Hallo, wij zijn opzoek naar een heilige birmaan kitten. Weten jullie nog goeie fokkers? En ik zie eigenlijk geen verschil tussen de seal pont en de chocolate point, dus als iemand me het verschil kan vertellen, graag.
Wij hebben 2 maantjes van cattery us veer witte vuutjes http://www.osveerwittevuutjes.nl/ Van kleuren weet ik ook erg weinig maar er is hier een andere bokker met maantjes die je dat vast wel uit kan leggen.
Ook ik heb, helaas nog maar 1 Birmaan...We hebben onze Milo in September moeten laten inslapen hij was toen 2,5 jaar oud...
Ik heb nu nog een sealpoint birmaan...Pixel!...
Bij een sealpoint is het masker (en de andere extremiteiten...oren pootjes...staart...en de balzak van de katers) heel donker bruin/zwart gekleurd... Bij een chocolate point is het masker melkchocolade bruin...Dus een stuk lichter...Ook kleuren ze langzamer door dan de sealpoint...
Daar is die lekkere Pixel weer Het is dat we al 5 katten hebben maar zo'n donkere kop zou ik er zeker wel bij willen. Onze Diesel is bluepoint, ook een heel mooie kleur.
Ik zou nu geen blauwe meer willen...Vanwege onze Milo...(blue tabby) Als ik nou zou kunnen kiezen ging ik voor een rode of creme met of zonder tabby...Al vind ik chocolate ook wel erg mooi...