Net konijn gevonden..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mel

Net konijn gevonden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 22:03

Heei,

Mijn zusje heeft net samen met mijn moeder in het bos in hangoorkonijntje gevonden.
Zit er waarschiijnlijk pas een paar dagen want was nog helemaal niet verwilderd. Ze is zéér waarschinlijk zwanger.

Als het goed is mogen we hem houden,

Wat een ** mensen op je konijntje in een bos te dumpen.

Groetjes Melanie

Bonaire

Re: Net konijn gevonden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:05

OMG, waarom doen mensen dat soort dingen? Houden jullie het konijntje nu? En weet je zeker dat t gedumpt is? (misschien domme vraag maar toch)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:06

ow sneu he voor het konijn ,wat een geluk dat jullie m dan tegen komen anders overleefd ie het waarschijnlijk niet
zou wel even naar de DA gaan om even een check up te doen om zeker te weten dat ie niet gedumpt is voor ziektes en kan je gelijk de eventuele dracht nakijken
veel succes!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:06

naja zeg
Ik werk zelf samen met bente * Fiffill@bokt* op een kinderboedrij
daar worden ook wel is besten gedumt
maar in een bos... echt hoe bedenk je het

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 22:07

ja, konijntje zat er denk ik pas een paar dagen, vacht helemaal goed, en kwam zo naar je toe komen, ik zal morgen wel foto's plaatsen. Het is echt een schatje. Lekker dik:P

Op de boerderij waar mijn pony's staan worden ook altijd katten in reismandjes gedumpt Boos!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:09

ag ossie , wat gemeen van die mensen Verdrietig
Wel beter dat ie door jullie is gevonden Cool

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:10

misschien issie wel ontsnapt? dat kan ook best hoor! als die mensen hem nog niet zo lang hadden, dan looptie ook niet zop vlot terug naar huis. of alsie achterna is gezeten door een hond bijv. dan issie gewoon verdwaald..
hoe heb je gezien dat ze zwanger is? want toen mijn konijntje zwanger was werd ze niet dikker, konijnen worden over het algemeen niet veel dikker als ze zwanger (=dragend) zijn..
verder, als ze wel zwanger is dan hebben ze haar waarschijnlijk om die reden gedumpt

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:11

Het is toch niet zeker dat het konijn gedumpt is.... Konijn van mn zusje loopt ook in het bos (we hebben m nog een paar keer gezien, maar konden m echt niet vangen). Hij had gewoon een gat in zijn houten hok gemaakt. Mijn moeder wilde m 's ochtends voeren en zag een groot gat in zn hok, konijn was er vandoor!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:13

WendyK schreef:
Het is toch niet zeker dat het konijn gedumpt is.... Konijn van mn zusje loopt ook in het bos (we hebben m nog een paar keer gezien, maar konden m echt niet vangen). Hij had gewoon een gat in zijn houten hok gemaakt. Mijn moeder wilde m 's ochtends voeren en zag een groot gat in zn hok, konijn was er vandoor!

niet toevallig jouw zusje d'r konijn Tong uitsteken

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:13

wendyK schreef:
dat bedoel ik, en mijn konijn komt als ze ontsnapt ook niet naar me toe gelopen dan moet ik er toch echt achteraan!
dus mensen die een konijn eerst zo tam hebben gemaakt en dan dumpen, lijkt me erg onwaarschijnlijk. ik zou eerst in de buurt van dat bos briefjes op hangen (en als er huizen in het bos staan daar ook)

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:52

naadje24 schreef:
WendyK schreef:

niet toevallig jouw zusje d'r konijn Tong uitsteken

Dan issie een eind aan de wandel gegaan! Clown

We hebben trouwens aan de dierenarts gevraagd, maar die zei dat de meeste konijnen heel snel verwilderen. We hebben hem nog een paar keer gezien hier in het bos en we gaan er maar vanuit dat hij het goed heeft....

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:56

Ik had een konijn die was zeer zeker gedumpt, kwam ook naar me toe.. Heb em onder het hek 'getrokken' en mee naar huis genomen en een fijn plaatsje (lees: hele tuin) voor hem gevonden

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:02

Inga, jij hebt ons konijn gewoon omgepraat om weg te lopen en m vervolgens zelf ingepikt he? Boos!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:06

Altijd eventjes informeren en briefjes ophangen lijkt me altijd goed!
Wat voor kleur is het, niet toevallig getatoeerd (denk het niet hoor)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 23:08

Het is praktisch onmogelijk dat dit koninntje is weggelopen Knipoog Bos, eerste woonwijk is pas paar kilometer verderop, en allemaal drukke wegen.

Het is een vos, ik plaats morgen de fotos;)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 10:51

Jaaa, ik mag hem houden, ik zet ff de foto's erop.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:02

Jaimyliefje: zelfs de allertamste, allerliefste konijntjes worden weleens gedumpt. Misschien gingen de baasjes wel op wintersport en konden/wilden paps en mams geen oppas vinden. Nou, dan is een ritje naar het bos makkelijk gemaakt hoor, en tegen de kids wordt bij terugkomst het verhaal opgehangen dat Flappie tijdens de vakantie gestorven is

mel_shet: wat fijn dat jullie hem willen adopteren! Ik zou eerst nog even bellen naar Amivedi (daar kun je vermiste en gevonden huisdieren opgeven). Dat is voor je eigen gemoedsrust, want als mensen hem/haar echt kwijt zijn omdat ie weggelopen is, hebben ze tenminste een kans om hem/haar op te sporen. Wel zo eerlijk. En gauw even een afspraak bij de dierenarts maken he? Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:05

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 11:18

Oke, bedankt, ik ga bellen, ga vandaag ook briefje bij dierenwinkel ophangen. alleen krijg je dan niet gauw dat mensen denken, leuk een gratis konijntje, ik zeg dat die van mij is?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:35

Tsja, dat risoco loop je dan wel. Misschien een idee om even langs de DA met haar te gaan en daar een briefje op te hangen? Dan kun je op het briefje zetten dat als mensen hun konijntje herkennen, ze dat even laten weten aan de DA. Lijkt me iets veiliger dan een briefje bij de dierenwinkel Ja
Maargoed, om die reden is Amivedi ook wel zo veilig; je kunt daar alle gegevens van het konijntje achterlaten en dan kijken zij of ze een melding hebben gekregen van een vermist konijn wat aan dat signalement voldoet.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:38

Wat je kan doen om dat tegen te gaan is nite helemaal erbij beschrijven hoe die eruit ziet, en ze dan laten vertellen hoe die eruit ziet. Dan weet je dat het van die mensen is als zij hem kunnen beschrijven Lachen
Goed idd dat jullie hem willen adopteren Lachen
Groetjes, mij

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 11:55

Dikkie he? ?:
Afbeelding

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:57

Inderdaad! Lijkt mee eerder een gevalletje van overgewicht dan dat ze drachtig is.. maar je weet het nooit zeker natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 11:58

Zal nog ff een foto zoeken Tong uitsteken

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 12:04

En deze:
Afbeelding