Kat spit mijn tuin steeds om....grrr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Kat spit mijn tuin steeds om....grrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 08:16

Het zonnetje komt amper weer het hoekje om en jawel hoor, ik heb alweer last van een kat in mijn tuin.
Ik heb groente en fruit in mijn tuin en het is oh zo gezellig te ontdekken dat de boel al voor de 5de keer in 2 weken helemaal is omgespit op de plek waar de sla stekjes stonden.
Meteen bij de eerste keer dit jaar heb ik overal satepikkers in de grond gestoken, maar dat helpt net zo goed niet, als overal koffiedrap tussen de planten vorig jaar. Om nu dit jaar weer te moeten denken aan half op gegeten tomaten en gestolen aardbeien enz, word ik niet echt vrolijker van.

Ik heb de kat nog altijd niet betrapt, maar heb een vermoeden welke kat het is.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een schat van een kat en deze mag ook zeker wel door mijn tuintje hobbelen (mits hij uitkijkt voor mijn honden Haha! ) maar dit zijn natuurlijk geen grapjes.
Wat nu? Hoe krijg ik die kat zo wijs dat hij mijn tuintje met rust wil gaan laten en naar de buren verhuisd Extreme duivel Iig niet met koffiedrap of satepikkers.

somokkele

Re: Kat spit mijn tuin steeds om....grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:19

Ehmmm Zelf een kat nemen Knipoog

Nee, vervelend..... Kan je niet een net spannen over je groententuintje?? Ook gelijk tegen de vogels?? Ik vind het trouwens wel heel apart, een kat die tomaten en aardbeien eet..... Is het wel een kat dan??

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:24

Een kat die tomaten en aardbeien op eet? Verward
Weet je zeker dat het een kat is?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:26

hmmm, aangezien ik nog nooit van een kat heb gehoord die tomaten en aardbeien eet (alhoewel, die van mij at rozijntjes en konijnenvoer, maar dat terzijde), zou ik eerder aan een egel denken! Heb je een open tuin en woon je een beetje aan de rand van de stad? Dan zou het maar zo een egeltje kunnen wezen..en als dat zo is, is dat een complimentje, want dat betekent dat je een gezonde tuin hebt met lekker veel insektjes en slakjes (en die aardbeien doen het 'm natuurlijk helemaal Knipoog )
Misschien is het er eentje die net uit z'n winterslaap is gekomen.

Een net spannen vind ik een beetje een eng idee, vooral als blijkt dat het om een egel gaat. Als die beesten hun zinnen gezet hebben op een lekkere aardbei, dan zou ie zo door het net heenlopen; wat vast kan blijven zitten aan z'n pootjes. Ook voor vogels is een net niet echt vriendelijk.
Succes ermee Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:32

Zilverfolie tussen je plantjes en dat dan vastzetten met, jawel, satéprikkers! Je kan het in ieder geval proberen, ik weet niet meer of het destijds bij mij geholpen heeft. Ik denk het wel want ik heb er nu al een hele tijd geen last meer van. Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:54

volgens mij hoort dit bij BB, ik tem wel even Lachen

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:13

Bij ons deed de kat elke keer de planten binnen uitgraven. We hebben toen kippengaas over de pot heen gespannen. Misschien ook wat voor je tuin?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:16

-> BB

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 09:17

Jawel, het is echt een kat. (kattepootjes in het zand, graven en hoopjes over de behoefte heen gooien)
Vorig jaar waren er gewoon vele aardbeien spontaan foetsie en andere nog maar half. Ook de tomaten waren stukken uit en van de plant af. Op die plekken heb ik dan ook extra gestrooid met koffiedrap toen. Het relutaat was, dat de kat bleef komen maar helaas mijn planten er ook ellendig van uit gingen zien, zodoende strooi ik geen koffiedrap meer.
Nu heb ik een grappig uitziend tuintje met allemaal pikkers erin, maar op de een of andere manier gaan de poot afdrukjes er precies tussendoor en duwt de kat ze eerst omver om vervolgens zijn behoefte te doen boven op de sla stekjes. Erg vervelend. Satepikkers werken dus helaas ook niet.

Weet je wat het is met gaas? Het is een ander zijn kat en het kost mij geld.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:27

Misschien dan even overleggen met de eigenaar van de kat? Een keertje een stroom draadje spannen, dan gebeurt het daarna ook niet meer Tong uitsteken

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:43

Ja maar zilverfolie is niet zo duur hoor Haha!
en dat voelt vervelend onder z'n kattepootjes! Als je heel snel bent en de poes op heterdaad betrapt kan je ook een emmer met sop over hem heen gooien. Deed ik ook nadat de kat van de buren ons lieve konijntje had vermoord, ik werd al misselijk als ik dat rotbeest zag Boos!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:46

Als je ze ziet kun je ook eens met de waterslang erop spuiten. Volledig diervriendelijk en waarschijnlijk schrikt ze zodanig dat ze zich de volgende keer wel bedenkt. (heb zelf ook een kat hoor)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:18

Je hebt ook van die (geur) korrels waar katten niet van houden.
Misschien dat dat helpt?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:22

Als die van ons ergens komt waar ie niet mag, gooien we altijd water over m heen. Maar ik denkeigenlijk dat dat bij deze kat niet echt gaat helpen, hij klinkt nogal van de doorzetterige Tong uitsteken Een stroomdraadje is wel een goed idee, maar daar moetje allemaal spul voorkopen idd. Ik zou het niet weten.