Kat vernielt behang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzann3

Kat vernielt behang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:22

heey,

wij hebben een erg schattig en lief katje... .. ze heeft slechts een minpuntje...
ze vernielt het behang... .. ze gaat staan krabben zodra ze alleen gelaten word, bijvoorbeeld als mijn moeder aan het strijlen is boven, dan sluipt de kat naar beneden en gaat staan krabben.
we hebben een plantenspuit en proberen het haar afteleren..... maar we betrappen haar gewoon niet vaak genoeg.

Het huis waar we in wonen is niet van ons, we huren het omdat we hier maar 3 jaar wonen en we kunnen dus geen ander(minder aantrekkelijk voor de kat) behang nemen...
het behang is nu gemaakt van een soort draatjes..

Clown het is een beetje lang, ongeorganiseert verhaal geworden maar ik hoop dat iemand tips heeft om dit af te leren ...

alvast bedankt Haha!

amy_leftover

Re: Kat vernielt behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:28

jep, dit herken ik! Ja
Wij hebben ook behang van "draadjes" (glasvezel ofzo)
Dat zou juist ideaal zijn met katten, omdat het erg sterk schijnt te zijn en je kunt er zo weer overheen verven
Nou dat valt dus nogal tegen...
Mijn allerliefste pimmetje vindt het ook erg lekker om zijn nagels in het behang te zetten
Krabpalen zijn niet interessant voor hem Sigaar
Het behang ziet er op bepaalde plekken in het huis dan ook niet al te best meer uit, en we woner er nog geen 2 jaar Koe

Helaas hebben wij nog steeds niet echt een goede oplossing gevonden
Wij jagen 'm ook altijd maar weg
of ik pak hem op en zet 'm bij de krabpaal, dan blijkt krabben ineens niet meer zo nodig te zijn Clown

Als iemand hier de ultieme tip heeft, dan zou ik die ook heel erg graag willen horen Ja

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:32

Als de kat een vaste plek heeft om te krabben, daar kamferspiritus op het behang sprenkelen. Daarbij moet er natuurlijk wel een krabbelpaal aanwezig zijn. Zodra je haar betrapt, oppakken, en met de voorpootjes tegen de krabbelpaal aanzetten.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:50

Ja, een goede hoge krabpaal op de juiste plaats (waar ze veel passeert) is echt een must. Ook een schors van een boom krabben ze graag aan. Wij hebben ook van krab-plankjes omhoog gehangen, met valeriaan op, zijn ze dol op!

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 16:41

we hebben een krap plank .. .. maar daar kijkt ze niet naar om...
het is trouwens niet van dat glas vezelbehang maar iets anders ... met vertikale draadjes die ze er uit trekt... je kan het behng ook niet verfen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:44

Wij gingen zelf ook krabben aan de paal, toen ging ze meestal daarna ook krabben, en dat beloonden we.
Mag je kat naar buiten? Want meestal doen binnenkat dit om alsnog hun terriotorium te kunnen markeren...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:45

mijn kat gebruikte de krabpaal niet, maar ik heb een deurmat gekocht, van dat soort kokos haar gemaakt, Hier krabt zij haar nagels op

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:57

Helaas hebben wij hier ook heel erg last van.
1 kat krabt op de mat, geen probleem opzich.
Maar de ander vernield het hele behang (glasvlies). We wonen hier nu een half jaar een het hele behang is al verknald Sigaar
Ik heb het haar 1 keer zien doen en haar flink op haar lazer gegeven.
Het heeft helaas niet geholpen Koe

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 21:03

freya mag niet naar buiten... .. we gaan om de paar weekeinde naar een dorpje 4 uur rijden hier van daan... de kat gaat dan mee ... en heeft na een verblijf niet meer door waar haar "thuis" is .. .. ze gebruikt trouwens de mat ook als "krappaal"

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 09:28

Tsja, wij hebben er ook last van. Noortje is een lieve kat, maar een behangvernieler. Als we haar betrappen (wat bijna nooit gebeurd) krijgt ze wel flink op haar donder, maar het helpt niet echt. Een krabpaal hebben we ook, die gebruikt ze ook vaak....Maar het behangkrabben blijft. Ik volg Lachen

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:41

je kan er van dat wc verfrisser lavendel geur.. daar houden ze niet van.. en bij soms helpt het dat ze dan niet meer doen..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:57

zorgen voor een goede krabpaal is een 1e vereiste, beter is meerdere, en desnoods die paal besprekelen met catnipsspray (vinden ze erg lekker)en op het behang wat sprayen (pas op voor vlekken) waar katten een hekel aan hebben. Nageltjes regelmatig knippen (niet te kort) zodat ze geen grip krijgt op het behang en vooral accepteren dat katten nou eenmaal krabben aan behang Lachen

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:24

cissy schreef:
zorgen voor een goede krabpaal is een 1e vereiste, beter is meerdere, en desnoods die paal besprekelen met catnipsspray (vinden ze erg lekker)en op het behang wat sprayen (pas op voor vlekken) waar katten een hekel aan hebben. Nageltjes regelmatig knippen (niet te kort) zodat ze geen grip krijgt op het behang en vooral accepteren dat katten nou eenmaal krabben aan behang Lachen

Ben het in dit opzicht niet met je eens. Zoals jij het zegt, klinkt het alsof het normaal is dat katten aan het behang krabben. Ten 1e vind ik dit absoluut niet normaal en ten 2e, dan krabben tijgers dus ook aan het behang (waar je dat wilt vinden in hun leefomgeving weet ik niet..)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:05

Wij hebben ooit ook van dat behang gehad. Linnenbehang. Erg mooi hoor, maar de poezen vonden dat ook. Die gingen er samen in zitten trekken. Binnen een half jaar hebben we het er af gehaald, helemaal kapot. En het was van dat dure behang. Boos!
Ach je leert ervan.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 15:15

het is hier nu erg mooi weer, Lachen en we zitten erg veel buiten ... de kat ligt dan aan een lijn buiten en klimt nu in bomen ...
Knipoog ... ik hoop dat ze hier moe van word en dus van het behang afblijft

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:57

pure citronella olie werkt prima!!! Wel even testen op een klein hoekje. 1x keer in de week druppelen en ze laten het wel