wat te doen met mijn konijntjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

wat te doen met mijn konijntjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:07

ik heb dus twee konijntjes (allebei voedsters moeder en dochter.. moeder heet vlokje en dochter heet tammie) Vlokje is erg nieuwsgierig, lief, speels en vrij tam, tammie is juist heel stil, en schuw en ik krijg haar niet echt goed tam.. ze zijn beiden november ernstig ziek geweest (bijna dodelijk, ze hadden last van parasieten)
maar wat is nou fijn voor een konijntje.. dat ik ze ook goed tam krijg. want oppakken vinden ze (en dan eigenlijk vooral tammie) niet echt leuk..
vlokje dan weer wel wat meer..
ik heb vaak gedacht om een konijnen tuigje te maken.. gewoon van een lap stof zodat je ze niet heel erg trekt en dat je ze ook niet kilt en dat ze zich er ook niet uit kunnen wringen.. ik kan er ook gewoon een kopen..
maar is dat wel een goed idee? wat kan ik het beste doen? want in het hok aaien is niet echt een optie omdat ze dan allebei aandacht wilen en dan kruipt tammie meestal in een hoekje omdat vlokje toch wat 'sterker' is en natuurlijk de moeder.. vlokje durft gewoon meer. dus krijgt tammie vaak minder tot geen aandacht Verdrietig
dus wat is nou echt leuk om te doen? voor mij en de konijntjes?? dat ik ze ook goed tam krijg???

Evaa_

Re: wat te doen met mijn konijntjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:14

Een van mijn konijnen was ook erg schuw, als ik alleen maar langs kwam lopen rende ze al naar het nachthok. Ik heb gewoon (eerst met moeite) haar veel opgepakt, dan geknuffeld in me armen, en dan los in de tuin (Ookal was ze nog schuw!), met moeite gepakt, en weer in een schoon en fris hok met lekker eten teruggezet, even een aai gegeven en toen weer weg. Dat elke keer en nu kan ik alles met der!

Mijn konijnen vinden het fantastisch om los in de tuin te lopen! (Onze tuin is dan wel goed afgezet door de vorige bewoner, met hekjes en overig met gaas) En als dat niet kan een ren maken en dan op een grasveld ergens neerzetten, vinden ze vaak ook heerlijk! En iniedergeval elke dag aandacht geven Ja
Succes!

*Sorry voor mn lange verhaal Haha! *

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 14:07

dankje Lachen
mijn konijntjes kunnen niet las in de stuin maar hebben wel een ren van 3 m bij 1,2 m ong. dat is opzich best groot

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 20:58

vandaag waren ze wel heel lief.. dat is sowieso tegen mij meestal wel.. ze komen als ik naar huis kom van school altijd tegen het hok op gesprongen heel enthousiast! echt heel schattig.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:32

sorry voor het omhoogschoppen, maar niemand?