Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 00:24

Vriend en ik zijn eruit: Vanaf morgen gaan we op huizenjacht. Afgesproken was dat we 2 kittens namen. Ik ben helemaal weg van de Ragdoll (zijn meer rassen maar ragdoll staat op nummer 1)
Ben dus al een aantal fokkers aan het mailen, heb al 2 hele leuke reacties!
Ik ben op zoek naar een zomernestje dus kittens die tegen eind dit jaar weg mogen.
Ik ben lekker vroeg op zoek, zodat ik me goed kan orienteren en verdiepen in t ras. Heb er zin in Clown Vind t zo leuk, poezenjacht (en huizenjacht Clown)

Zilie

Re: Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:32

Aah succes tegen dan! Haha!
Kan ook niet wachten tot ik zover ben en opzoek kan gaan naar fokkers. Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:37

Ragdolls zijn leuk maar verschrikkelijk gevaarlijk Haha!

Wij hebben er hier nog drie rondlopen en ze doen niks liever dan tussen je benen doorlopen en dan bij voorkeur op de trap Haha!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 00:38

foto's Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:43

Helaas, ik heb een harde schijf vol foto's maar die is begin dit jaar gecrasht Huilen

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:10

Veel succes met je poezenjacht. Clown
Ragdolls zijn geweldig. Wij hebben er ook twee rondlopen (en ook nog een Bengaal), waarvan de jongste nu 14 is.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 09:55

Ik heb nog geen echte voorkeur. Ik ben nu bij een rood nestje gaan informeren (wordt in de zomer gedekt) en bij een blauw nestje (wordt rond april gedekt)

www.belladolls.nl tot nu toe waar ik heb gekeken geniet deze mijn voorkeur.

Heeft iemand de kleur vererving op een rijtje voor me?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 10:14

Ik kom nu op een site waarin staat:

Citaat:
Ik werk niet meer met stambomen. Dan mag ik de jongen pas met 13 weken verkopen en dat is echt te oud. Dan zijn ze alleen gewend aan mijn gezin. Dat vind ik echt jammer. In de toekomst zullen ze met 8 weken vertrekken. Ze zijn dan in het bezit van een eerste inenting en een gezondheidsverklaring.

Die gaat dus de prullenbak in Haha! (de link dan he)

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:01

Leuk ras he de ragdoll, word er steeds meer verliefd op gehe. Ik ben ook opzoek naar een goede fokker om daar van de zomer 2 kittens te halen, vind het erg lastig om te vinden want over internet krijg ik er niet echt hoogte van. Ben wel uitgenodigt om vrijblijvend bij een fokker te kijken die in de zomer een nestje in de planning heeft. Ben erg benieuwd.
Veel succes met zoeken!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 18:10

Waar ga je kijken dniesy?

Bij mij aan t end van de straat zit een fokker! Dus ga daar binnekort langs. Maar ik zit nu met 2 rassen, naast de ragdoll ook de birmaan. Moeilijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:00

Misschien kun je ook eens in een dierenasiel kijken.. Bloos

Wie weet zit daar ook een kat waar je direct op valt. En als je toch al twee raskatten wilt, maakt de derde uit het asiel toch ook al niet veel meer uit. Schijnheilig

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 19:08

Ik ben er niet alleen in Wuis Lachen Mn vriend heeft ook wat te zeggen. Maar als we groter gaan wonen (hebben nu een 3/4 kamer flat in t hoofd) gan we dat zeker doen!

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:15

Ik ga bij een in rotterdam kijken, ben echt heel erg benieuwd! Vanmiddag krijg ik de exacte datum van wanneer ons huis klaar is dus woejjh dan weet ik ook wanneer ongeveer ik de kittens in huis kan nemen!
@ Wuis, ik heb ook al 2 ontzettend leuke asielkatjes die bij mijn ouders blijven wonen en als wij er nog een derde kat bij nemen word het zeker een asiel katje, maar nu gaat mijn voorkeur uit naar 2 raskittens.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:40

