv ,

heb overigens nog nooit kraaien op rotterdam centrum gezien , wel kauwen
maar zowel kauwen als kraaien eten graag eieren en hele jonge vogeltjes , misschien hoopte ze dat er nog iets jongers of nog eieren in lagen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:05

Die vrouw die erbij was had vaker met zulke vogels te maken gehad. Die zei dat het kraaien waren Knipoog

Ze zaten echt bovenin het station. Maarja, gelukkig gisteren niets gebeurd toen ik er was. Het was bij Spoor 6/7.

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:16

ik maak zo iets ook wel vaak mee, wij hebben zelf vogels (tropen)
die gooien soms ook hun jongen het nest uit
wel zielig maar niks aan te doen