kat in 2 weken zoooooooooo schuw?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

kat in 2 weken zoooooooooo schuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 11:37

Bij ons loopt al een tijdje een poes(kat) rond,ze komt s,avonds als het donker is eten in de keuken.Laatst zat ze een keer smorgens al voor de deur,ze is heel mooi en ik noem haar Smeagle.Maar ze is heel erg schuw, en ik kan maar op een paar meter na bij haar komen.Nu zag ik gisteren bij de plus iets hangen met een foto van een zwarte kat die vermist was.Ik heb de eigenaar gebeld en heb gezegd dat er bij ons 1 snachts binnen komt.Ze is 2 weken weg volgens de eigenaar, maar deze loopt al langer hier.Volgens de eigenaar was hun poes niet zo schuw,ze heeft een kale plek op haar buik maar ik kan dat niet bekijken.Ik bel die vrouw als ze weer s,avonds in de keuken zit,maar ik twijfel of zij het is? Kan een poes na 2 weken zwerven zo schuw zijn,iemand enig idee?

Shadow0

Re: kat in 2 weken zoooooooooo schuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:32

Onze kat was altijd schuw bij anderen. Die had op een bepaald moment een vriendje opgeduikeld in de buurt (2 huizen verderop ofzo) en die kwamen dus steeds bij elkaar, aten uit elkaars bakje, zaten samen in de tuin, etc. Maar in ruim 2 jaar tijd heb ik de andere kat niet 1 keer kunnen aaien, en de eigenaren van de andere kat konden niet in de buurt komen van onze kat.
Dus ja, dat kan naar mijn mening heel goed, zelfs als ze in de buurt van de eigenaar helemaal niet schuw is.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:47

Je weet niet wat er in die 2 weken tijd gebeurd is, als ze bv aangereden is, een schop heeft gekregen, pijn heeft, dan kan ze best schuw zijn. Een kat die uit zijn vertrouwde omgeving weg is kan ook erg schuw zijn (kijk naar herplaatskatten, of het spreekwoord 'een kat in nood maakt rare sprongen').

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 07:06

Gisteravond was ze er weer, het is echt zo,n schattig beestje.Ze eet dan weer in de keuken en wacht tot wij naar bed gaan.Ik hoop ze echt wat minder schuw te krijgen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:43

Wat schiet je daar mee op? Ik zou eerst eens checken of het echt niet de kat van die vrouw is, anders doe je een hoop moeite voor niks. En ik denk dat zij haar kat ook héél graag terug wilt...