Aanstaande donderdag wordt mijn konijn, James, man, gecastreerd. Ik vind het zielig dat hij altijd alleeen zit en daarom zoek ik voor hem gezelschap, maar heb geen zin in nestjes.
4 weken na de ingreep mag James gezelschap krijgen van een dame. Ik wilde graag nog een konijn dat afgedankt is, in de dierenwinkel zijn er al zoveel te koop en ik bied er liever eentje een tweede kans.
Nu zat ik bij opvangen te kijken maar dat wordt me wel een beetje gek, ben ik in totaal bijna 100 euro kwijt om James gezelschap te geven (castratie + konijn uit opvang halen)
dus toen eens gaan kijken op mp, blijken ook veel mensen te zijn die van hun konijn afwillen.
Nu heb ik 2 leuke voedsters gezien, allebei in een superklein hokje, waar niet naar omgekeken wordt. ik zou ze dus graag allebei meenemen voor James.
Nu dus mijn vraag of dat goed zal gaan, aan degenen die ervaring hebben met konijnen die in groepen leven. James heeft een stal van ruim 2,5 bij 2,5 ter beschikking en in de zomer een grote ren buiten. Zou het goed gaan als ik bij hem 2 voedsters plaats (uiteraard eerst koppelen)