Meer dan 2 jaar mochten deze twee schatten van ratten bij me zijn als goede maatjes van elkaar, en van mij.

Ze waren zo vrolijk en eerlijk, nooit hebben ze me pijn gedaan... maar t ging niet meer. Ze hadden bulten vandeweek gekregen, onder hun nek, die waarschijnlijk zijn opengesprongen, we wilde het even aankijken, maar t ging écht niet meer. We zijn vanmiddag naar de dierenarts geweest en ze zijn vredig aan een einde gekomen.

t waren abcessen zei de dierenarts... dat er al vanaf de geboorte in schijnt te zitten. Een bacterie waardoor ze moeilijk gaan ademhalen/lijkt op een soort longontsteking, die bulten krijgen die dan open springen en niet meer weg gaan. En nog meer ellendig heden. Veel pijn dus, en dat wilde ik ze niet langer aandoen.

Hier wat foto's:

Lieve Spetter, je was zo lief en vrolijk altijd, maar nu kwam er helaas voor jou ook een einde, zo sterk als je was!

Rattaplan, je was van Joost, mn broertje, maar ik verzorgen je, speelde met je, je was altijd wat zwakker, maar net als je zusje, ben je een schat van een beestje!
Jullie hebben me altijd veel lol beleefd, goede vriendjes waren jullie, maar vergeet nóóit dat ik ontzettend veel van jullie houd! Waarom komt ieder goed mens of dier aan z'n einde

Ik schrijf dit nu met tranen in mn ogen, ik huil zelfs, nog geen maandje geleden jullie andere vriendinnetje: Ratjetoe, aan een natuurlijke dood, en nu jullie.

Heeeeel veel liefs van jullie bazinnetje Lilian!