Help!! Zwanen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Help!! Zwanen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 20:38

In de buurt van de manege hebben wij nogal wat zwanen. En als je er langs moet zijn ze niet bepaald vriendelijk Duivel
Ze regelen soms zelfs het verkeer Haha! en dan kun je echt niets, want ze gaan voor niets en niemand aan de kant.
Ook laten ze wel eens de paarden schrikken door te blazen en te fladderen met hun vleugels. En het wordt veel erger als ze een nest hebben Vork

Wat zijn jullie ervaringen en misschien tips?

AnnemiekvM

Re: Help!! Zwanen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 17:06

Nou, voor dat er zoveel views zijn, vallen de reacties wat tegen.;..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:08

Ik denk dat je niet echt iets kan doen, behalve schieten Tong uitsteken maar dat zou ik niet doen en mag ook niet. Enige wat je kan hebben is geduld

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:08

Gewoon? Met rust laten?

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:09

hm foto's maken Haha! zijn mooie dieren en komen weinig voor volgens mij ik zie ze zelden tenminste.. breng maar hier;) vind het leuke en mooie dieren

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:11

wedden dat ze aan de kant gaan als je naar ze toe loopt? Knipoog ze dreigen veel maar als het erop aankomt lopen ze echt wel weg hoor

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:12

Goh wat heeft de TS veel aan deze reacties Tong uitsteken
Een dapper iemand bij ons op de manege heeft ze ooit geprobeerd weg te jagen met een longeerzweep Haha!
Dat lukte volgens mij wel Ja
Maargoed aan mijn reactie heb je ook niet veel dus ik volg dit topic ff...wij hebben er ook altijd last van in de zomer.. Enge beesten Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:14

elinax21 schreef:
wedden dat ze aan de kant gaan als je naar ze toe loopt? Knipoog ze dreigen veel maar als het erop aankomt lopen ze echt wel weg hoor

Daarom is het ook belangrijk dat mensen van wilde dieren wegblijven, en geen brood geven. Niet alleen voor bottulisme maar dan blijven ze weg, en zien ze ons als het gevaarlijk dier

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:16

Bleegh enge beesten. Laatst toen in in de regen en storm door de weilanden naar stal fietste stonden er 3 zwanen op het fietspad. Een papa mama en een "kleintje". Ze keken me de hele tijd aan en waren niet van plan om weg te gaan. Daar stond ik dan. Had een kwartier in die giet regen gestaan voordat ze een stap verzette.
Maarja wat kan je doen. Die beesten zijn zo sterk en groot! Daar wil je geen ruzie mee!

Misschien dat een hond het leuk vind om er achteraan te rennen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:16

een zwaan moet je juist laten volgen om ze van de weg af te krijgen Clown

die jaag je idd niet makkelijk weg

zeldzaam zijn ze niet, je moet eens hier in brabant in de polders kijken, boeren vervloeken ze, ze zitten er met de trek, met honderden tegelijk in de weilanden !

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:14

een hond grijpen ze juist Clown

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:27

Ik huur de mijne wel even uit, die vind het waarschijnlijk nog leuk om achtervolgd te worden ook. Clown (hond)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:03

haha die van mij lokt altijd de pony's uit om achter hem aan te komen rennen, zwanen zijn dan mischien ook wel leuk

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:23

Wij hebben een sloot achter onze bak, hebben wij ook. Mijn paard is een trein langs de bak gewend, echt 10 meter afstand, maar zwanen? Moet ze niets van hebben! Vork

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 19:43

Ze staan echt altijd op de verkeerde plaatsen hihi. En het zijn er ook best veel. Waarschijnlijk moeten we er maar mee leren leven en een beetje uit de buurt blijven.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:46

tijd terug stond er bij mij een op de autoweg. rotbeest ging echt niet aan de kant, pas toen ik ervoor stil stond, lekker gevaarlijk ook waar de auto's zo hard rijden. toen ik net uit de auto wilde springen om m aan de kant te schoppen sjokte hij naar de sloot rotbeest

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:50

Ja die hebben wij ook bij ons land! Wij kunnen er alleen komen via een smal stukje en als die beesten daar liggen kom je er mooi niet langs. Ik heb ze wel eens weggejaagd met een lang hark, maar echt handig is het niet.
Het vervelende is dat ze elk jaar terug komen, en elke jaar weer jongen op de zelfde plek...die ook weer terug komen.
Als je ze echt weg wil hebben moet je denk ik iets van een vogelopvang of zoiets bellen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 19:34

Jij durft! Gelukkig kan ik er meestal wel met een omweggetje langs, maar echt handig is het iet.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:41

vind het ook maar enge beesten Clown en als ze op de weg zitten als ik naar school moet, en ik ga even stukje fietsen voor de mensen van de andere kant, zeggen ze:''Stel je niet aan'' Bloos! vind ze echt eng