Cyperse kater gevonden in Den Bosch, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Cyperse kater gevonden in Den Bosch, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 21:36

Zoals de titel al zegt hebben wij een cyperse kater gevonden. Gisteren zat hij bij ons op de vuilnisbak buiten, met een wond aan zijn poot. Hij zat hier al heel de middag. Mijn zusjes hebben hem toen wat te eten gegeven en de kat wilde maar niet weg. Wij hebben toen een plastic bak op zijn kant neergezet met een dekentje, voor het geval hij geen huis zou hebben.
Toen wij vanochtend om half 8 in de regen naar school gingen, lag hij inderdaad in die bak.
Het regende best hard en het was koud buiten, dus ik neem aan dat als hij een huis had gehad dat hij daar naar toe was gegaan deze nacht.

Ik zeg nu niet dat hij geen huis heeft, maar misschien is hij wel verdwaald. Hij zit in ieder geval nu bij ons binnen en hij schijnt het wel naar zijn zin te hebben. Hij ligt nu op de bank te slapen.

Maar wat nu? Moeten we hem vannacht weer gewoon naar buiten doen, we weten immers niet of dat hij echt verdwaald is of geen huisje heeft, of moeten we hem binnen houden? Het lijkt mij buiten redelijk koud, maar aan de andere kant, als hij gewoon een huis heeft, zijn de eigenaren misschien wel ongerust.

We hebben de kat in ieder geval al op internet gezet, bij een site voor gevonden dieren. Morgen bellen we het dierenasiel om door te geven dat de kat hier gevonden is. Maar wat moeten we vannacht?

Alvast bedankt!

p.s. Verdere informatie en een foto via PB verkrijgbaar.

Anoniem

Re: Cyperse kater gevonden in Den Bosch, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:39

Doe hem lekker naar binnen, het is poedersuiker het gaat vriezen.
Hij blijft er niet voor niets liggen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 21:40

Ja dat vind ik ook.
Maar dan nog een probleem, we hebben geen kattenbak en ik neem aan dat hij vannacht echt wel een keertje moet...

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:41

Ik zou inderdaad morgen een asiel bellen ,misschien is de kat wel gechipt en kun je zo de eigenaar achterhalen.Ik heb vanavond een klein zwart met wit angora konijntje gevonden,dus moet morgen ook eens kijken waar ik deze kwijt kan.Super dat je je toch ontfermt over deze kat want veel mensen laten ze aan hun lot over.Succes met je kat en hopelijk kun je hem snel ergens naar toe brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:42

Heb je geen kleine kamer? Dan leg je er een doos met kranten neer, en een plekje met wat dekens.
Morgen dan wel met het asiel bellen, en je had nog zo'n organisatie, amivedi.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 21:45

Ja, hij kan wel in de bijkeuken. Daar is het iet zo koud en kan hij lekker slapen.
Inderdaad, die kranten is een goede optie!
Ik had inderdaad ook al wat over Amivedi gevonden ja en was ook van plan die op de hoogte te brengen Lachen

Citaat:
Succes met je kat en hopelijk kun je hem snel ergens naar toe brengen

Nou ja, als het aan mij ligt mag hij hier heel zijn leven blijven hoor, het is echt een schatje! Knipoog
Mijn kleine zusje loopt er mee rond en hij doet helemaal niks. Hij slaapt nu op de bank, terwijl hij nog maar een paar uur binnen is! Haha!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:17

ja dan kun je niets anders doen dan een mooie naam verzinnen,als je zeker weet dat de kat niet gechipt is en aan niemand toebehoord.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:23

Morgen het asiel bellen, Amivedi, dierenarts bij jullie in de buurt, evt, daar ook nog een briefje ophangen.

Wat voor een wond heeft ie trouwens aan zijn poot? Daar moet misschien een dierenarts naar kijken...

