Franse hangoor konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

Franse hangoor konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 12:50

Vorig jaar is mijn konijn overleden en ik verlang toch wel naar een nieuw konijn. Ik ben na wat foto's van de franse hangoor helemaal verliefd geworden op deze konijnen. Wie heeft er hier een Franse hangoor? Vertel vertel...

Faniek

Re: Franse hangoor konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 15:39

Ik heb er meerdere. Ik fok ze in de kleurslag blauw en isabella. Daarnaast heb ik nog 1 zwartbonte voedster.
Het zijn erg lieve dieren met een zeer goed karakter. Ik zelf ben ook helemaal verliefd op ze! Woensdag verwacht ik een nestje Haha!
Het is wel jammer dat er heel veel fokkers nu gebruik maken dat het zo'n hype is. Veel mensen vinden Franse Hangoorkonijnen op het moment het einde en terecht! Maar er zijn helaas ook veel mensen die hier hun slagje uitslaan door zoveel mogelijk leuke kleurtjes te fokken, niet op karakter en erfelijke gebreken te letten. Gewoon vermeerdering. Dus als je op zoek gaat naar een Franse hangoortje raad ik je dan meteen ook aan om bij een goeie fokker een diertje te zoeken die gewoon kleur (of kleuren die op elkaar kunnen) en raszuiver fokt Lachen

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 20:32

Oké bedankt! Lachen
Hebben Franse hangoren nog extra aparte zorg nodig ofzo?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 22:15

Niet veel anders, als een ander konijn. Behalve dat ze meer eten Haha! Bij mij zitten ze met NHD in een groep van 12 konijnen echt geweldig! Het zijn zoals alle konijnen natuurlijk ook groepsdieren Lachen