pipeloi schreef:@james100 ....te veel aan zouten kan meerdere oorzaken hebben ,voer tussendoor hapjes een oudere hond heeft er vaker en sneller last van mede door dat de functie van de nieren en lever afnemen .
Het ene ras heeft er meer last van als de andere ....ik had voor mijn engelse bulldog , rottweilers en die hadden het nooit nu heb ik inmiddels 3 bulldoggen gehad en alle 3 hadden ze het
Die van mij eten vers voer.. ik neem aan dat het daaraan niet kan liggen.. verder krijgen ze wel af en toe gerooktebotten, dat is natuurlijk zout.. maar ze krijgt het dan niet in combinatie met een dikke teen, dat is altijd later (niet een xaantal dagen na ze zo'n bot heeft gehad..) en er zit ook niet altijd dezelfde hoeveelheid dagen tussen die puisten.. Ik noteer het namelijk sinds een jaar hoevaak en aan welke voet ze het heeft, en ik kan geen verband vinden.. nou is deze dame al op een redelijke leeftijd dus dat kan het zoutgehalte wel verklaren, plus dat dit een X bull is en deze sowieso al gevoeliger zijn.. een allergie lijkt het me ook niet gezien dat ik alles noteer om een lijn te kunnen zien, maar ik zie het maar niet..