Hond krabt/bijt zichzelf kapot

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

Hond krabt/bijt zichzelf kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 10:52

Oke, de titel had anders bedacht kunnen worden maar ik kan het even niet anders bedenken.

Mijn hond, een maltezer heeft zo's allemachtige jeuk de hele tijd. Hij krabt de hele tijd, hij bijt zichzelf de hele tijd, en schuift ook met zen kont over de vloer. IK begin me egt zorgen maken om hem. Hij krijgt al een kale plek bovenop de kont/staart. Ja, hij is al naar de dierenarts geweest maar die heeft niks gemerkt. Hij gaat binnenkort naar de kapper en ik hoop zo dat hij dat niet meer doet. Maar ik begrijp niet dat hij zich telkens zo moet krabben. Iemand een idee waarom een hond zichzelf helemaal kapot krabt.

Mossel

Re: Hond krabt/bijt zichzelf kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:53

ergens allergies voor of wat dan ook? Onze hond heeft het ook maar al vnaf puppy hij is overal allergies voor voor alles wat je je kan bedenken

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 11:16

Margot_VH schreef:
ergens allergies voor of wat dan ook? Onze hond heeft het ook maar al vnaf puppy hij is overal allergies voor voor alles wat je je kan bedenken

hij heeft het eerder nooit gehad. Hij heeft een keer door een Stoom uit je oren..mens, een trap gekregen. Hij heeft toen 1 nacht aan de infuus gelegen in de dierenkliniek. Vanaf toen kon je heb al niet meer stevig(zeg maar) in zijn zei aaien. En nu heeft hij hier er last van.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:17

Zijn het geen wormen of een verstopte anaalklier, dan gaan ze ook met hun kont over de vloer schuiven.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:22

Misschien toch een allergie..
Mijn hond krijgt het altijd in het voorjaar, jeuk tot bloedens toe krabt hij dan... een spuitje bij de DA doet wonderen binnen een dag krabt hij niet meer..
Hij krijgt dan gewoon een algemene allergie spuit..

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:22

Dat je hond 'sleetje rijd' (met zijn kont over de grond sleurt) wijst dikwijls op een anaalklierverstopping. Ik vind het dan ook raar dat je DA niets hierover gezegd heeft.. Of zoals Margot_VH al zei, allergie. Allergische reacties op vlooienbeten zijn veel voorkomend. Je hond kan ook eiwit te kort hebben. Ik zou voor een keertje naar een andere DA gaan, kijken wat hij zegt. Lachen

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 11:22

marleen_usar schreef:
Zijn het geen wormen of een verstopte anaalklier, dan gaan ze ook met hun kont over de vloer schuiven.

zijn anaalklieren worden bij de kapper (hondenkappen, hoe heet dat ok alweer) altijd uitgedrukt. ik ben blij dat hij daat bijna heen kan, als ik hij zo veel mooier Lachen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:26

T lijkt toch op een allergie, heeft de DA bloed afgenomen? Vrienden van ons hebben een hond die allergisch is voor een mijt die alle honden hebben, die krabde zich ook helemaal kapot.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:02

Het kunnen anaalklieren zijn, wormen.. Is hij goed ontwormt? Of bijv. een allergie voor iets. Als hij het blijft doen nadat zijn anaalklieren uitgedrukt zijn en als hij goed ontwormt is zou ik nog een keer langs de dierenarts gaan, evt. voor bloedonderzoek.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:09

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 15:30

we hebben nogmaals een afspraak gemaakt bij de DA. Donderdag is hij aan de beurt Ach gut

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:33

Dat is ind. wel een goed idee, moeten ze hem nog maar eens goed nakijken. Hij is wel goed ontwormt?

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 15:39

mirre schreef:
Dat is ind. wel een goed idee, moeten ze hem nog maar eens goed nakijken. Hij is wel goed ontwormt?

Ja, hij is ontwormt

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:02

Ik denk ook aan een allergie, als er niets uit het afkrabsel komt...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:30

sleetje rijden is vaak door verstopte anaal kliertjes, als de hond ergens anders jeuk heeft, kan het vlooien zijn als de honde het in zijn voor gaande jaren nooit heeft gehad.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:00

Zijn jullie misschien van voer veranderdt?
Mijn hond heeft het als er teveel eiwitten in het voer zitten.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:04

paardpony schreef:
marleen_usar schreef:

zijn anaalklieren worden bij de kapper (hondenkappen, hoe heet dat ok alweer) altijd uitgedrukt. ik ben blij dat hij daat bijna heen kan, als ik hij zo veel mooier Lachen

Worden zijn anaalklieren bij de trimmer ALTIJD uitgedrukt? En hoe vaak gaat hij naar de trimmer?

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 11:56

roest schreef:

Worden zijn anaalklieren bij de trimmer ALTIJD uitgedrukt? En hoe vaak gaat hij naar de trimmer?[/quote]

Ja, elke keer werden ze uitgedrukt als dat nodig was. Het is nu zover dat het helemaal schoon gespeold wordt. Maikey wordt op dit moment er voor behandeld.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:03

paardpony schreef:
roest schreef:

Worden zijn anaalklieren bij de trimmer ALTIJD uitgedrukt? En hoe vaak gaat hij naar de trimmer?

Ja, elke keer werden ze uitgedrukt als dat nodig was. Het is nu zover dat het helemaal schoon gespeold wordt. Maikey wordt op dit moment er voor behandeld.

Elke keer als dat nodig was, dus kennelijk was het altijd nodig.
Dit kan het probleem dan wel zijn. Als de anaalklieren te vaak uitgedrukt worden kan er overproductie ontstaan, maw. je kan het probleem verergeren met te vaak uitdrukken. Ik wist niet dat er nog trimmers bestonden die dit standaard doen

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 12:10

[/quote]

Ja, elke keer werden ze uitgedrukt als dat nodig was. Het is nu zover dat het helemaal schoon gespeold wordt. Maikey wordt op dit moment er voor behandeld.[/quote]

Elke keer als dat nodig was, dus kennelijk was het altijd nodig.
Dit kan het probleem dan wel zijn. Als de anaalklieren te vaak uitgedrukt worden kan er overproductie ontstaan, maw. je kan het probleem verergeren met te vaak uitdrukken. Ik wist niet dat er nog trimmers bestonden die dit standaard doen [/quote]

En al het 'uitgespoeld' wordt..?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:29

Geen verschil, overproductie van de klieren is aanwezig, als dit probleem is vastgesteld (door je DA) kun je overwegen om de klieren te laten verwijderen, maar dat hangt van de ernst van het probleem af.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:48

Kan in elk geval 2 dingen zijn:

- Anusklier is vol, dat kan doordat hij aan de diarree is geweest bijv. Dat gaat dan ontzettend jeuken.

- Vlooiinfectie/allergie, dit heeft mijn hond ook gehad en hij beet zichzelf helemaal kaal bij zijn kont op zijn staart.

Voor beide geldt, even langs de Da Lachen

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:01

De hond van vrienden van mij krabte zich ook van de ene op de andere helemaal kaal (maar dan op z'n buik).
De DA heeft toen een allergietest gedaan en daar is uitgekomen dat het beest allergisch is voor huisstofmijt.
Helaas kun je daar niet zo heel veel aan doen dan je huis stofvrij zien te houden en 'em op een special kussen te laten slapen. 's nachts slaapt hij buiten in een kennel, daaraan was hij al gewend.
Inmiddels gaat het een stuk beter...
Dus misschien toch een testje door de DA?