kat kwijt omgeving IJsselstein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paulientje

kat kwijt omgeving IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 12:02

Hallo,

Mijn kat genaamd Buik (officieel bowey) is sinds 20 maart niet meer gezien. Ik was een week van huis weg en dan heeft hij wel vaker de gewoonte weg te lopen (voor de duidelijkheid, mijn vader en zus waren er wel)
Ik zal een foto neerzetten, maar toch een korte omschrijving plaatsen.
Buik is een kater van 3 jaar. Wit met een grijze vlek op hoofd en wat verdwaalde grijze haren op zijn staart. Speciaal aan Buik is dat hij een blauw en een bruin/geel oog heeft. Buik is erg aanhankelijk maar zal buiten pas na enige twijfeling komen.
Ik vermoed dat hij aan het zwerven is omdat zijn hormonen opspelen. Ik weet dat hier heel erg veel tegenstanders zijn van het kater laten van je kat. Daar gaat dit topic niet over en ik zou het op prijs stellen als jullie het topic daar ook niet naartoe draaien. Buik word als hij terugkomt alsnog gecastreerd om meerdere redenen.

Ik woon in de binnenstad van IJsselstein aan de kant van de grote katholieke kerk (dit voor de mensen die in IJsselstein wonen)

Als iemand hem ziet lopen aarzel dan alstjeblieft niet om te mailen of pbben.

Alvast bedankt, ik hoop echt dat hij snel terug is.

Afbeelding

Wentos

Re: kat kwijt omgeving IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:23

Is die gechipt? Heb je al naar de plaatselijke asiels gebeld? Of hem vermist opgegeven bij amivedi?

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 12:30

Heb volgens mij alles gedaan wat ik kan doen ja. Hier in IJsselstein hangen ook posters/flyers, amivedi heb ik vandaag contact mee opgenomen en ook het asiel is op de hoogte. Ik heb dit hier gepost omdat ik weet dat er veel mensen op bokt rondlopen die woonachtig zijn in IJsselstein/Lopik/Nieuwegein.
Zijn uiterlijk is wel zo apart dat mensen hem hopelijk ook van een afstand herkennen en dan contact met mij opnemen.
Wat ik begreep heeft de Amivedi ook contact met de dierenambulances ed, heeft iemand misschien tips om daar zelf ook contact mee te krijgen? Of misschien de ruimdiensten die dode beesten langs de weg opruimen? Hoe gruwelijk dat ook klinkt, als Buik overreden is wil ik dat wel graag weten. Weet niet of ze in het geval van een kat sowieso amivedi of de plaatselijjke dierenasiels contacteren?

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:42

Als iemand een overreden kat vind wordt dat niet altijd gemeld. Maar als het wordt gemeld dan is dat meestal aan de dierenbescherming of het asiel.

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 00:30

Stichting Amivedi heeft gemailt dat er een dode witte kat is gevonden bij onze plaatselijke AH. Nu woon ik in de binnenstad en weet toevallig dat Buik de enige witte kater is. Hoe dat zit in Zenderpark (wat grenst naast de AH) weet ik niet. Hij is niet naar de dierenartsen gebracht en ook het dierenasiel had niks. Nu kan ik maandag bellen en de beschrijving doorgeven bij de gemeentewerf, maar dat wachten trek ik niet zolang. Ik ga dus morgen zelf langs de werf en ik ga bij de kadavers kijken. Volgens de DA assistente werden de katten wel apart gehouden en dat zullen er niet al te bar veel zijn hoop ik.
Ik heb liever duidelijkheid, dat ik het ook zeker weet. Al hoop ik natuurlijk wel dat hij er niet bij ligt.
Ik weet niet of het iemand uitmaakt, maar ik laat het morgen alsnog horen. Voor het geval dat hij er niet bij ligt, dan kunnen mensen hun ogen open houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 00:43

ik snap je helemaal, dat je duidelijkheid wilt, mijn kat is ook doodgereden, en na 4 dagen werd ik toch wel ongerust (was vaker weg, dus niet beginnen, dat je niet eerder belde!!) ik heb de dierenambulance gebeld, en daar was ze.. ze hadden haar al 3 dagen daar.. ze lag daar nog wel in de vriezer.. ze lieten ons eerst foto's zien, wat ik heel netjes vond, maar wilde het toch zeker weten, en ben gaan kijken.. ik dacht toen ik de dierenambulance belde, kom nou maar, mauwend voor de deur, net als anders, was dan ook overdonderd toen ik het hoorde, maar alles klopte, haar vlek op het voorhoofd (waren niet meer katten die dat hadden) haar halsband met belletje.. alles.. heb nog een hele tijd gehad dat als ik een cyperse kat zag lopen, zou het dan toch niet?
ik hoop voor je dat hij het niet is!!

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 12:22

Het was hem helaas wel. Ik ga hem vandaag begraven. (en ja ik weet dat dat officieel niet mag, shoot me)
De katten lagen er netjes bij, gekoeld en met een ventilatie systeem. Gelukkig lag hij bovenop. Het zag eruit alsof het in een keer gedaan was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:24

sterkte!! aan de ene kant fijn dat hij niet geleden heeft.. heel veel sterkte Ach gut