(FOTO)Steeds iets raars (gezwel) tussen hond haar tenen.. he

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

(FOTO)Steeds iets raars (gezwel) tussen hond haar tenen.. he

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 13:44

Hoi,

Mijn hondje heeft hele gevoelige voetjes, ze zijn gewoon op aan het raken, mede door de ouderdom, de bloedtoevoer is niet meer optimaal..

Nu heeft ze af en toe een soort blaar tussen haar tenen, je mag er natuurlijk niet aankomen.. soms is het nauwelijks te zien, en soms is het erg.. ik heb dus al menig maal in de biotex zitten weken, tot ik naar de DA ben geweest, vorig jaar, in de hoop dat er een kruiper of splinter in zou zitten.. dus bij de DA een mes er in, en wat komt eruit... helder rood bloed.. heel vaag... tot ze laatst aan dr andere voet ook zo'n puist had, dus ik weer naar de DA en die heeft er een injectienaald in gezet, en ook daar komt helder rood bloed, zonder klonten oid uit... Dit heeft ze zo 1 keer per 3 maanden ofzo, soms eerder en soms later.. wel loopt ze er gewoon op..

Nu stond ze vanaf donderdag aaf op 3 benen, echt niet op dat ene voetje willen staan.. dus wij haar getilt met uitlaten e.d. en vrijdag er nog niet op willen staan en niets te zien, tot vrijdag avond, jawel mevrouw dr puist was weer terug maar nu aan beide zijde van haar middelste teen.. echt zielig, ik heb dus het heleweekeind in de biotex gezeten tot het open was, en er kwam weer bloed uit.. nu is de druk eraf en loopt ze weer.. wie heeft dit ook met zijn haar hond gehad..

http://www.mijnalbum.nl/Foto=66KJFROT
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CUI7JBO4

Bokt pakt de IMG knoppen weer eens niet..

Toess

Re: (FOTO)Steeds iets raars (gezwel) tussen hond haar tenen.. he

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:51

En de DA kan er verder niks aan doen? Gek zeg...

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:58

Mijn hond heeft ook zo iets gehad. Hij heeft antibiotica gehad, omdat er ook wat etter uit kwam. Dit is naar een tijdje ook weg gegaan en niet meer terug gekomen.
Ik zelf zou ook niet weten wat het is.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 09:28

De DA heeft voorgesteld om het open te maken om te zien of er iets inzit.. er is nu weer helemaal neiets aan dat voetje te zien.. alsof er niets aan de hand is geweest.. het enige wat de DA doet, is een pijnstiller voorschrijven, geen eens antib. omdat er geen pus oid bij zit.. een een hydrocortiderm zalfje, maar dat is natuurlijk na een minuut weg.. lees likken...

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:28

kun je dat zalfje dan niet even op een gaasje doen en het verbinden?
Hij zoekt niet verder of het niet bijvoorbeeld een allergie ofzo is?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:30

klinkt eerder als een bloeduitstorting

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:32

@james100.....ik heb dit regelmatig met mijn hond ...het is een te veel van zout in het lichaam , ik zelf heb van de DA een zalf gekregen Hydrocotiderm en na het op smeren is het na 1 a 2 dagen weg

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 14:23

Verbinden met zalf gaat niet werken.. madam heeft het er zo af.. en plus dat er een paar keer een snee en een naald in heeft gezeten is ze zo para geworden van die pootjes.
@pipeloi.. hydrocortiderm heb ik ook zonder resultaat gesmeerd.. maar hoe komen ze nou aan een teveel aan zout? EN de DA zou dat dan toch zo moeten weten...

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:28

@james100 ....te veel aan zouten kan meerdere oorzaken hebben ,voer tussendoor hapjes een oudere hond heeft er vaker en sneller last van mede door dat de functie van de nieren en lever afnemen .
Het ene ras heeft er meer last van als de andere ....ik had voor mijn engelse bulldog , rottweilers en die hadden het nooit nu heb ik inmiddels 3 bulldoggen gehad en alle 3 hadden ze het

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 14:37

pipeloi schreef:
@james100 ....te veel aan zouten kan meerdere oorzaken hebben ,voer tussendoor hapjes een oudere hond heeft er vaker en sneller last van mede door dat de functie van de nieren en lever afnemen .
Het ene ras heeft er meer last van als de andere ....ik had voor mijn engelse bulldog , rottweilers en die hadden het nooit nu heb ik inmiddels 3 bulldoggen gehad en alle 3 hadden ze het

Die van mij eten vers voer.. ik neem aan dat het daaraan niet kan liggen.. verder krijgen ze wel af en toe gerooktebotten, dat is natuurlijk zout.. maar ze krijgt het dan niet in combinatie met een dikke teen, dat is altijd later (niet een xaantal dagen na ze zo'n bot heeft gehad..) en er zit ook niet altijd dezelfde hoeveelheid dagen tussen die puisten.. Ik noteer het namelijk sinds een jaar hoevaak en aan welke voet ze het heeft, en ik kan geen verband vinden.. nou is deze dame al op een redelijke leeftijd dus dat kan het zoutgehalte wel verklaren, plus dat dit een X bull is en deze sowieso al gevoeliger zijn.. een allergie lijkt het me ook niet gezien dat ik alles noteer om een lijn te kunnen zien, maar ik zie het maar niet..