Wat is er zo byzonder aan een ragdoll? Ik heb dus helemaal geen kattenverstand, zoals je leest, maar wat is het verschil met een HTKkat?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:48

ik heb ook een ragdoll gehad, maar heb voor de noor gekozen om mee verder te fokken,
ragdolls zijn superleuk

ze zijn anders dan htk's omdat ze meestal dol op water zijn Clown echt waar, pas maar op want ze gaan zo mee in bad en douche !!
de naam betekend lappenpop, en als je een ragdoll oppakt, maakt deze zich helemaal slap,dit is een reflex, vandaar de naam ragdoll

als je gaat kijken bij fokkers, let dan op het huis, er zijn veel broodfokkers, zeker omdat ragdolls gemiddeld meer opleveren als andere raskatten.
kijk of het huis vol speeltjes ligt en krabpalen heeft, anders kan het goed een broodfokker zijn die zijn katten in de garage in kleine hokjes heeft zitten, en ze eruit haalt als er mensen komen.

ook moet je vragen naar het bewijs van de testen, fiv en felv zijn standaard voor alle rassen, maar bij ragdolls komt er ook de hcm test nog bij ( als ik het goed heb heet ie zo)
ragdolls zijn wat meer doorgefokt, en hebben vaker kwaaltjes, er is een site, weet zo niet waar, ff googlen dus, waar alle katten staan die hartproblemen hebben, vraag een kopie van de stambomen van de ouders, om de voorouders hierop te controleren, anders worden je katten niet oud ...

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:37

Grappig dat ze zich slap maken.. ik ging al plaatjes zoeken maar ze leken gewoon op een htk kat..

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 22:04

nou ragdolls en birmanen lijken beslist niet op htk katten. weet niet wat voor htk katten jij kent..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:09

haha nee idd, ze lijken niet echt op htks

ze zijn sjiek de friemel zeg ik altijd
persen zijn koude kak

al duidelijk Clown

nee maar ragdolls zijn halflangharig, en zijn er in blauw en bruin tinten, ook rode/creme komen voor

ik zal mij ragdolll eens opzoeken

dit is ze :

Afbeelding
Afbeelding

zij is een blue mitted, dat wil zeggen blauwe staart, neus, oren en pootjes, en mitted betekend witte voetjes

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 22:15

Ja ik denk dat ik voor de Birmaan ga, Enige verschil wat ik kan opmerken is dat ze zich niet slap maken als ze opgetild worden??
Dat Ragdolls doorgefokt waren wist ik ook niet (hey val me niet aan Clown ik kom net kijken in t kattenwereldje hihi)
En ze zijn stukken goedkoper!! (t geld maakt mij niet uit maar ik koop van wat ik overhoud liever een superdeluxe krabpaal Clown)
Al ga ik voor ik een besluit neem wel bij een ragdoll fokker kijken.

http://www.ragdollplanet.nl en dan naar alles over kleuren, staan schitterende foto's. James100 zeg maar eens waar je een htk-look a like ziet hihi

http://www.heiligebirmaan.ismooi.nl ga ik zaterdag heen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:17

het karakter van de ragdoll is wel super hoor,
vooral dat ze haast mee in bad gaan.
ze zijn veel aanhankelijker dan andere rassen, slapen het liefst onder je deken, en heb je een lover,dan uiteraard tussen jullie in
met heilige birmanen heb ik minder ervaring, ik ben nu eenmaal voor de noor gegaan Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:41

Het grootste verschil tussen een ragdoll en andere kattenrassen is dat een ragdoll veel mensgerichter en veel minder omgevingsgericht is.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:46

ragdolls zijn echt helemaal geweldig !!
idd erg mensgericht en lekker aanwezig.
op de trap is het af en toe link ja Haha! of als ik met een van de kids door de kamer loop, liefst gaat ze dan rondjes om mijn voeten heen terwijl ik loop.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:31

Zoals ik al schreef.. ik heb helemaal niets met katten.. voor mij is een kat een kat.. maar het blijkt toch anders.. En van een ragdoll had ik nog nooit gehoord..

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:08

Jeujh ik heb een fokker gevonden voor mijn kittens, 1 van hun katten is nu zwanger. Ik ben er wezen kijken en het ziet er helemaal geweldig uit het komt ook mooi uit dat het 20 minuutjes met de auto vanaf mijn huis is dus kan ik vaak komen kijken als de kittens geboren zijn. Pff nu nog namen bedenken dat vind ik ook altijd zo moeilijk...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 16:26

Welke fokker is dat dniesy en wat vragen zij? (ter vergelijking) als je t niet erg vind. mag ook per pb?>

Zoals je al schreef james100 Clown leken ze qua uiterlijk op htk en dat vond ik absoluut niet Knipoog