iemand verstand van kippen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Missbambie

iemand verstand van kippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 09:18

Hallo

wij hebben nu twee wyan dotes, en twee konijnen, heb afgelopen zomer de tweede konijn voor dat andere konijn erbij gekocht zodat is zich niet zo eenzaam voelt, nu werd 2 manden terug me eerst kip al kaal, na een poosje begon die andere ook kaal te worden ik dacht dat ze luis hadden, heb alles doorzocht en kon niets vinden, en ik dacht ook dat die kippen zich zelf kaal pikkten, maar ook zag ik mijn nieuwe konijn er een paar keer boven op die kip duiken maar er was niet echt een bewijs dat het nieuwe konijn die veren uit de kip trok. ik heb zelf een week het konijn apart gehad en toen ik hem terug deed in het kippen hok leek het er ook niet op dat hij interesse was in de kip.
Nu, sinds een paar dagen hoor ik de kippen snachts gillen, maar ook overdag, Gister middag hoorde ik weer die kippen gillen en zag dat het nieuwe konijn die veren kapot beet en ze er uit trok.

Nou heb ik ergens een keer gelezen dat je speciaal spul heb wat ze voor paarden vaak gebruiken, op je kip moet smeren dat stinkt ernorm maar ze blijven er wel vanaf.

heb iemand een idee?, want anders moet dit jonge konijn gewoon weg.

mirror666

Re: iemand verstand van kippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 09:20

kun je niet de kippen en konijnen gescheiden van elkaar houden? of anders een stukje maken waar je kippen wel in kunnen maar je nijnen niet? zodat de kippen lekker weg kunnen zijn van dat stoute konijn?

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 09:21

Dat is ook nog een idee Haha! want vind het zo sneu maar vind het ook niet leuk als het konijn weg moet

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 09:22

wij hebben hier ook konijnen en kippen, ze zitten naast elkaar, maar er zit gewoon lekker gaas tussen Lachen dus ze kunnen elkaar niet molesteren Lachen

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 10:58

Naaltje schreef:
wij hebben hier ook konijnen en kippen, ze zitten naast elkaar, maar er zit gewoon lekker gaas tussen Lachen dus ze kunnen elkaar niet molesteren Lachen

Ik heb net gekeken of het mogelijk is maar dan hebben ze weinig ruimte als ik die moet gaan splitsen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:09

je hoort de kippen 'snachts gillen, maar, of je hebt vreemde konijnen die mee op stok gaan Knipoog of je kip gaat niet op stok? (wat kan, wij hebben er ook zo een, maar die heeft geen tenen en kan zich niet in evenwicht houden op de stok, zij slaapt in een legbakje Lachen )

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:16

bij de dierenwinkel kun je hier wel iets voor krijgen, anders plankje 50 cm van de grond ophangen daar kunnen je kippen op en je konijn wrs niet

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:18

Jublover schreef:
bij de dierenwinkel kun je hier wel iets voor krijgen, anders plankje 50 cm van de grond ophangen daar kunnen je kippen op en je konijn wrs niet

maar als de kip kaal is vliegt ie niet meer Lachen Plus, een leven op een plankje omdat er een bloeddorstig konijn onder zit (sorry, zie het voor me, konijn met vork en mes Vork ) lijkt me ook vrij saai Knipoog

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 11:44

Naaltje schreef:
Jublover schreef:

maar als de kip kaal is vliegt ie niet meer Lachen Plus, een leven op een plankje omdat er een bloeddorstig konijn onder zit (sorry, zie het voor me, konijn met vork en mes Vork ) lijkt me ook vrij saai Knipoog

wat jij zeg klopt mijn kippen kunnen al niet meer vliegen omdat ze kaal zijn, ik heb me oma gebelt die heeft een vogel volaire met kanaries heb gevraagd of zij mijn konijn niet wilt , kanaries kunnen vliegen en kippen lopen meer
hoop dat ze hem wilt dan ben ik van mijn hele probleem af

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:23

Ik weet wel dat er een middel is dat heel erg stinkt, dat heet hertshoorn en verkopen ze in de ruiterzaak. Maar of je dat ook op je kip kan smeren??? Dat zou ik dan wel even goed navragen. Ik denk dat het beter is je konijnen en kippen te scheiden, want dit lijkt me voor de kippen niet echt fijn.
Succes ermee!