Muisvriendelijke muizenvallen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Muisvriendelijke muizenvallen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 10:54

Ik heb een loze ruimte boven mijn plafond. Nu zitten daar muizen (of misschien wel ratten, maar dat geloof ik niet). Mijn huisbaas zei dat ik muizenvallen moest zetten, maar die klemmen vind ik zielig Schijnheilig
Gif vind ik ook zielig Schijnheilig

zijn er ook goedwerkende muizenvallen die diervriendelijk zijn?

Shadow0

Re: Muisvriendelijke muizenvallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:19

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:29

Of huur mij in! Niet echt muisvriendelijk, maar het gaat wel snel... Haha!
Toen ik gisteren mijn staldeur dicht wilde duwen (ik deed het met veel kracht) ging hij wat stroef op de onderkant en toen hij dicht zat zag ik er een halfverpulverde muis, half levend, meer dood onder vandaan komen. Die zag dus stomtoevallig achter de deur en ik heb die muis dus met die flinke duw onder de staldeur over de tegels weten te pletten totdat hij er aan de voorkant van de deur weer onder vandaan kwam. Nadat ik na een uur uitgegild was vond ik het ook wel sneu voor dat muisje (hij was inmiddels dood) Vork

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:30

Bij de boerenbond hebben ze van die klemmen, het muisje trekt aan de kaas, en het deurtje achter hem klapt dicht.
Ik heb em een keer bij mn opa gebruikt, en we hadden binnen 2 dagen 5 muisjes gevangen en in t veld uitgezet.
(oja een tip, als ze een dik buikje hebben moet je ze zo snel mogelijk uitzetten, anders heb je de dag erna jongen Clown Dat hadden wij dus)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 12:13

Ik zal eens rond gaan kijken... De pest is dat die loze ruimte alleen een vierkantje van 30cm bij 30cm te bereiken is. Ik kan die vallen dus maar op een plek neerzetten.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:14

Al aan een kat gedacht?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 12:20

Ik heb 2 katten... Maar die zitten niet op de die loze ruimte boven mijn plafond

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:22

Dan zet je ze daar neer, als ik mijn kat bij mijn paard in de stal zet (waar die nooit komt) word die ook heel druk Clown.
Wel dat luikje open laten staan wanneer die kat er is.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:36

MysticTinker schreef:
.
Ik heb em een keer bij mn opa gebruikt, en we hadden binnen 2 dagen 5 muisjes gevangen en in t veld uitgezet.

Maar komen die 'krengen' niet altijd weer terug naar de stal? Lijkt me het meest logisch, want bij een stal of schuur valt wat te halen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 13:24

Niezzz schreef:
Dan zet je ze daar neer, als ik mijn kat bij mijn paard in de stal zet (waar die nooit komt) word die ook heel druk Clown.
Wel dat luikje open laten staan wanneer die kat er is.

Ik kan ze daar niet neerzetten... Het is boven mijn PLAFOND Haha! Het luikje zit ook IN het plafond.
Die ruimte daar is maar iets van 20cm hoog. Daarbij kunnen mijn katten dan niet bij hun eten/drinken en kattenbak... En ik weet niet of de vorige bewoner daar ooit gif heeft gestrooit.
Mijn katten inzetten is dus GEEN optie

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 13:25

Aldewereld schreef:
MysticTinker schreef:
.

Maar komen die 'krengen' niet altijd weer terug naar de stal? Lijkt me het meest logisch, want bij een stal of schuur valt wat te halen.

Ik woon aan de bossen dus ik heb plek zat om ze uit te zetten Knipoog
Zonder dat ze terug naar mij komen...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:08

Aldewereld schreef:
Toen ik gisteren mijn staldeur dicht wilde duwen (ik deed het met veel kracht) ging hij wat stroef op de onderkant en toen hij dicht zat zag ik er een halfverpulverde muis, half levend, meer dood onder vandaan komen. Die zag dus stomtoevallig achter de deur en ik heb die muis dus met die flinke duw onder de staldeur over de tegels weten te pletten totdat hij er aan de voorkant van de deur weer onder vandaan kwam. Nadat ik na een uur uitgegild was vond ik het ook wel sneu voor dat muisje (hij was inmiddels dood) Vork

Ik heb enigszins moeten lachen om dit stukje! Wat een beul ben jij zeg! Clown Mja zo'n beestje laten lijden is ook niet wat.

