Gerbils

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Gerbils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 22:33

Ik heb een paar weken geleden 2 mannelijke gerbils aangeschaft. Nu mijn vraag: wat voor speeltjes ehbben deze beestjes nodig? Lopen ze ook in molentjes? Zijn er nog bijzonderheden die ik moet weten over de gerbil?
Ik heb nou 2 stukken hout in het aquarium liggen en een wc-rol. Verder nog nestmateriaal uit de dierenwinkel. Ook nog een bakje met badzand.
Alvast bedankt Lachen

Britt

Re: Gerbils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:09

Knaagspul (karton, hout ed) en een groot radje (18 cm doorsnee), dicht radje uiteraard.
Wat voor nestmateriaal heb je er in liggen?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:12

Ik gooi er altijd wc rolletjes in, de mijne hebben wel een ratje alleen slopen ze hem steeds (ik heb een ratje met stof ertussen omdat ze anders door het tralies heen gaan of hun staart vast kan komen te zitten) Daarnaast gooi ik er altijd wat takjes in, dat vinden ze meestal ook wel leuk Ja

ooh ja, en zand en dat mengen met zaagsel zodat ze mooie holen kunnen graven (wel optijd uitmesten, gaat snel stinken)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:23

Je kan ook plastic er door weven Visconti, een placemat bijvoorbeeld. Je kan beter geen zaagsel gebruiken, dat is niet goed voor dieren (kan je wel een wetenschappelijk artikel laten lezen, maar de kwaliteit van de bomen waar het vanaf komt is niet goed Lachen ), voor goede graafbodems kan je bijvoorbeeld russelbedding of nosmell mengen met hooi, dat is best wel stevig!

Bianka02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 16:13

Een loopbal vinden ze soms wel erg leuk.. wc rol zou ik niet doen daar zit lijm aan vast die slecht voor ze zijn..
verder kan je gewoon een beetje zoeken en in een dierenwinkel vragen of een boekje kopen of huren..
Groetjes Marcella en cindy

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:14

dat heb ik nog nooit gehoord.. waarom is dat slecht voor ze als ze het niet opeten. Kennis van mij die gooit alle lege dozen in de bak van de gerbils en na een half jaar ligt het karton een halve meter hoog Clown

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:21

Ik heb zelf ook altijd gerbils gehad, erg leuke beestjes! Mijne vonden een molentje altijd leuk! Verder idd wc-rolletjes en ik had er ook een bloempot instaan met een groot gat aan de onderkant waar ze doorkonden. Eentje ging daar ook altijd zn nestje in maken. Verder had ik uit de dierenwinkel een stel plastic buizen maar die knaagde ze helemaal kapot.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:32

Gerbils heb ik ook nog gehad Lachen
ik had beetje nestmetriaal erin, soms een paar stroken kranten, wc rolletje, en takken (ook een paar inieminietakje waarmee ze sleepte)
of een bloempot, hing er maar net vanaf wat ik in de burut had als ik het hok aan het verschonen was, probeerde altijd iets anders of nieuws erin te doen..