Hond registreren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Hond registreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 16:03

Hallo Haha!

Vraagje: Mijn hond heeft een chip, maar ik heb schijnbaar het verkeerde boekje meegekregen van de oude eigenaar, want de nummer kloppen niet. Ik neem aan dat het niet expres is gegaan, want er waren in totaal 12 (!!) puppies, dus zo'n fout kan gebeuren. Het is echter niet handig!

Ik heb die mensen een mailtje gestuurd, maar tot nu toe geen duidelijk reactie gekregen. Wat kan ik nu zelf doen?

2e: Hoe kan ik de chip is in mijn hond zit op mijn naam zetten?? Hij staat nu nog op die van hen....... Die dierenarts heeft me verder niet kunnen helpen, ook niet met het registreren. Hij gaf me een folder mee, volgens mij kon je daar online registreren, maar die ben ik allang krijt Bloos

Iemand een idee wat ik nu kan doen?????

Wentos

Re: Hond registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:58

Toch achter de vorige eigenaar aan gaan en het originele boekje te pakken zien te krijgen en er zal dan iemand anders zijn die ook het verkeerde boekje heeft.
Voor de zekerheid zou ik het chipnummer wat hij/zij in heeft nog wel even controleren op http://www.chipnummer.nl (je weet maar nooit..)

Als de hond staat gerigistreerd op de naam van de vorige eigenaar dan hebben zijn een bewijs van registratie gekregen als het goed is. Op http://www.databankgezelschapsdieren.nl/ kun je bij mutatieformulier je nieuwe gegevens invullen. Hier zijn wel kosten aan verbonden, maar dat lees je wel op de site.

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:57

Als de eigenaar de hond trouwens in Nederland bij de NDG heeft geregistreerd heeft hij ook een registratie bewijs gekregen. Hier zit ook zo'n mutatie kaart aan.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 20:32

Hij is in Belgie geboren/gechipt.

Alle stickers van zijn entingen e.d staan wel in deze (verkeerde) boek. Das wel een nadeel. Maar het belangrijkste vind ik toch dat de chip in zijn hals wel op mijn naam staat.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:38

het kan ook zijn dat je de verkeerde hond heb... je moet contact zoeken met eigenaar van de andere hond, waravan chipnr in je boekje staat. dit kan je via internet opzoeken en krijg je een tel.nr van hen..suc6

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 21:21

sunnygirl schreef:
het kan ook zijn dat je de verkeerde hond heb... je moet contact zoeken met eigenaar van de andere hond, waravan chipnr in je boekje staat. dit kan je via internet opzoeken en krijg je een tel.nr van hen..suc6

Dit kan als zij HUN hond op hun naam hebben staan! Anders niet!
EDIT: Wat helaas het geval is, die chipnummer staat nog steeds op de fokkers naam...

Verkeerde hond?

Ik ging naar de fokker, koos een pup uit en kreeg de verkeerde boekje mee. Foutje kan gebeuren, vooral als het om 12(!!) puppies gaat, met allemaal dezelfde kleur/uiterlijk.

Het probleem is dus dat ik de fokker niet echt te pakken krijg. Is er een reden om het zonder die te doen?
Tja voor hetzelfde geldt raak je je boekje kwijt, dan vraag je gewoon een 'nieuwe' aan. Klaar. Dus dit moet niet het probleem echt zijn. Ik moet alleen de chip in zijn hals om mijn naam zien te krijgen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:35

Je kunt je hond toch gewoon registreren als je zijn chipnummer (barcode) hebt? Idd via dat mutatieformulier.