Waarom denken mensen niet na :@

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Waarom denken mensen niet na :@

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 18:44

ik ben echt kwaad. Mensen die gewoon niet na denken over kopen van een hond.

vandaag was er landelijkewedstrijden. De manege eigenaarresse ging mee. Bij die wedstrijd waren duitse herderpups te koop 3 stukt. en hun hebben er 1 gekocht. Terwijl ze 4 Deense doggen hebben waarvan 3 gewoon honden grijpen die op hun erf komen. En natuurlijk werd de pup ook gegrepen. Niet ernstig liet wel los.En pup janken natuurlijk en de hond op zijn kop.

Ik snap het gewoon niet. Waarom neem je een pup als je weet dat je thuis 3 deense doggne hebt die honden grijpen. Ze worden al gek als er honden op de joosterlaan(weg langs de manege) lopen. ook als is ht dezelfde hond.

Ik kan me daar zo kwaad om worden. Ik hoop dat ze het snel inzien en dan die herder een goede plek geven,

En me moeder gelijk van. Ja wacht maar tot die herder 9 maanden is dan grijpt ze keer een hond. Ik gelijk er op in van ja jij vertouwd geen enkele herder. Me vader ja geen enkel herder is betrouwbaar.

IK KAN ME DAAR ZO KWAAD OM MAKEN!!!

En wat kan ik doen HELEMAAL NIKS. LUISTEREN Doen die mensen toch niet op de manege.

Sorry moest even mijn verhaal kwijt.

Farouche

Re: Waarom denken mensen niet na :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:46

hmm, lekker vaag. De pup is een herder en die is het slachtoffer zegmaar van de andere honden. Waarom zeggen je ouders dan dat Herders nooit te vertrouwen zijn?!

Arme pup, dat wel.. Domme mensen zeker.!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 18:48

Farouche schreef:
hmm, lekker vaag. De pup is een herder en die is het slachtoffer zegmaar van de andere honden. Waarom zeggen je ouders dan dat Herders nooit te vertrouwen zijn?!

Arme pup, dat wel.. Domme mensen zeker.!

omdat we vroeger een herder hebben gehad. En daarmee is het niet helemaal goed mee gekomen. om een lang verhaal kort de houden hij werdt agresief tegen andere honden. Maar er zit meer achter voordat ik allemaal verwijten krijgt. Maar goed het gaat nu niet om miijn oude herder maar omdeze herder pup. die door een impuls is gekocht

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:50

lekker voor die pup Ja
domme mensen
maar ook wel een beetje kortzichtig van je ouders Scheve mond

Tamara_HJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:52

Ik vindt het ook niet kunnen dat mensen tegewoordig honden en ook andere dieren aanschaffen terwijl ze daarbij niet goed nadenken, ik kan mezelf er inderdaad ook heel kwaad om maken..

En over dat herder gedoe ben ik het alleen niet mee eens, wij thuis hebben een IJslandse herder, en het zijn schatten van dieren, Alleen moet je ze goed opvoeden, dat is net zoals bij die stafferd gewoon een kwestie van streng zijn en goed opvoeden dan is er niets aan de hand

Ik hoop dat die pup niets heeft en ook niets krijgt en dattie gauw daar weg is hoor Ach gut

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:53

vind ik ook xxxmiixxx
we hebben een mishandelde duitse herd
en die is zelfs nog zo lief Scheve mond

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 11:03

Jemig, wat zielig! En dat er pups te koop worden aangeboden op een wedstrijd vind ik ook zeker niet kunnen! Dat zegt ook veel over de fokkers van de pups, die kan het niks intereseren waar depups terecht komen, als ze maar geld vangen.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:38

Jezus, wat zielig zeg! Scheve mond

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:58

Shaienne schreef:
Jemig, wat zielig! En dat er pups te koop worden aangeboden op een wedstrijd vind ik ook zeker niet kunnen! Dat zegt ook veel over de fokkers van de pups, die kan het niks intereseren waar depups terecht komen, als ze maar geld vangen.

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Je bedoeld dus dat de pups geen goede tehuis krijgen, doordat iemand ze kocht op een wedstrijd. Maar 'de verkeerde mensen' kunnen ze ook thuis bij de fokker kopen. Dan gaat het toch om dat ze maar geld vangen?

Het feit dat ze op een wedstrijd verkocht worden maakt imo geen verschil. Juist best slim, want juist paardenmensen willen grote honden, en hebben vaak de ruimte.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:08

xxxmiixxx schreef:
Ik vindt het ook niet kunnen dat mensen tegewoordig honden en ook andere dieren aanschaffen terwijl ze daarbij niet goed nadenken, ik kan mezelf er inderdaad ook heel kwaad om maken..

En over dat herder gedoe ben ik het alleen niet mee eens, wij thuis hebben een IJslandse herder, en het zijn schatten van dieren, Alleen moet je ze goed opvoeden, dat is net zoals bij die stafferd gewoon een kwestie van streng zijn en goed opvoeden dan is er niets aan de hand

Ik hoop dat die pup niets heeft en ook niets krijgt en dattie gauw daar weg is hoor Ach gut

Inderdaad, goed opvoeden ja! Maar ja, dat is met alle honden zo.

Helaas hebben veel mensen het verstand niet van honden en schaffen er een aan zonder na te denken.
Ik vind het zielig voor die pup en heel dom van die mensen!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 04:00

Skitter schreef:
Shaienne schreef:

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Je bedoeld dus dat de pups geen goede tehuis krijgen, doordat iemand ze kocht op een wedstrijd. Maar 'de verkeerde mensen' kunnen ze ook thuis bij de fokker kopen. Dan gaat het toch om dat ze maar geld vangen?

Het feit dat ze op een wedstrijd verkocht worden maakt imo geen verschil. Juist best slim, want juist paardenmensen willen grote honden, en hebben vaak de ruimte.

pups verkoop je niet "vanuit je achterbak" maar vanuit huis, pupkopers kennis laten maken met jezelf en de hond (en) een hond is geen markt product, dus ook op een openbare gelegenheid als een wedstrijd, bied je geen pups te koop aan.

een goede fokker gaat het niet om geld vangen Knipoog