Je hebt de angora's, langharige dwergen en langharige hangoren.
Dit zijn echt langharige dieren. De langharige dwergen noemen ze ook wel teddy dwergen en de langharige hangoren ook wel teddy widders. Wat bedie dan weer gewoon langharige dwergen/hangoren betekend, maar mensen moeten er altijd een modenaampje aangeven om het beter te verkopen. Zo is het momenteel een onzijwe hype en marktplaats staat vol met broodfokkers hiervan. Wil je wel een goeie fokker van deze dieren die serieus bezig is dan kan ik je eventueel helpen.
Persoonlijk heb ik erg veel medelijden met de langharige konijnen op het hele lichaam. Ze hebben erg veel onderhoud en dat terwijl een konijn geen oppakdier is... Zo heb ik al van diverse mensen gehoord waarbij hun konijntje hun rug gebroken hebben terwijl ze de buik aan het fatsoeneren waren.
Daarom fok ik de leeuwenkop hangoortjes. Deze hebben alleen lang haar om het kopje en zijn makkelijk te onderhouden. Dit zijn hangoortjes tussen de 1300 gram en 2 kilo. Ook bij dit soort zijn er veel broodfokkers.
Al deze rassen zijn geen erkende rassen op de angora na. En er worden fantasieprijzen gevraagt voor een langharige hangoor vanaf 40 euro die ook nog vaak erfelijke gebreken hebben. Dus let erg goed op.