Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gijs schreef:ik heb 3 langharige cavia's maar die was ik ook
gewoon in de wastafel een beetje lauwwarm water laten lopen
beetje babyshampoo of in ieder geval shampoo zonder toegevoegde parfum gebruiken
cavia's vinden dat best lekker
Lous schreef:Ik had een kruincavia met precies hetzelfde probleem. Vet op de kont met witte stukjes (waarschijnlijk bolletjes vet), geen lange haren, maar dat kreeg zijn broertje wel, die overigens niet hetzelfde probleem kreeg.
Het enige wat je denk ik alleen kunt doen is regelmatig wassen. Heb ik ook gedaan met babyshampoo. Maar gewone hielp ook goed hoor. Heeft de cavia niks van gekregen en vond het badderen zelf ook niet echt verkeerd.
Emytje schreef:Ik Fohn mijn cavia ook altijd na het wassen, wel op de laagste stand, anders is het veel te heet, maar dat vind ze erg lekker hoor! Overigens knip ik haar haren wel, want zij plas zichzelf onder. Niet erg fris ruikend en kan ook ontstekingen geven, vandaar dus dat ik knip.
En ik verschoon mijn kooi, 1 keer per week.
Lous schreef:Nog even aan de TS. Is het een mannetje of een vrouwtje wat je hebt trouwens?. Moet er even bij zeggen dat het bij mijn mannetje hoogstwaarschijnlijk een hormonale aandoening was. Een beetje te vergelijken met een vette huid van een jongen met veel puisten. Komt namelijk ook daardoor.
saskiakefie schreef:Lous schreef:Nog even aan de TS. Is het een mannetje of een vrouwtje wat je hebt trouwens?. Moet er even bij zeggen dat het bij mijn mannetje hoogstwaarschijnlijk een hormonale aandoening was. Een beetje te vergelijken met een vette huid van een jongen met veel puisten. Komt namelijk ook daardoor.
Een mannetje ja
?