Heb je een foto van de kat? Wellicht handig om die hier erbij te zetten Lachen

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 07:49

We wilden hem binnen houden, maar gister vlak voordat mijn ouders naar bed gingen, ging hij aan de deur staan mauwen.
Mijn ouders hebben hem toen maar naar buiten gelaten en toen zijn ze na een kwartiertje gaan kijken, maar hij was niet meer in de tuin.
Vanochtend kwam hij echter weer aangelopen en hij zit nu dan ook weer binnen. De kat had enorme honger.

Met de wond gaat het al veel beter, mijn vader is dokter, wel niet voor dieren, maar heeft er toch wel een beetje verstand van en hij zei dat het wel goed was zo.
De wond is niet ontstoken en is mooi aan het helen.

Een foto heb ik wel, maar ik krijg hem niet geuploaded, dat ga ik zo nog even proberen Lachen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:24

Ja, ik kan niets anders zeggen dan dat die kat jullie uitgekozen heeft! Waarschijnlijk heeft hij buiten zijn behoeftes gedaan maar als tijdelijk alternatief voor een kattenbak werkt een afwasteil met gewoon zand ook prima. Papier/krantsnippers zijn ook goed!

De belangrijkste om te bellen is de Amivedi en verder natuurlijk het asiel. En dan is het maar afwachten Knipoog

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 18:54

Amivedi kregen we vandaag niet te pakken, echt heel raar, maar we hebben ze in ieder geval gemaild Lachen

De kat lijkt het hier wel naar zijn zin te hebben. Ligt heel de dag bij iedereen op schoot en loopt overal waar wij zijn. Ik kwam net thuis en er was niemand, maar meneertje lag lekker te knorren op de bank Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:59

Ik wil de pret niet drukken verder, maar ik zou er voorlopig rekening mee houden dat er iemand naar die kat op zoek is...

*edit: je zou trouwens ook even een da bij jullie in de buurt op kunnen bellen, als je hem het verhaal voor legt wil hij misschien wel even kijken of die kat een chip heeft...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 20:07

Oh, maar daar ga ik eigenlijk ook wel vanuit dat hij een baasje heeft. Hij zag er namelijk redelijk verzorgd uit en was ook niet zwaar ondervoed of iets anders.

We hebben trouwens voor vrijdag een afspraak bij de DA om hem helemaal te laten checken, ik zal dan meteen vragen naar die chip Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:40

aiel bellen, die hebben en vaak een chip reader, daar kunnen ze kijken of iemand die kat vermist, en als dat niet zo is en jullie willen hem houden kunnen jullie die kat altijd weer na 2 weken halen. (als alles goed gaat emt de kat.)

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:03

HEY FLEURO,

dus als ik ht goed begrijp hebben jullie nu een katje !
Wij hebben binnen kort een nestje noorse kittens kom je een keer kijken !

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:35

ik zag vandaag een oproep in de krant dat er verschillende katten vermist worden omgeving den bosch.Misschien toch eens contact opnemen met die stichting waar verloren huisdieren worden vermeld.Ik zou het zelf ook zeer vervelend vinden als mijn kat niet meer terugkwam.Als er blijkt dat deze kat niet vermist word en je kunt de eigenaar niet vinden jah dan heb je waarschijnlijk een kat voor jezelf.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:29

Met die andere vermiste katten in Den Bosch is het helaas minder goed afgelopen. Er is 1 of andere zieke geest die die arme beesten vergiftigd heeft................ Stoom uit je oren

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:32

oh daar heb ik niks over gehoord ?
zieke mensen lopen er helaas veel te veel rond

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 21:40

We hebben hem vandaag opgegeven, nu maar voor hem hopen dat er een baasje komt, al vind ik het wel goed zo Knipoog

@ As. Jep, we hebben nu inderdaad tijdelijk een katje Haha!
Ik kom trouwens snel een keer langs, want ik heb je echt te lang niet gezien!! Maar dat spreken we nog wel af Lachen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 09:22

Op marktplaats staat een rubriek voor vermiste dieren. Staat daar niet toevallig een oproep van een baasje dat zijn kat mist. Daar kan je hem zelf overigens ook opzetten als gevonden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:52

Hebben jullie de eigenaar inmiddels gevonden?