vandaag kwam er iemand langs met een geit! voor zijn karretje.mijn mond viel open van verbazing wist niet eens dat dit kon.ik gelijk natuurlijk vragen of dat niet te zwaar voor die dieren is.zegt ze nee hoor vroeger was dat ook heel normaal liepen er zelfs koeien varkens en schapen voor karretjes dat wist ik niet! ook op i-net vind je er niet veel over.is dit wel normaal?
M'n nicht heeft ook zo'n geitewagen gehad, met geit ervoor Daar zat haar zoontje van toen ong.8 jaar wel 's in,was wel grappig Maar ik zie er niet zo gauw een volwassen persoon inzitten hoor haha! Volgensmij is dat veel te zwaar voor een geitje(dacht ik)
Laatst bijgewerkt door Durante op 28-03-07 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt
dit persoon was geloof ik 14 maar als je op google bokkenkar intikt en bij afbeeldingen kijkt zie je inderdaad een kar vol met kinderen.Dat an toch nooit. was trouwens wel een heel leuk gezicht zo'n geit voor een kar.als ik haar ooit weer zie pak ik mijn camera.
Ja hoor, dat is een bokkewagen, vroeger kon niet iedereen zich een paard veroorloven en liep er dus ook vaak een bok of grote geit voor de kar! Op die oude plaatjes van Ot en Sien zie je het ook wel.
Idd, een bokkewagen. Vroeger veel gebruikt, nu nog door liefhebbers. Wij hadden ook een geit voor een wagentje, niets mis mee. Kon zo snel even niet een foto vinden!
dat kan hoor, ik heb in een optocht meegereden vorig jaar en heb er zelfs een foto van op de pc, zal hem zo laten zien Vroeger deed men dit inderdaad vaker,... in de Mensport staat regelmatig ook een artikeltje hierover
Ik reed zelf met shet en wagen, niet met geit of bok
EDIT:
Laatst bijgewerkt door Cyntje op 29-03-07 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Haha, m'n moeder werkte vroeger op de kinderboerderij en daar stond ook een bok die voor de wagen kon. Ik weet niet beter dan dat het normaal is eigenlijk. Ze hebben zelfs een keer geregeld dat Sinterklaas bij mij op school met de bokkenwagen aankwam
Toen ik nog een klein kindje was (lees; iets van 8 jaar geleden ) ging er een juffrouw trouwen, niet met paard en wagen maar met een bokkenkar. Er zaten geloof ik best veel mensen in: Bruid en Bruidegom, Koetsier en 2 kinderen uit groep 2. Het waren 2 echt grote bokken, maat van een A-pony-tje ofzo. Opzich best zwaar als ik zo terug denk, maar het was wel een spektakel.