De hond van de manege vrat ook een keer een stel dooie muisjes op

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 18:58

Aldewereld schreef:

Wat kost het om jou in te huren Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:49

-->BB

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:59

ik vind gewone *klap-dicht-muisje-plat* muizenvallen ook niet zo leuk. We hebben nu hier in de kelderkast een soort van kooitje staan. Je legt er kaas in (of iets anders) en als de muis dat pakt zit tie opgesloten want het klapdeurtje valt dicht. Zonder de muis te pletten. Dan kan je zo de muis weer buiten ergens neer zetten. Of aan de poes voeren...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 00:44

griebels schreef:
en dus ik heb plek zat om ze uit te zetten Knipoog
Zonder dat ze terug naar mij komen...

muizen komen binnen een straal van een paar kilometer zo weer terug..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 09:23

dan zet ik ze aan de andere kant van de bossen wel uit, of compleet andere bossen (waar de paarden staan ofzo Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:27

Ik geef ze wel hun eigen lekkere voer....
Dan maar een dierenbeul, maar die smerige dingen bij mijn paardjes

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:16

ja idd, gewoon korrels vind ik ook het beste. Ze gaan dood in hun eigen holletje en drogen daar in zodat je ze zelf ook niet ruikt.. Ik wil ze hier op zolder ook niet hebben waar mijn beesten binnenkort komen te staan, muizen brengen mij veel te enge ziektes over

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:25

Mijn vriend heeft een idee voor een home-made muizenval. Je hebt een vuilbakje met een bewegende klep nodig, een lang plankje en wat kaas of ander voedsel om te lokken.
Je zet de vuilbak neer, legt wat kaas op de rand van het klepje van de vuilbak en je zet het plankje schuin neer tegen de vuilbak. Het systeem is dan dat de muis probeert de kaas te pakken, op de klep van de vuilbak gaat zitten en dan in de vuilbak valt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:48

En heb je die ook al uitgeprobeerd?
Ik denk eigenlijk dat een muisje slim genoeg is dat ie snel wegspringt als ie voelt dat hij omlaag valt.. Of zich snel aan het randje van de prullenbak vastpakt.
Maar op zich geen gek idee, als het werkt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:09

BrittKitt schreef:
ja idd, gewoon korrels vind ik ook het beste. Ze gaan dood in hun eigen holletje en drogen daar in zodat je ze zelf ook niet ruikt.. Ik wil ze hier op zolder ook niet hebben waar mijn beesten binnenkort komen te staan, muizen brengen mij veel te enge ziektes over

Lekker pijnloos ook, een dier met gif van binnenuit langzaam laten wegrotten (not).

Ik hoop dat je snel ergens een diervriendelijke muizenval kunt krijgen. Lachen

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:16

Ja, de vader van mijn vriend heeft het al uitgeprobeerd, en met succes. De bedoeling was om de muizen te vangen terwijl zij op vakantie waren, en ze dan ergens terug los te laten als ze terug waren. Helaas was hij vergeten wat voedsel op de bodem van de vuilbak te leggen en waren de beestjes dus dood toen ze terugkwamen van vakantie.
Zelf hebben we het ook geprobeerd, maar ik denk dat onze muizen het idee al kenden: ze hadden namelijk wel de kaas gepikt, maar niet in de vuilbak gevallen. (Waarschijnlijk stonden ze ons ergens uit te lachen, elke keer als we de vuilbak gingen controleren...) Vork

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:24

wij hebben het zelfde probleem
maar in de klemmen vangen we niets meer dus hebben we ja ja gif tussen de dakpannen ge gooid, is minder vriendelijk maar die krengen hebben inmiddels al voor zo'n paar ????? euries aan schade gecreeerd dus de keuze is of gif of je lam betalen aan een klusser/aanemer die er nieuwe isolatie, plinten ed tussen moet maken.

en uitzetten in een stukkie land ???
dan heb je ze binnen een dag er weer tenzij je ze echt ver weg in het bos gaat uitzetten ofzo ( km + )

edit: mijn grootvader had een la vol met vlessen (ouderwetse ranja vlessen zonder ribeltjes in de wanden het korte wijnvles idee maar dan van plastic) en op de bodem van de vlessen voer (konijne voer bix maar net wat ie had) gedaan muisjes konden wel vles in en zich klem vreten maar er niet meer uit.
maar tja die muizen hadden korte duur van mousy heaven poes poes kon met pootje muisje uit vles trekken en dan had die weer een lekker hapje Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door rommulus op 27-03-07 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:28

Je kan mij eventueel ook inhuren, mijn vader heeft een vogelhok, stikt ook van de muizen en toen der tijd ratten, toen we de vloer eruit hielden vlogen overal ratten heen die dood moesten dus heb ik van de ong 10, 7 dood gestoken met de schep.

Om het vriendelijk te houden heeft mijn vader nu vallen staan, dat is een vierkant houten doos, achterkant tralies voorkant open, en daar zit een wip in, ze kunnen er in lopen, dan klapt de wip om en klapt een pootje onder de wip om zodat de wip niet terug kan, als je er op tijd bij bent kun je ze er levend weer uit halen, als je lang genoeg wacht sterven ze aan een honger dood.